topNotif

مهارت های لازم برای مسافرت

1931 بازدید
17 شهریور 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با مهارت های لازم برای مسافرت آشنا شوید.

مهارت های اساسی لازمه زندگی و ادامه مسیر هستند. مهارت های مسافرتی ما را قادر می کند تا با مسائل محیط جدید تعامل کنیم. انگیزه مسافرت باعث می شود در مسیر خود پایدار بمانیم و در طول راه با قدرت حل مشکلات بتوانیم به خواسته هایمان برسیم. در مسافرت قادریم از بودن با دیگران و همکاری و همفکری با آن ها لذت ببریم و با تقویت و خلاقیت از موهبت عقل سلیمی که خداوند به ما عطا کرده است هرچه بیشتر بهره بگیریم. با کسب مهارت تعامل با محیط که در وجودمان نهفته است مسیر خود را هموار می نماییم و در نهایت با تمرکز بر هر آنچه انجام می دهیم موفقیت خود را تضمین کرده و زندگی را آنچنان که هست می بینیم.

مهارت های زندگی در سفر

از جهاتی سفر معمولا سه دسته هستند : سفرهای کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و از جهتی نیز شامل مسافرت های با مسافت کم (با زمان های متفاوت) و با مسافت زیاد (با زمان های متفاوت) می باشند. و دسته سوم مسافرت های درون کشوری و برون کشوری، گرچه دسته بندی های زیادی می توان برای مسافرت قایل شد که از منظرگاه های مختلف مطرح می شوند.

مهارت های لازم برای مسافرت

مهارت های لازم برای مسافرت

چهار مهارت اساسی در مسافرت

۱- اهداف خود را از مسافرت دقیقا طراحی کنیم.

یعنی اگر مسافرت تفریحی است با رویکرد تفریحی و همراهی با اعضا حرکت کنیم و اگر هدف مسافرت معنوی است در همان قدم اول با معنویت شروع کنیم و اگر هدف علمی است تمهیدات لازم را تدارک ببینیم. گرچه ممکن است یک سفر شامل چند نوع باشد یعنی هم معنوی باشد هم تفریحی، هم می توان اماکن معنوی را بازدید کرد هم اماکن تاریخی و تفریحی البته بسته به نیاز خود یک وجهه آن پر رنگ تر است.

۲- تمهیدات لازم را تدارک ببینیم.

پوشاک مناسب و لازم نسبت به نوع، زمان و نیاز هر فرد همراه برده شود. مدارک لازم مسافرتی که می تواند شامل کارت ملی، گواهی رانندگی، ویزا، پاسپورت، دفترچه سلامتی و…. همراه برده شوند. هزینه مناسب و کافی مقدار مبلغ مورد نیاز با توجه به تعداد روزهای سفر، تعداد نفرات و… همراه برده شود.  

 

همچنین بخوانید: انگیزه انسان از مسافرت چیست ؟

 

۳- پیش بینی تعامل ها طرز برخود با وضعیت جدید.

قاعدتا در مکان های جدید، رفتارهای جدید، عادت های مختلف و انتظارات متفاوت است و درون یک شهر، کشور و یا در کشورهای مختلف خرده فرهنگ ها و خوشه های فرهنگی وجود دارد که عنایت به این مهم لازم است.

4- کاهش دغدغه ها با برنامه های شفاف و روشن.

بیماری مسافرت (ماشین گرفتگی، هواپیما زدگی و…) بیماری مسافرت یا ماشین گرفتگی به علت حرکت مداوم و تکرار مناظر اطراف وقتی که فرد سوار ماشین شده پدید می آید و دارای ویژگی هایی همچون خمیازه کشیدن، افزایش بزاق دهان، تهوع، شکم درد، رنگ پریدگی، ریزش عرق، سردرد، سرگیجه و خستگی می شود. برای تسکین ماشین گرفتگی نکات زیر را رعایت کنید:

  • فرد را به هوای آزاد ببرید.
  • در حالی که سرش را به سمت عقب گرفته روی صندلی بنشینید.
  • اگر بر روی قایق یا کشتی قرار دارید به یک نقطه دور دست بی حرکت مثل افق چشم بدوزید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0