مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

1357 بازدید
04 اردیبهشت 98
بهاره
,

چگونه با 10 ایده ساده و کم هزینه از خود مراقبت کنید

زندگی امروزی همگی ما زنان به نوعی پر از مشغله های کوچک و بزرگ شده است و به عنوان همسران و مادران، بیشتر وقت خود را صرف مراقبت از دیگران می کنیم. این کار خوب و عالی است، اما تا زمانی که مراقبت از خودمان را هم فراموش نکنیم. احتمالا اصطلاح هواپیمای در حال سقوط را شنیده اید، قبل از اینکه ماسک اکسیژن خود را به دیگری دهید باید خودتان از آن استفاده کنید. اگر حال خودتان بد است، زندگی تان سرشار از استرس و خستگی باشد، مطمئنا نمی توانید به بقیه کمک کنید. اگر فکر می کنید برای مراقبت کردن از خودتان و عوض کردن حال و احوالتان به مقدار زیادی پول نیاز دارید، پیشنهاد می کنم دوباره فکر کنید. ایده هایی که در ادامه ذکر می شوند کاملا رایگان یا کم هزینه هستند. پس بد نیست به آن ها نگاهی انداخته و آن ها را عملی کنید.

 

مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

 

مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

1- شکلات بخرید

 نمی خواهم بگویم برویم برای خودمان شکلات گران قیمت بخریم، اما ما حق داریم گاهی به خودمان جعبه های شکلات خوشمزه هدیه دهیم.

2- در پارک قدم بزنید

 از خانه بیرون رفتن یکی از بهترین راه های رهایی از خستگی های روزانه است، و اگر هم قدم بزنید بسیار عالی می شود. اگر دوست دارید وقت خود را به تنهایی سپری کنید تنها بیرون بروید، در غیر این صورت فردی که در کنار او لحظات خوبی سپری می کنید را با خود همراه کنید.

3- هر روز 30 دقیقه برای خود وقت بگذارید

 برای خیلی از افراد اگر برنامه روی کاغذ قرار نگرفته باشد به احتمال زیاد از انجام آن خودداری می کنیم پس 30 دقیقه در روز را در برنامه هایتان فقط به خودتان اختصاص دهید و هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

4- یک فنجان قهوه با دوست خود بنوشید

فرقی نمی کند بیرون بروید یا در خانه باشید، فقط از سپری کردن وقت خود لذت ببرید و با دوست خود یک چای یا قهوه بنوشید.

 

همچنین بخوانید:  12 خصوصیات زنان شاد را بدانیم

 

5- شمع روشن کنید

شمع معطر برای خود روشن کنید. جالب است بدانید بوها می توانند حال ما را عوض کنند. شمعی با عطر و رایحه دلخواه خود خریداری کرده و هر زمان که تمایل داشتید آن را روشن کنید.

6- یک حمام شیک ترتیب دهید

یک حمام شیک و دوست داشتنی برای خود ترتیب دهید. نیازی نیست حتما به مراکز تخصصی مراجعه کنید، می توانید از روغن دلخواه خود، کمی نمک حمام خوش بو و یک شمع و موزیک دلخواهتان استفاده کنید و از حمامتان لذت ببرید.

7- ناخن هایتان را لاک بزنید

 کافیست لاک دلخواه خود را بردارید 10 دقیقه وقت بگذارید و رنگی زیبا به انگشتانتان هدیه دهید.

8- بنویسید

نوشتن افکار، موضوعاتی که ذهنتان را درگیر می کند، احساساتتان، هر آنچه در ذهنتان است، یکی از بهترین راه های در ارتباط بودن با خود است. یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید و هر آنچه را که ذهنتان را درگیر کرده است بر روی کاغذ آورید.

9- فیلم کمدی تماشا کنید

شوخی و خنده برای داشتن ذهنی سالم مفید هستند. همچنین خنده برای رهایی از استرس مفید می باشد، بنابراین، یک فیلم یا سریال کمدی ببینید

10- مهارت یا علم جدید یاد بگیرید

اینکه چیز جدیدی یاد بگیریم در کل، هیجان انگیز است. یک زبان جدید، مهارت جدید، هنر جدید یا در یک کلاس جدید مرتبط با موضوع دلخواهتان شرکت کرده و لذت ببرید.

حالا دیدید چه راحت و آسان می توانیم از سلامت ذهن و بدنمان مراقبت کنیم. برای مراقبت از خود نیازی به هزینه زیاد نداریم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبيعي پوست، ضد چروک پوست و جوان سازي صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لايه برداري و پاک سازي پوست، درمان ترک بارداري، ضد آفتاب طبيعي، رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپيلاسيون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ريزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0