مهارت های آداب معاشرت

1469 بازدید
19 شهریور 97
سمانه

درباره مهارت های آداب معاشرت بیشتر بیاموزید

مهارت های رفتاری – اجتماعی

اگر مردم قوانین ابتدایی را رعایت کنند زندگی برای همه آسان خواهد بود. همه افراد در زندگی باید با فرهنگ رفتار کنند و مودب و با نزاکت باشند، وقتی در خیابان راه می روید باید از سمت راست و با قدم هایی متعادل، راست و مستقیم حرکت کنید. دست هایتان را حرکت ندهید و آن ها را بی حرکت در امتداد بدن خود نگه دارید.

اگر غیر عمد موجب ناراحتی کسی شدید مانند تنه زدن و لگد زدن تصادفی بلافاصله معذرت خواهی کنید. در پاسخ به معذرت خواهی هم باید بگویید خودتان را نارحت نکنید، اشکالی ندارد. اگر در خیابان دو راه وجود دارد پسندیده تر آن است که راه سمت راست را انتخاب کنید، وقتی که سه نفر حرکت می کنند بهترین جاها به ترتیب اولویت قسمت وسط، راست و چپ می باشد. در قسمت پر رفت و آمد خیابان نایستید. در چنین شرایطی بهتر است به کناری بروید تا مزاحم عابرین نباشید. کسی که خوش پوش و مودب باشد و بداند در هر شرایطی چگونه رفتار کند همیشه خاطره مطلوبی را در ذهن ها باقی می گذارد.

مهارت های آداب معاشرت

مهارت های آداب معاشرت

مهارت های تعاملی

نباید به اطرافیان خیره نگاه کرد و افراد و اشیا را با انگشت نشان داد و یا برگشته و از پشت به افراد نگاه کرد. کسی را از طرف دیگر خیابان صدا زدن و با صدای بلند با آشنایان سلام و احوالپرسی کردن، در شب آواز خواندن، فریاد زدن و شلوغ کردن پسندیده نیست. اگر با کسی در خیابان راه می روید و آنگاه آشنایی را می بینید و می خواهید با او مشغول صحبت شوید باید پیش از هر کاری او را به همراهانتان معرفی کنید. افرادی عادت دارند که در وسایل نقلیه عمومی مطالعه کنند که البته در هنگام ازدحام نباید این کار را انجام دارد.

وقتی کسی در مهمانی یا به طور کلی محلی ایستاده و یک دفعه چند نفر سر می رسند باید فوری مقابل درب ورودی رفته و آن ها را به داخل هدایت کند. پشت سر افراد در را محکم بستن بی ادبی است. اگر شخص در فاصله کمی نسبت به درب ایستاده باید درب را تا زمانی که شخص مورد نظر برسد باز نگاه دارد.

مهارت در معاشرت ها

در معاشرت افراد با یکدیگر شیوه صحبت کردن و مهارت شرکت در بحث نیز کم اهمیت نیست. برای اینکه مصاحب خوبی باشید باید بدانید که درباره چه موضوعی صحبت کنید و نیز بتوانید افکار خود را به شیوه ای جالب و نه به صورت نصایح اخلاقی ابراز کنید. به هیچ وجه نباید مدت طولانی در حالی که فرصت یک کلمه حرف زدن به هم صحبت تان نمی دهید سخن بگویید. در صحبت کردن در جمع باید خوددار بود و نباید سرگرم مباحثی شد که فقط مربوط به شماست و تنها برای شما قابل فهم است. نباید از موفقیت های خود تمجید کنید. اگر می خواهید چیزی بگوئید که نباید بلند گفته شود بهتر است که تا زمان مناسب صبر کنید.

مودباته تر است که کلام هم صحبت خود را هرگز قطع نکنید. اگر در هنگام صحبت به طرف مقابل نگاه نکرده و کوتاه و یا از روی مسامحه جواب دهید. این نشانه بی ادبی شماست. شوخی های نیش دار خطاب به کسانی که در جمع حضور دارند و افراد پا به سن گذاشته ای که داستان های طولانی و لطیفه تعریف می کنند خاطره خوشی در یادها باقی نمی گذارد.

 

همچنین بخوانید: مهارت همدلی و همزبانی چیست ؟

 

مهارت های انتقاد

انتقاد با صدای بلند از شیوه رفتار و لباس پوشیدن افراد مودبانه نیست. هنگامی که با شخصی صحبت می کنید که دوست نزدیک و یا از اقوام شما نیست برای جلب توجه بیشتر دست تان را روی زانو یا شانه وی نگذارید.

مهارت های واکنشی

دهن دره کردن، سرفه کردن و عطسه کردن در جمع جایز نیست و باید به گونه ای نامحسوس صورت گیرد و در چنین مواقعی باید دهان و بینی را با دستمال تمیز و یا حتی با دست پوشاند. به کسی که عطسه می کند پسندیده است بگوییم سلامت باشید اما او لازم نیست بگوید ببخشید. لباس ها همیشه باید با دقت اتو شده و بدون لک باشند. پیراهن نیز باید با طراوت و کفش ها تمیز و براق باشد. باید لباس مدل آرام را انتخاب کرد که مطابق سن و سال، موقعیت و روز باشد. در تابستان از رنگ روشن و در زمستان از رنگ تیره استفاده کنید. کفش و جوراب نیز باید هماهنگ با فصل بوده و مهم این است که هر رنگ جوراب مطابق با رنگ کفش یا کت و شلوار باشد. کف مشکی برای هر

لباسی در هر رنگ مناسب است. فراموش نکنید شرط اصلی لباس پوشیدن مرتب بودن و پاکیزگی آن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شيرين را با خواص تقويت اعصاب، رفع بي خوابي، پرپشت شدن ابرو و مژه، رفع التهاب معده، تميزکننده پوست و مو، رشد مجدد مو، حاوي ويتامين هاي E و B، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0