topNotif

ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

1484 بازدید
14 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال را در خانه درست کنید…

در این مطلب ماسک های مخصوص پوست های نرمال و طبیعی به شما معرفی خواهد شد، پس اگر پوست طبیعی و نرمال دارید بهتر است این مطلب را مطالعه کرده و از پوست خود محافظت کنید تا شاداب و جوان بماند. در ادامه روش هایی برای نگهداری PH پوست در حالت طبیعی و حفظ لطافت و نرم کردن پوست هم برایتان ذکر خواهم کرد. باز هم یادآوری می کنم ماسک های فوق را علاوه بر پوست صورت بر روی پوست دست هم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

ماسک جو برای پوست های نرمال :

ماسک جو، ماسکی برای پوست های طبیعی و نرمال است برای تهیه این ماسک :

  • سه قاشق غذا خوری جو را در سه فنجان آب ریخته و چند ساعتی آن را کناری گذارید تا خیس بخورد
  • سپس با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت آن ها را بجوشانید
  • پس از سرد شدن، آن ها را آبکشی نمایید و پالایش کنید
  • شیره ای که از آبکش در آمده را کناری بگذارید تا خنک شود
  • سپس مقداری از آن را به کمک پنبه بر پوست خود بمالید و ماساژ دهید
  • سپس بگذارید خشک شود و صورت خود را با آب ولرم بشویید.

توجه کنید هرچه جو بیشتر پخته شود شیره آن برای پوست بهتر خواهد بود و اضافی شیره باقی مانده را داخل ظرفی ریخته و داخل یخچال نگه داری کنید به مدت یک هفته می توانید از این شیره استفاده کنید.

طبق تحقیقاتی که انجام شده PH پوست های طبیعی بین 2/4 تا 6/5 بوده است، زمانی که PH پوست و مو که یک اسید سطحی طبیعی دارد که آن عدد بین 2/4 تا 6/5 بوده است، پوست و مو در مقابل بسیاری از باکتری ها و میکروب ها از خود محافظت می کند و به این ترتیب پوست و مو کمتر بیمار می شود.

 

همچنین بخوانید:  چگونه با انار بوتاکس کنیم؟

 

ثابت نگه داشتن PH پوست :

برای ثابت نگه داشتن PH پوست حتی بعد از شستن آن ها یک محلول اسیدی به شما معرفی می کنم که با آن می توانید PH موجود را بین 2/4 تا 6/5 نگه دارید.

ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

برای تهیه این محلول اسیدی به سرکه سیب یا سرکه سفید تقطیر شده و آب جوشیده ای که سرد شده نیازمند هستید. این محلول اسیدی این گونه تهیه می شود که :

  • یک فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید تقطیر شده
  • یک فنجان آب جوشیده ای که سرد شده یا هشت فنجان آب مقطر

(توجه داشته باشید فنجان اینجا می تواند قاشق غذا خوری باشد فقط مقدار آب مقطر به سرکه سیب باید هشت به یک باشد اما به دلیل اینکه این محلول را می شود تهیه و سپس نگه داری کرد مقدار آن را یک فنجان در نظر گرفتم)

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از هر بار شستشو دست و صورت خود با صابون، شامپو و یا هر ماده شیمیایی دیگری، می توانید مقداری از این محلول را با پنبه بر روی پوست خود بمالید تا پوست شما حالت طبیعی و اسیدی خود را بازیافته و شفاف و تمیز بافی بماند.

حمام کردن با شیر تازه :

همچنین برای نرم و با طراوت نگه داشتن پوست های طبیعی می توانید با شیر حمام بگیرید به این صورت که یک لیتر شیری را که قبلا سر شیر آن جدا شده را به آب ولرم وان حمام اضافه کنید و مدت بیست تا سی دقیقه در آن دراز بکشید تا پوست نرم و با طراوتی داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر پوست انار را با خواص  متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0