topNotif

محافظت از بدن در برابر بیماری با ویتامین ای

1601 بازدید
28 بهمن 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

ویتامین ای و نقش آن در محافظت از بدن در برابر بیماری ها :

در حالی که ویتامین ث نگهبان در منابع آبی بدن است، ویتامین ای به نام آلفاتوکوفرول معروف است، محیط فعالیت و عملش صحنه های غلیظ و متراکم یعنی چربی ها و نسوج چرب بدن می باشد و نسوج چرب را از حمله رادیکال های آزاد حفظ می کند. این توانایی حفظ چربی ها از آسیب رادیکال های آزاد، به ویتامین ای خاصیت مبارزه با بیماری های قلبی را داده است. دانشمندان در تحقیقات خود دریافته اند که ویتامین ای که در چربی قابل حمل است، نقش موثری در حفظ و حمایت “ال. دی. ال” یعنی جز بد کلسترول از اکسیده شدن و چسبیدن به جدار شریان ها دارد.

محافظت از بدن در برابر بیماری با ویتامین ای

محافظت از بدن در برابر بیماری با ویتامین ای

ویتامین ای و کاهش خطر بیماری های قلبی :

خوردن ویتامبن ای تاثیر محسوسی در کاهش خطر بیماری قلبی دارد. همچنین زنانی که به قدر کافی از ویتامین ای استفاده می کنند، یعنی روزانه دویست واحد بین المللی ویتامین ای می خورند، احتمال مبتلا شدن آن ها به بیماری های قلبی سی درصد کمتر از زنانی است که فقط سه واحد بین المللی در روز ویتامین ای می خورند.

یک نتیجه جالب و بسیار امید بخش در مورد سلامتی زنان که از تحقیقی به دست آمد مبنی بر این است که، در زنانی که به مقدار کافی این ویتامین را دریافت می کنند در مقایسه با زنانی که خیلی کم این ویتامین را دریافت می کنند، محسوسا احتمال خطر سرطان پستان کمتر است. این نتیجه برای زنان جوان بسیار شاخص بوده ولی در مورد زنان در سن پس از یائسگی نیز محسوس بوده است.

 

همچنین بخوانید:  بتاکاروتن و خواص آن در درمان بیماری ها

 

نقش ویتامین ای در سلامت مردان :

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین ای نظیر روغن گیاهی، جرم گندم، دانه های آفتاب گردان و غیره برای سلامت مردان خیلی کمک می کند. بیش از پنجاه درصد مردانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، دچار مشکل نعوظ می باشند زیرا به علت حمله رادیکال های آزاد به شریان آن ها، خون کافی به آلت تناسلی آن ها نمی رسد. محققان توصیه می کنند برای رفع این مشکل مقدار کافی ویتامین ای در رژیم خود مصرف کنید و به احتمال زیاد به افزایش جریان گردش خون در شریان ها کمک می کند، در حالی که ویتامین ای به تنهایی مفید است، ولی اگر مخلوط با ویتامین ث مصرف شود، اثرش خیلی بیشتر است. یعنی اگر ویتامین ای در اثر حمله رادیکال های آزاد اکسیده شده باشد و نتواند تاب مقاومت بیاورد، ویتامین ث به آن کمک می کند و توانایی ویتامین ای را به آن باز می گرداند.

مقدار مصرف استاندارد ویتامین ای :

مقدار مصرف استاندارد روزانه ویتامین ای، سی واحد بین المللی است ولی دکتر اوردمان توصیه می کند که مصرف چهارصد واحد بین المللی با تجویز پزشک، حداکثر اثر شفابخشی آن را ظاهر می سازد. یعنی در مواردی که ویتامین ای با خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین ای تامین می شود، به خوبی می توان مقداری مواد خوراکی که این مقدار ویتامین ای را تامین کند، مصرف نمود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چیا را با خواص کاهش اشتها و کاهش وزن، درمان کم خونی در دوران بارداری، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، درمان سرطان سینه، درمان افسردگی، درمان و پیشگیری از آلزایمر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0