topNotif

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت دوم

3309 بازدید
03 بهمن 96
شقایق
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مطلب با معجزه ایی به نام آلوئه ورا ، آشنا می شویم. (قسمت دوم)

قسمت اول را بخوانید  

زخم های دهانی !

عصاره ژل آلوئه ورا به طور موفقیت آمیزی در درمان زخم های دهانی به کار رفته است. برای درمان زخم های کوچک دهانی، دهانتان را با آب آلوئه ورا شستشو دهید. مخلوطی از ژل آلوئه ورا را با کمی آب و سرکه سیب مخلوط کرده و آرام آرام بنوشید. این مخلوط ضد زخم دهان و حلق و تب خال است و بوی بد دهان را از بین می برد.

درمان سوختگی !

متداول ترین استفاده ژل شامل درمان سوختگی های خفیف و تحریکات پوستی می شود. ژل به دست آمده از این گیاه از تولید عفونت جلوگیری و زخم های سوختگی را ترمیم می کند. زمانی که آلوئه ورا به طور موضعی استفاده می شود بهترین پوشش زخم است که تا به حال کشف شده است. قابلیت بسیار زیادی در زخم بندی و مرهم گذاری روی زخم حتی در مواقع اورژانسی بسیار پیشرفته دارد. با بستن زخم به طور هم زمان در حالی که موجب جریان خون اضافی به زخم می گردد، بهبود آن را سرعت می بخشد عصاره آن افزاینده خون مویرگی است.

 

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت دوم

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت دوم

 

آکنه !

ژل آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است، مخصوصا برای افرادی که مستعد آکنه و سایر عفونت های پوستی هستند. ژل را روی پوست صورت یا هر ناحیه دیگری که عفونت دارد در طول شب قرار دهید، این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینیید. جوشهای چرکی، ریز و آبدار سر و صورت، پشت بدن و سینه را با ژل آلوئه ورا درمان کنید. درمان با ژل آلوئه ورا اثر زخم را بر روی پوست به جا نمی گذارد. یکی از درمان های خانگی این است که آب آن را صبح و شب به مدت لازم بر روی جوش ها بمالید که ممکن است تا چند ماه نیز برسد.

 

همچنین بخوانید:  کراتینه مو با روش های خانگی

 

پیشگیری از عفونت !

ژل آلوئه ورا نه تنها برای التیام زخم مفید است بلکه برای پیشگیری از عفونت زخم های پوستی نیز موثر می باشد، پژوهش های متعدد نشان می دهد که این گیاه بر ضدباکتری های مختلفی که ممکن است زخم را عفونی کنند موثر است. مالیدن برگ های آن روی بریدگی های که در پوست ایجاد می شود از عفونت جلوگیری می کند و مراحل بهبودی را تسریع می نماید. ژل این گیاه آنتی بیوتیک طبیعی است و حاوی ماده موثر آسه منن می باشد، این ماده ضد باکتری بوده و به هنگام زخمی شدن عفونتهای پوستی از ژل آن استفاده می شود. زخم را با ژل کمپرس نموده و مدتی روی زخم قرار دهید.

اگزما !

ژل آلوئه ورا برای رفع اگزما مفید است، قطعات له شده برگ به پوست بدن در محل اگزما اثر می کند و اگر این عمل را به طور فاصله دار چند بار تکرار کنید ناراحتی مذکور درمان می پذیرد.

گزیدگی حشرات !

برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آن را روی پوست بمالید.

میخچه پا !

برای درمان میخچه و پینه پا یک خمیر یا ترکیب یک قاشق ژل آلوئه ورا و 2/1 قاشق غذاخوری زردچوبه درست کنید. میخچه یا پینه را با خمیر پوشانده و در طول شب آن را با باند بپوشانید، هر روز صبح آن را در آب گرم غوطه ور کنید.

  قسمت سوم را بخوانید

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عرق آلوئه ورا را با خواص کاهش دهنده قندخون، ضد اگزمای اطراف چشم، برطرف کننده ترشی معده و کیسه صفرا، ضد لک و جوش صورت، ترمیم بافت پوست و درخشان کننده آن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0