topNotif

محلول های گیاهی شستشوی واژن

3978 بازدید
16 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

محلول های گیاهی شستشوی واژن و ضد خونریزی قاعدگی !

جهت قطع خونریزی های قاعدگی چنانچه تمایلی به مصرف داروهای خوراکی یا شیاف های ترکیبی ضد خونریزی ندارید، می توانید از محلول های شستشوی واژن که به صورت دم کرده یا جوشانده یا حل شده تنطور یا اسانس گیاهان کاهش دهنده خونریزی های عادت ماهانه که در کمی آب مورد استفاده قرار می گیرند بهره بگیرید.

در زیر چند نمونه از این محلول ها و روش تهیه آنها را ذکر می کنم، پس اگر زیاد دچار خون ریزی قاعدگی می شوید و سعی در کم کردن میزان خونریزی های هر ماهه خود دارید حتما از این حمام ها و محلول ها استفاده کنید تا خونریزی و درد کمتری را در دوران عادت ماهانه خود متحمل شوید.

محلول های گیاهی شستشوی واژن

محلول های گیاهی شستشوی واژن

محلول شستشوی واژن برگ مامیران :

ترکیبات شستشوی واژن برگ مامیران : 20 گرم برگ مامیران خشک، 10 گرم برگ بلوط خشک، 750 میلی لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شستشوی واژن برگ مامیران :

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از 10 الی 15 دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از 27 درجه سانتی گراد باشد).

محلول شستشوی واژن با اجزای درخت سنجد :

ترکیبات محلول شستشوی واژن با اجزای درخت سنجد : 50 گرم میوه سنجد، 10 گرم برگ درخت سنجد، 5 گرم بلوط (نیم کوب شده) و 2 لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شستشوی واژن با اجزای درخت سنجد :

روش تهیه این محلول شبیه به روش تهیه محلول شستشوی برگ مامیران است، که در بالا ذکر آن رفته است.

محلول شستشوی واژن با اجزای گیاه بابا آدم:

ترکیبات محلول شستشوی واژن با اجزای گیاه بابا آدم : یک مشت ریشه تازه بابا آدم (خردشده)، با نیم مشت برگ تازه بابا آدم (خرد شده)، نیم مشت برگ تازه بارهنگ (خرد شده) و 2 لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شستشوی واژن با اجزای گیاه بابا آدم :

روش تهیه این محلول شبیه به روش تهیه محلول شستشوی واژن با برگ مامیران است.

محلول های گیاهی شستشوی واژن

محلول های گیاهی شستشوی واژن

سایر ترکیبات گیاهی برای بند آوردن خونریزی قاعدگی :

نسخه یکم :

خوردن زردآلو به دلیل طعم قابض آن از یک سو هرگونه خونریزی زنانگی را بند آورده و از سوی دیگر به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین ها و داشتن ارزش غذایی زیاد جهت رفع کم خونی بسیار موثر است پس سعی کنید در ایام عادت ماهانه یا یک هفته قبل از زردآلو استفاده کنید.

نسخه دوم :

خوردن لبوی خام یا پخته به تنهایی یا به صورت مخلوط با کاهو و سبزیجات به شکل سالاد و تکرار آن در چند هفته متوالی تاثیری ماندگار در قطع خونریزی دارد.

نسخه سوم :

خانم هایی که خیلی زود سیکل عادت ماهانه آنها به هم می خورد و دچار خونریزی های پیاپی زنانه می شوند، جهت درمان و بهبود از مصرف انگور سفید دریغ نورزند (انگور سفید عادت ماهانه را تنظیم می کند و از نوسان آن جلوگیری نموده و از خونریزی با مدت کوتاه و از تعداد خونریزی در یک ماه جلوگیری عمل می آورد).

نسخه چهارم :

10 گرم کتیرا را با 10 گرم صمغ عربی و 10 گرم گلنار مخلوط کرده، نرم ساییده و هر بار کمی از آن را با لعاب تخم اسفرزه مخلوط کرده خوب هم بزنید تا خمیر شود، سپس خمیر حاصل را به شکل قرص هایی کوچک در آورید و روزی دو قرص آن را صبح و عصر میل نمایید.

نسخه پنجم :

برای قطع خونریزی های شدید عادت ماهانه مقداری چوب درخت انگور را سوزانده و خاکستر آن را نرم بکوبید سپس آن را در کیسه نازک کتانی ریخته بر روی فرج ببندید.

نسخه ششم :

جهت خشک شدن محیط داخلی رحم از ترشحات و کاهش خون قاعدگی، مقداری سعد کوفی، گل سنبل و عود هندی را به نسبت مساوی مخلوط کرده نرم ساییده و در مقداری آب بجوشانید، سپس پارچه ای نازک و نخی را به آن آغشته نموده و در فرج بگذارید، علاوه بر تنگ نمودن و خشک و معطر گرداندن آن موجب قطع خونریزی قاعدگی نیز می گردد.

نسخه هفتم :

جهت کم شدن خون قاعدگی زیاد، 10 گرم تخم اسفرزه را با کمی نبات در یک استکان ریخته و روی آن را با آب تازه جوش پر کنید و آن را میل نمایید و این عمل را تا چند روز، روزی سه استکان در سه وعده تکرار کنید.

محلول های گیاهی شستشوی واژن

محلول های گیاهی شستشوی واژن

جوشانده ترکیبی پوست هلیله زرد و شاه تره :

پوست هلیله زرد از جمله گیاهانی است که به سبب طعم تلخ و گس و خاصیت قابض آن موجب قطع خونریزی های داخلی می گردد، مصرف جوشانده ترکیبی پوست هلیله زرد و شاه تره نیز جهت کم کردن خون قاعدگی زیاد و شدید مفید و موثر است.

ترکیبات : 20 گرم پوست هلیله زرد، 20 گرم شاه تره خشک و یک لیتر آب نیاز است.

روش تهیه جوشانده پوست هلیله زرد و شاه تره :

گیاهان فوق را پس از نیم کوب کردن مخلوط نموده و داخل قوری لعابی ریخته و آب را به آن اضافه نموده و پس از 15 دقیقه جوشاندن آن را صاف کرده و 3 بار در روز، هر روز یک فنجان از آن میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:   شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی

 

قاووت ترکیبی قرنفل :

جهت کم شدن زیادی خون قاعدگی و قطع خونریزی شدید قاعدگی، مصرف قاووت ترکیبی قرنفل (میخک) به کلیه زنان و دختران جوان که از بسیاری خون قاعدگی رنج می برند و به طور مداوم از خونریزی های بی رویه نگران هستند توصیه و تجویز می شود.

ترکیبات : 10 گرم میخک (قرنفل)، 5 گرم زعفران، 10 گرم جوز بویا، کمی نبات یا شکر سرخ (اختیاری است) نیاز است.

روش تهیه قاووت قرنفل :

کلیه اجزای فوق را مخلوط نموده و به صورت پودر در آورید، سپس حاصل را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت آن را هر روز صبح ناشتا میل کنید همچنین می توانید مقداری از آن را روی فرج پاشیده و با پارچه نخی نازکی ببندید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بابا آدم را با خواص آنتی بیوتیک قوی، معرق، مقوی، کاهنده قند خون، ضد امراض پوستی، ضد نقرس و روماتیسم، تقویت پوست سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0