منابع مفید پروتئین را بشناسیم

1824 بازدید
20 اسفند 96
آلاله

منابع مفید پروتئین را بشناسیم و آنها در رژیم غذایی خود بگنجانیم

اگر چه مصرف پروتئین برای حفظ سلامت ما حیاتی است، مصرف زیاد آن خوب نیست چون بدن قادر نیست پروتئینی را که در آن لحظه مورد نیاز نیست ذخیره کند. کبد، پروتئین اضافه را به گلوکز و سموم تبدیل می کند و این تندرستی را به خطر می اندازد و اضافه وزن ایجاد می کند. گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ و شیر منبع سرشار از پروتئین اند. اما چون کبد به سختی می تواند چربی ها، همچنین آنتی بیوتیک ها و مواد شیمیایی دیگری را که برای افزایش تولیدات حیوانی به آن ها داده می شود هضم کند، این خوراکی ها بهترین منبع پروتئین نیستند. بدن شما باید به سختی کار کند تا پروتئین های گوشت را هضم کند.

خیلی بهتر است که منابع پروتئینی خود را تغییر دهید و مقداری از پروتئین مورد نیازتان را از منابع کمتر شناخته شده ی دیگر مانند غلات تامین کنید. بسیاری از غلات منابع سرشار از پروتئین هستند، به ویژه کوینوآ از گوشت مفیدتر است. اما گندم سیاه، ارزن و تاج خروس، حبوبات، مغزها، دانه ها، سبزی های سبز برگ و دانه های جوانه زده هم منابع پروتئینی خوبی به شمار می آیند.

منابع مفید پروتئین را بشناسیم

منابع مفید پروتئین را بشناسیم

منابع پروتئین :

همه ی محصولات سویا، مثل توفو و شیر سویا، منابع غنی از پروتئین هستند، اگر از گوشت استفاده می کنید، از خوردن گوشت قرمز اجتناب کنید و به دنبال گوشت های بدون چربی مثل بوقلمون و مرغ (البته محلی) که چربی کمتری دارند و ماهی های روغنی که غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند بروید و در موقع خرید محصولات لبنی انواع کم چرب آن را انتخاب کنید تا پروتئین بیشتری نسبت به چربی به دست آورید.

 

همچنین بخوانید:  صورت خود را خوش حالت نگه دارید

 

ماهی

از ماهی سفید گوشت فاقد چربی مثل ماهی کپور، ماهی کاد، ماهی روغنی، ماهی قزل آلا یا ماهی آزاد دریایی یا رودخانه ای استفاده کنید. ماهی روغنی سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و برای تنظیم مقدار هورمون ها و قند خون و تناسب وزن غذای بسیار خوبی به شمار می آید.

مغزها و دانه ها

مغزها و دانه ها باید به طور منظم در برنامه غذایی شما گنجانده شوند. این ها دارای مقادیر زیاد اسیدهای چرب ضروری یا چربی های خوب هستند. با خوردن این چربی ها دچار اضافه وزن نمی شوید و آن ها حتی به شما کمک می کنند وزن اضافی خود را کم کنید. مغزها و دانه ها منابع مواد مغذی دیگری هم هستند، به ویژه دارای مجموعه ی کامل اسیدهای آمینه ی مورد نیاز برای تشکیل پروتئین کامل و قابل هضم اند. همچنین دارای ویتامین های آ، ب، ث، ای و مواد معدنی همانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، روی، آهن، سلنیوم و منگنز هستند. دانه های کنجد، بادام، شاه بلوط، مغزهای برزیلی، گردو، گردوی آمریکایی و بادم هندی، دانه های گل آفتاب گردان، دانه های برزک، یونجه و کدو تنبل به ویژه مفیدند. دانه ها و مغزها به قدری مواد مغذی دارند که لازم نیست مقدار زیادی از آن ها بخورید.

یک یا دو قاشق چای خوری یا مصرف یک روز در میان آن ها، بیش از مقدار مورد نیازتان مواد مغذی به شما می رساند. آن ها را روی حبوبات بپاشید یا از آن ها به وقت تنهایی و به عنوان یک خوراک مفید و مختصر استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0