topNotif

مشکلات شایع در پاها و برخی بیماری های پوستی و درمان آن ها

2473 بازدید
15 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

مشکلات شایع در پاها و درمان های طبیعی دمل، پینه شست پا، میخچه، زگیل ها، انقباض عضلات گردن  

دمل

دمل از جمع شدن مواد فاسد (چرک) در داخل یا خارج بدن تشکیل می شود. بروز دمل نشانه آن است که بدن شخص مبتلا در حد اعلای مسمومیتی است که در نتیجه سوءتغذیه دایمی و درمان بازدارنده پزشکی ایجاد شده و یگانه راه صحیح رهایی از علل ضمنی این مسمومیت از بین بردن خود آن است تا بدین ترتیب دمل به طور طبیعی از بین برود.

اگر دملی را به طریقه معمولی مثلا از راه شکفتن یا گذاردن ضماد و … از میان برداریم این روش درمان کاملا خارجی است که کمترین اثری بر روی مسمومیت بدن، که در درجه اول باعث ایجاد دمل شده است، ندارد. در نتیجه اگر به فرض دمل بدین طریق معالجه شود از آنجا که بدن شخص مورد نظر در حال مسمومیت است دمل دیگری تولید خواهد گردید.

درمان دمل

درمان صحیح دمل به دو قسم است داخلی و خارجی، گاهی لازم است بعضی دمل های خارجی شکافته شوند با این حال حتی در چنین مواردی باید پاکسازی داخلی همزمان با شکافتن دمل انجام گیرد تا از ایجاد دمل های بعدی جلوگیری شود. در مورد دمل کبد یا ریه و یا سایر اعضای رئیسه بدن به کمک متخصص درمان طبیعی نیاز خواهد بود. در این مواقع دمل در نتیجه درمان های بازدارنده قبلی و به دنبال مسمومیت های شدید ایجاد می شود و یا در مورد دمل کبد به سبب جذب مجدد مواد سمی موجود در روده ها به علت یبوست مزمن و همیشگی تولید می گردد.

مشکلات شایع در پاها

مشکلات شایع در پاها

پینه شست پا

پینه شست پا بر اثر پوشیدن کفش تنگ یا کوچک ایجاد می گردد. در چنین وضعی مفصل شست پا به سمت داخل تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه التهاب و بزرگ شدن مفصل ناشی از فشارها و تحریکات وارده از کفش، پینه را به وجود می آورد. یگانه کاری که می توان کرد پوشیدن کفش مناسب و اندازه پاست که به خصوص شست پا در آن آزاد و راحت باشد تا بتواند حرکت لازم را به موقع خود انجام دهد.

درمان پینه شست پا

درمان با جراحی برای برداشتن پینه در بعضی موارد مفید واقع می گردد لیکن از طرف دیگر مفصل شست به طوری ناراحت می شود که راه رفتن دردناک و دشوار و بدتر از زمان قبل از عمل می گردد. برای تسکین درد پینه حمام پا در محلول سولفات منیزی بسیار مفید است. (صد گرم سولفات منیزی در یک جام آب داغ)

میخچه

میخچه در نتیجه فشار وارده بر شست و قسمت های مختلف پوست کف پا به سبب پوشیدن کفش نامناسب ایجاد می گردد و اغلب اوقات شست پا به همین علت تغییر شکل پیدا می کند. معالجه توسط متخصص ویژه دست و پا می تواند میخچه را کنترل کند لیکن اگر کسی بخواهد کاملا از این عارضه رهایی یابد یگانه راه چاره پوشیدن کفشی است که بر کف پاها و به خصوص روی شست فشار وارد نکند.

جنون تازه ای که برای پوشیدن کفش های پاشنه بلند در بین خانم ها پیدا شده یکی از علل مهم پیدایش این گونه اختلال هاست زیرا پاشنه بلند شست پا را به سمت جلو یعنی به طرف سرپنجه کفش که تنگ است می راند و در نتیجه شست تحت فشار قرار می گیرد و باعث بروز میخچه می شود.

 

همچنین بخوانید: درمان میخچه و پینه کف پا

 

تسکین درد میخچه

برای تسکین درد و ناراحتی پا هیچ کاری بهتر از حمام پا با محلول سولفات منیزی نیست. برای این منظور صد گرم سولفات منیزی را در یک جام آب داغ حل کنند و پاها را در حدود 5 الی 10 دقیقه شب و صبح در آن قرار دهند.

زگیل ها

زگیل ها برجستگی های زشت و زشت کننده ای هستند که نمی توان گفت چگونه تشکیل می شوند. چنین به نظر می رسد عوامل مزاجی که باعث ایجاد اختلالاتی در نمو عادی سطح پوست در بعضی نقاط می گردند، علت اصلی آن ها باشند.

متاسفانه در این مورد از نظر درمان طبیعی کاری نمی توان انجام داد. یک دوره درمان منظم پاکسازی ممکن است در بعضی موارد اثری داشته باشد لیکن حصول نتیجه واقعی را نمی توان تضمین کرد. تنها راه آن است که سطح سلامت عمومی شخص را بالا ببریم. چنین به نظر می رسد که سوزاندن زگیل به وسیله مواد شیمیایی یا برق امروزه بهترین راه شناخته شده اند گرچه این گونه روش های درمانی از محدوده درمان طبیعی خارج اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0