آیا مهارت های اقتصادی را می شناسید؟

1605 بازدید
14 شهریور 97
خانم راد

مهارت های اقتصادی خانواده

افراد از نظر چگونگی استفاده از پول متفاوت هستند، این مسئله در روابط زن و شوهر تاثیر داشته و یکی از موضوعات مهمی است که می تواند موجب اختلاف آن ها باشد. زیرا این امکان وجود دارد که شوهر خسیس به جمع آوری پول علاقه مند باشد و خانم او برعکس وضع مالی خانواده، کم اعتنایی به خرج دهد. ایجاد توافق در این زمینه نسبتا مشکل و به گذشت و بردباری احتیاج دارد. گاهی اختلاف نظر در این مورد باعث گفتگو و ایجاد مجادله می گردد، علت آن این است که خرج کردن بستگی به عادت افراد دارد و ترک عادت به آسانی میسر نیست.

نحوه استفاده از پول

روش استفاده از پول قسمتی از شخصیت افراد است و رفتار پدر و مادر در این مورد تاثیر دارد، برخی اعضای خانواده از آن ها تقلید می کنند و بعضی دیگر عکس العمل متفاوتی از خود نشان می دهند. مجادله و گفتگو بین زن و شوهری که درباره خرج کردن پول اختلاف نظر دارند جز ناراحتی نتیجه ای به بار نمی آورد. بهترین طریق روش توافقی روی خرج کرد است. یکی از روان شناسان افراد را از اینکه چگونه خرج می کنند به چهار گروه تقسیم کرده است که عبارتند از :

  • ولخرج ها
  • آن هایی که به اندوختن پول و ثروت علاقه دارند
  • کسانی که از نظر مالی پیوسته دچار نگرانی و تشویش هستند
  • افرادی که خسیس بوده به آسانی به خرج کردن تن در نمی دهند.
  • البته گروه پنجمی هم وجود دارد که گروه متعادل است.

در خانواده پنهان کاری درباره پولی که هر کدام در اختیار دارند موجب سو تفاهم است. درآمد خانواده در کل باید متعلق به هر دو باشد. هر کدام تا حدی که به وضع مالی خانواده لطمه ای وارد نیاورد باید در خرج کردن و تهیه مایحتاج خود آزادی داشته باشد.

 

آیا مهارت های اقتصادی را می شناسید؟

آیا مهارت های اقتصادی را می شناسید؟hr

 

در زمان بحران

در مواقعی که مشکل مالی یا بیکاری پیش می آید که اصطلاحا وضعیت بحرانی می شود و درآمد نقصان پیدا می کند رفتار زن و شوهر آزمایش مهمی محسوب می شود و میزان همکاری و صمیمیت آن ها را نشان می دهد. آن ها به جای انتقاد یا سرزنش می توانند با تشریک مساعی مشکلات را برطرف سازند.

 

همچنین بخوانید: ملاک و معیارهای انتخاب شغل چیست؟

 

ده مهارت اقتصادی

  1. وقتی اختلاف پیش می آید به طور صریح و دوستانه درباره آن با همسر خود صحبت کنید. زیرا صحبت طرفین باعث از بین رفتن سوتفاهم ها می شود.
  2. در تنظیم برنامه ای مناسب در مورد مخارج همکاری داشته و با احساس مسئولیت آن را رعایت کنید.
  3. چنانچه حساب بانکی مشترک یا حساب های جداگانه دارید، درباره اینکه مخارج چگونه پرداخت شود قرار لازم را بگذارید تا منظم و روشن باشد.
  4. بهتر است هر کدام که فرصت و آمادگی و تجربه بیشتری برای خرج کرد منزل دارید آن را به عهده گرفته و با نظم و ترتیب انجام دهید.
  5. همواره درآمد و مخارج را در نظر داشته، خریدهای خود را برحسب آن تنظیم نمایید.
  6. اگر همسر شما در برخی موارد خریدی بر خلاف نظر شما کرد سخت گیر نباشید و استقلال او را تا حد لازم و مقتضی رعایت کنید، گرچه تفاهم و مشورت لازم است.
  7. در مورد خریدهای عمده و تهیه لوازم گران قیمت مشورت و توافق نمایید.
  8. در حضور دیگران درباره پول و مخارج بحث نکرده از انتقاد یکدیگر خودداری نمایید.
  9. وقتی بچه شما چیزی را می خواهید که قیمت آن نسبتا زیاد است در مورد آن توافق کنید، اگر همسر شما با آن مخالف بود از تحریک کردن طفل بر علیه او خودداری کنید.
  10. در موارد اختلاف نظر، بحث و گفتگو برای پیدا کردن راه حل را همچنان ادامه دهید تا به توافق دست یابید.

همکاری زن و شوهر در مورد مسائل مالی در ایجاد صمیمیت و محبت در خانه اثرات فراوانی دارد. کسانی که در این باره با توافق به پیش می روند می توانند سالهای متمادی در کنار هم از زندگی توام با آرامش و آسایش برخوردار باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکي را با خواص التيام بخش زخم ها، تقويت عمومي بدن، رفع بوي بد دهان، تسکين دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0