topNotif

مشکلات روانی بیماران مبتلا به سرطان سینه

1551 بازدید
18 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با مشکلات روانی بیماران مبتلا به سرطان پستان آشنا شوید !

پستان های اکثر دخترها از سنین حدود 9 تا 11 سالگی شروع به رشد می کند اما این فرآیند می تواند خیلی زودتر یا خیلی دیرتر هم شروع شود. حتی وقتی پستان کامل رشد کرده باشد قادر به تولید شیر نمی باشد، در طی حاملگی پستان های خانم ها خیلی بزرگتر می شود و سلول های تولید کننده شیر باعث این دو برابری وزن می شوند و در سنین پیری پستان ها شروع به شل شدن می کنند تا در نهایت کوچک و کوچکتر می شوند. همانطور که بالاتر توضیح داده شد پستان ها از بخش های مهم بدن بانوان هستند و یکی از بیماری هایی که به شدت بر روی آن ها اثر می گذارد سرطان پستان می باشد که ممکن است باعث مسائل روانی نیز گردد، در این مطلب به این مسائل می پردازم.

هرگونه مشکلی که در پستان ایجاد می شود حتی اگر مشکل کوچک و بی اهمیتی هم باشد احتمال زیادی دارد که باعث بروز اختلالات روانی و هیجانی در خانم ها شود. بسیاری از خانم ها به شکل و اندازه پستان هایشان حساس هستند و البته پستان ها نیز یک جنبه بسیار مهم در فعالیت جنسی و زیبایی خانم ها می باشد.

مشکلات روانی بیماران مبتلا به سرطان سینه

مشکلات روانی بیماران مبتلا به سرطان سینه

از نظر خانم ها هرگونه اشکالی که در پستان ها ایجاد شود ممکن است باعث صدمه زدن به اعتماد به نفس و تصور از خود شود. البته هیچ دو خانمی دارای واکنش های دقیقا شبیه به هم نیستند و واکنش شما به مشکل پستانی تان منحصر به خودتان می باشد اما دانستن این نکته که وجود این نگرانی ها طبیعی می باشد ممکن است تا حدودی از مشکلات کم نماید.

پزشکان و پرستارانی که در درمان خانم های دچار مشکل پستان انجام وظیفه می کنند از جنبه های روانی بیماری پستان در این افراد آگاهی خوبی دارند. معمولا آن ها درباره واکنش های هیجانی شما سوال می پرسند و اینکه آیا شما نگرانی خاصی دارید که بخواهید در مورد آن صحبت نمایید. در چنین مواقعی فرصت خوبی است که شما در مورد نگرانی ها و چیزهایی که در مغزتان می گذرد با آن ها مشورت نمایید.

بسیاری از خانم ها بازگو کردن دل نگرانی ها، مشغله های ذهنی و احساسات خود را مشکل می دانند شاید احساس می کنند که هیچ کس نمی تواند به آن ها کمک کند یا این که آن ها باعث می شوند که وقت پزشکان با این سوال ها گرفته شود.

 

همچنین بخوانید: راز های طول عمر و زندگی شاد

 

به غیر از کمک هایی که پزشکان و پرستاران می توانند از نظر روانی به بیماران بکنند وجود جلساتی با بیمارانی که دارای همین مشکلات می باشند هست که می تواند بسیار کمک کننده باشد. در چنین جلساتی بیمار از وضعیت سایر بیماران مطلع خواهد شد و خواهد دید که تنها او نیست که دچار این بیماری شده است.

صحبت کردن با سایر خانم هایی که دچار مشکل سرطان پستان شده اند می تواند اثرات روانی خیلی خوبی برای فرد داشته باشد. بیماری هایی که از سرطان پستان رنج می برند می توانند اغلب با مشکلات روانی و هیجانی دست و پنجه نرم کنند و احساس شرم، افسردگی، نا امیدی کنند پس حتما با روانپزشک یا روانشناس صحبت کنند و مسایل خود را مطرح نمایند. هیچ گاه نگرانی ها و مشکلات را برای خود نگه ندارند و با سوال کردن از پزشکان، پرستاران و سایر بیماران مبتلا به سرطان پستان سعی نمایند که از نگرانی های خود کم نمایند. پس هر مشکل یا بیماری یا هر نگرانی که با

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه قاصدک را با خواص کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت کبد، تنظیم فشار خون بالا، ضد سرطان، کمک به کنترل دیابت، ضد التهاب، بهبود سلامت پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان، جلوگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0