topNotif

مهارت های زندگی در دوران تحصیل و خوابگاه

1244 بازدید
18 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با مهارت های زندگی در دوران تحصیل و خوابگاه آشنا شویم.

آیا می دانید که برای نخستین بار در تاریخ، فاتح قله اورست یک نابینا بود؟ پس برای فتح قله های زندگی و تحصیل و رشد و ارتقا و بالندگی سه چیز مهم وجود دارد : اراده، حرکت و پشتکار و اگر انسانی با پنجره ای از فرصت زمینگیر شود علت آن نیز در سه چیز نهفته است تردید، توقف و رکود، دوران تحصیل سه اصل اول را می طلبد و برای شاخ شدن و موفقیت باید از سه مورد دوم دوری بجوییم و بدانیم که معجزه اراده زمانی روی می دهد که باور داشته باشیم هیچ چیز غیر ممکن نیست پس اجازه دهیم جادوی دانستن و رسیدن و موفقیت را تجربه کنیم.

در هر آغازی فرازی است و در هر فرازی رازی است که خداوند برای انسان رقم زده است. آغازها مملو از فرازها، فرودها، فرصت ها و لحظات مختلف است و اگر آغاز مبتنی بر هدف و ساختن و رسیدن باشد یقینا دستان خداوند در تلالو لحظات آن قابل احساس اند.

کسب معلومات و دانستن نیاز اغلب و همیشگی بشر بوده و خواهد بود و از زمان های دیرینه که خرفات متعدد دانشوران را تهدید می کرد افراد جویای دانش طی طریق می کردند و سال ها در راه خطر می کردند تا حکمتی، دانشی، فنی، مهارتی، ذوقی و علوم متفاوتی را به جنگ اندیشه کسب نمایند. لذا مسافرت های طولانی و زحمات طاقت فرسا یک عادت بود و شاید یکی از علل اشتیاق به کسب تمامت دانش زحمات آن بوده است.

مهارت های زندگی در دوران تحصیل و خوابگاه

مهارت های زندگی در دوران تحصیل و خوابگاه

پنج کلید موفقیت دانش پژوه عبارتند از :

  • علاقه به رشته تحصیلی و اهتمام در تداوم آن و تقویت آن به وسیله مطالعات مستمر.
  • کسب مهارت در رشته خویش به جای دانش اندوزی.
  • طراحی یک برنامه از همان روز نخست با توجه به اهداف من از انتخاب این رشته چه می باشد؟ تا چه سطحی از تحصیل می خواهم ادامه دهم؟ چه تمهیدات و مقدماتی باید فراهم سازم ؟ دوستانم را چگونه انتخاب کنم؟ روزانه و هفتگی و ماهانه و ترمی چگونه با وقت و فرصت ها و تحولات معامله کنم؟
  • کسب اطلاعات از دانش پژوهان سال های بالاتر برای طراحی برنامه ها و تصمیمات بزرگ و بهره گیری مداوم از اساتید حوزه و دانشگاه.
  • ایجاد زمینه دوستی و رفت و آمد با اساتید مجرب، دلسوز و شاخص جهت کسب راهنمایی ها در زمینه های حرفه ای، مطالعاتی و تالیفاتی، تحقیقاتی و پژوهشی، مهارتی، فرهنگی، ارتقایی و جانبی و تجربه ای، علم و دانش در ادیان مختلف و بالاخص در دین اسلام دارای چنان ارجی است که به دشواری می توان همتایی برای آن یافت. این رفعت مرتبه دو گونه است گاهی ستایش ها ناظر به مطلق دانش است یعنی دانستن در برابر ندانستن بی آنکه موضوع دانش در این برتری موثر باشد و گاه دیگر دانش خاصی از ارج نهاده است. مثلا دانش خداشناسی، خودسازی از امتیازات خاصی برخوردارند.

دو فعالیت واجب در دوران تحصیل

در دوران تحصیلی 2 فعالیت مهم است که بایستی مورد عنایت ورودی های جدید قرار گیرد. آموزش و تسلط بر کامپیوتر تا سطوح بالا، آموزش و تسلط بر زبان نگلیسی، این دو مقوله جای هیچ تعارف، بحث، جدل و مسامحه کاری نیست. دنیای جدید دنیای اطلاعات، ارتباطات، سرعت، فرصت و امواج و تفاهم و زبان مشترک است و دو شاه راه اصلی آن زبان انگلیسی و کامپیوتر از جمله اینترنت است. بهترین فرصت یادگیری این دو نیز در دوران تحصیلی و بالاخص آغاز راه است.

 

همچنین بخوانید:  شور و اشتیاق غیر ممکن را ممکن می سازد

 

ده کشف مهم در دوران دانشجویی

  • دانشگاه محل جستجو و کشف بهترین دوستان است با سه شرط اهل درس و روش تحقیق، قابل اعتماد و با ایمان باشند.
  • دانشگاه محل جستجو و کشف بهترین ایده ها است، ایده ها فراوان است و باید شکارچی ایده ها بود.
  • دانشگاه محل جستجو و کشف بهترین فرصت هست. فرصت تربیت بدن، تربیت عقل و تربیت قدرت پژوهش.
  • دانشگاه محل جستجو و کشف بهترین انتخاب هاست مانند انتخاب راه، ادامه راه، شغل، مهارت، ازدواج و….
  • دانشگاه محل جستجو و کشف بهترین ارتباط هاست، ارتباط با مراکز علمی، فرهنگی، پژوهشی و…
  • دانشگاه محل کشف بهترین استعدادها است، استعدادهایی مانند هنر و موسیقی، خطاطی، خیاطی و….
  • دانشگاه محل کشف بهترین اقتباس هاست، به قول حضرت رسول مردم شبیه معدن هایی هستند که نقره و طلاست.
  • دانشگاه محل کشف بهترین رها کردن هاست، تعلقات واهی، محیطی، تنبلی ها و خستگی های مزمن و….
  • دانشگاه محل کشف بهترین پاسخ هاست، پاسخ یابی برای شبهات، ابهامات، اشکالات و…
  • دانشگاه و حوزه محل جستجو و کشف بهترین ملاقات هاست ملاقات با اساتیدند، ملاقات با پژوهشگران زبده و….

دانشگاه و حوزه فرصت رشد طولی برای کلیه افرادی است که آن را جدی می گیرند و گرنه چون ابر می گذرد، دانشگاه و حوزه می تواند مثال دنیا و آخرت باشد هرچه آدمی بتواند در دوران تحصیل دانشگاهی و حوزوی سوختگیری علمی بکند مابقی عمر آسوده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکي را با خواص درمان گرفتگي گوش، تقويت حافظه، تقويت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوي بد دهان، تسکين درد مفاصل و شکستگي، ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0