مهارت مقابله با افسردگی

1527 بازدید
17 شهریور 97
سمانه

مهارت مقابله با افسردگی را بدانید

در زندگی هر فرد فراز و نشیب هایی وجود دارد، این فراز و نشیب ها تا وقتی که بیش از اندازه افراطی نباشد موجب می شود زندگی جالب و چالش انگیز شود اما زمانی که به طور استثنایی احساس افسردگی و غمگینی می کنید یا زمانی که برای یک دوره طولانی بی حوصله و گرفته هستید، لازم است وضعیت را ارزیابی کنید و به دنبال پاسخ های مقابله ای مناسب بگردید.

علایم افسردگی

برای درک واژه حالت افسردگی اصطلاح بالینی افسردگی را باید درک کنیم و بدانیم روان درمانگرهای حرفه ای چگونه افسردگی را تشخیص می دهند. انجمن روانپزشکی آمریکا اظهار می دارد که افراد دچار افسردگی بالینی به مدت 2 هفته یا بیشتر علایم زیر را تجربه کنند. تغییر در اشتها : آن ها یا کم اشتها می شوند و وزن از دست می دهند و یا پر اشتها می شوند و وزنشان زیاد می شود. بی خوابی یا خواب بیش از حد معمول، کاهش انرژی و احساس خستگی، از دست دادن علاقه و احساس لذت نسبت به فعالیت های لذت بخش گذشته، احساس بی ارزشی، خود سرزنشی یا گناه زیاد، کاهش توانایی تفکر یا تمرکز، افکار تکراری درباره مرگ و افکار خودکشی جز علایم افسردگی هستند.

مهارت مقابله با افسردگی

مهارت مقابله با افسردگی

 

خودآزمایی افسردگی

از طریق درجه بندی ده موردی که در مقیاس زیر به کار رفته است می توانید شاخصی برای میزان تقریبی افسردگی خود به دست آورید.

الف : 0 برای من مشکل محسوب نمی شود. ب: 1 گاهی برای من مشکل است. ج : 2 اغلب برای من مشکل است. د : 3 تقریبا همیشه برای من مشکل است.

حال به عنوان زیر بر اساس مقیاس خود امتیاز دهید.

1- احساس غمگینی 2- احساس افسردگی 3- نداشتن امید به آینده 4- احساس خستگی 5- کم اشتهایی 6- احساس شکست 7- افکار خودکشی 8- زیاد گریه کردن 9- اختلال در خواب 10- مشکل در تصمیم گیری

 

همچنین بخوانید: وسواس چیست و چگونه آن را درمان کنیم

 

عوامل زیر بنایی افسردگی

افرادی که از افسردگی رنج می برند سبک های زیر در آن ها به صورت عادت در می آیند. آن ها باید یاد بگیرند به خاطر حفظ سلامت خود از این سبک ها دست بردارند.

وابستگی غیر واقع بینانه در دیگران : افراد افسرده عزت نفس خود را به شدت وابسته به تایید دیگران می دانند.

برخوردار نبودن از سیستم حمایت اجتماعی : افراد مستعد افسردگی بیشتر درونگرا و منزوی هستند. آن ها از مهارت های لازم برای حفظ روابط حمایت کننده استفاده نمی کنند.

استرس در روابط نزدیک : احساس افسردگی غالبا زمانی که در روابط بین فردی ناهماهنگی وجود دارد تشدید می شود.

سبک تمرکز بر خود افسرده ساز : افراد افسرده ذهن خود را با مسایل منفی مشغول می کنند. آن ها زمان زیادی را صرف یادآوری موارد منفی زندگیشان می کنند و هرگز راهبردهای مقابله ای خود را تحقق نمی بخشند.

آسیب پذیری کمال گرایانه : افراد افسرده اصرار دارند که کامل باشند و چون کامل نیستند خود را بی ارزش و زندگی شان را بیهوده تلقی می کنند.

کنترل بیرونی : افراد افسرده فکر می کنند رویدادهای مهم زندگیشان خارج از کنترل آن هاست.

تغییر دادن موقعیت

مهمترین اصل در مورد تغییر دادن یک موقعیت ناخوشایند واقع بینی است. شما باید این حقیقت را بپذیرید که بسیاری از رویدادهای زندگی که به احساس افسردگی شما منجر می شود، خارج از کنترل شما است. بنابراین سازگارانه نیست که خود را با اینگونه افکار غیر واقع بینانه ناراحت کنید : چرا باید این اتفاق می افتاد؟ کاش طور دیگری عمل می کرد و…

افراد افسرده خود را ناتوان و درمانده می کنند زیرا بسیاری از موقعیت ها را ناخوشایند در نظر می گیرند. وقتی رویداد ناخوشایندی خارج از کنترل شما است به نفعتان است که حقیقت را هر چند ممکن است ناخوشایند باشد قبول کنید و انرژی تان را بر ارزیابی ها و پاسخ های مقابله ای خود متمرکز کنید. خودخوری کردن درباره رویدادی که نمی توانید تغییرش دهید هیچ نتیجه ای ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پک دمنوش آرامبخش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0