topNotif

معیارهای انتخاب همسر

1392 بازدید
17 آبان 97
سمانه

آمادگی برای ازدواج و معیارهای انتخاب همسر

انتخاب همسر، برگزیدن همراه است برای تنها نماندن در ادامه راه پر پیچ و خم زندگی گزینش بر پایه نیازهای عمیق و طبیعی انسان، مراحل کودکی، نوجوانی، جوانی و تجرد گرچه بهره مند از روابط متفاوت و متعدد خانوادگی و دوستانه است اما هیچ یک از این روابط به عمق، گستردگی و تاثیر رابطه زن و مرد در مرحله زندگی مشترک نیست. نقش همسر در همراهی انسان برای رسیدن به شکوفایی استعدادهای انسانی اش قابلیت آن را دارد که در میان سایر عوامل تاثیرگذار زندگی بی مانند باشد. انتخاب همسر مرحله ایست که رهرو راه تکامل انسان برای پویاتر شدن دست در دست همفکر، همراه و هم دل می گذارد تا سفر لذت بخش تر و مقصد نزدیک تر شود.

انتخاب همسر و دو نفره شدن سفر به معنای آن نیست که در ادامه راه زندگی یکی نقش مرکب را به عهده بگیرد تا دیگری تیزتر بتازد و یا همسر پیچکی بر قامت بالنده شریک زندگی باشد و او را اوج گرفتن باز دارد. گاه افراد در شکل و شیوه انتخاب همسر پیچکی بر قامت بالنده شریک زندگی باشد و او را از اوج گرفتن بازدارد.

گاه افراد در شکل و شیوه انتخاب همسر و به دنبال آن زندگی مشترک خود آن قدر دچار مشکل و تنش می شوند که از ادامه راه و توجه به هدف زندگی مشترک بازمانده و ناچار می شوند وقت و نیروی روحی فراوانی را تنها صرف همراه ساختن همسر کنند.  چرا که همسر منتخب ایشان همدل و همفکرشان نبوده است. گاه زن و شوهر قانع می شوند که از داشتن زندگی مشترک پویا و رو به رشد تکامل صرف تکامل صرف نظر کرده و خانه را تنها یک سکونتگاه راکد و خاموش دیده و یه یک همزیستی مسالمت آمیز و رابطه ای معامله گونه تن دهند، گاه دو نفر عزمشان جزم است تا سال های طولانی زندگی پر تنش و مشاجره را تاب آورند و زمانی چاره را در رها کردن دست همراه می بینند.

معیارهای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر

بیراهه هایی که می تواند باعث ازدواج ناموفق شوند.

  • 1- پرهیز از ترحم هنگام انتخاب همسر، هنگامی که انسان های ضعیف، بی منطق، رنجور از بیماری های روحی دچار احساس وابستگی و تعلق خاطر ناگهانی و آتشین به دیگری شوند در مواردی نادر، دست به اقدامات جنون آمیز مانند خودکشی می زنند.
  • 2- نقش اصرار در تغییر تصمیم فرد، بارها از افراد ناموفق در زندگی مشترک و خانواده های آن ها شنیده ایم که فلان خواستگار پاشنه در خانه مان را از جا درآورد آن قدر اصرار کرد که بالاخره جواب مثبت دادیم و اینگونه استدلال آوردن بیشتر توجیه کردن تصمیمات اشتباه است اما در هر حال نباید فراموش کرد که اگر فردی خود به شرایط مطلوب و مورد نظرش برای ازدواج دست نیافته و یا فرد متقاضی را دارای ایده آل ها و خواسته های خود نمی بیند تنها اصرار کردن طرف مقابل نباید تغییری در محاسبات و معادلات منطقی او ایجاد کند، پافشاری یک طرف شرایط واقعی هیچ یک را تغییر نخواهد داد.

 

همچنین بخوانید: کنترل خشم در زندگی زناشویی

 

  • 3- ازدواج یا انتظار، یکی از اشکال ازدواج به ویژه در کشور ما این است که بنا به خواست خانواده های طرفین و یا در نتیجه تسلیم خانواده ها به میل دختر و پسر جوان آن دو را به عقد یکدیگر در می آورند در حالی که قرار است یکی از آن ها برای سربازی، تحصیل و … به شهر یا کشور دیگری سفر کند. در واقع این ازدواج ها فقط ثبت دفتری شده اند و زوجین عملا به شکل مجردی زندگی می کنند. دور بودن زوجین از هم و متفاوت بودن شرایط زندگی آن ها ممکن است افکار و باورهایشان را تغییر دهید که دیگر انتخاب پیشین خود را تایید نکرده و باورها و ایده آل های دیگری را برای زندگی مشترک بیایند.
  • 4- شتاب در تصمیم گیری، نگرانی بابت دیر شدن امر ازدواج یکی از دلایل تصمیم گیری های بی مطالعه و شتاب زده در انتخاب همسر و تشکیل زندگی مشترک است. در این حال اگر دیر ازدواج کردن چاله باشد فرد با ازدواج عجولانه خود را به چاه می اندازد، مخصوصا این حالت در خصوص افراد مطلقه بیشتر از مجردان دیده شده است. افراد مطلقه باید به خود زمان دهند تا زخم و جراحت از ازدواج قبلی آن ها التیام یابد و با تامل و بکارگیری تجارب گذشته برای آینده خود و زندگی مشترک تصمیم گیری کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل گاوزبان  را با خواص تصفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، ادرار آور، مقوی کلیه ها، درمان سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0