topNotif

مهارت های مواجهه با فشارهای اجتماعی

1359 بازدید
15 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آموزش مهارت های مواجهه با فشارهای اجتماعی

مهارت مقابله با مشکلات !

دو روش مقابله با مشکلات روزمره که با روحیه و خلق مثبت همراه است عبارتند از : توجه برگردانی (انحراف ذهن)، آرام سازی که در ادامه به معرفی هر دو می پردازم.

مهارت توجه برگردانی، یعنی منحرف کردن توجه از مسائل از طریق اندیشیدن به چیزهای دیگر یا پرداختن به کارهای دیگر، این حالت به معنای اجتناب از مسائلی که به توجه نیاز دارند نیست، بلکه توجه برگردانی روشی است برای پرهیز از زیاد فکر کردن به چیزهایی که نمی توانیم تغییرشان دهیم یا حداقل اکنون نمی توانیم در موردشان کاری کنیم.

مهارت آرام سازی، آرام سازی یعنی صرف زمان برای انجام یک سری تمرینات که موجب آرامش ما شود. آرام سازی یک مهارت مقابله ای مفید برای بسیاری از موقعیت هاست برای آرام سازی گاهی یادآور موقعیت ها و گاهی پناه به مسائل معنوی بسیار موثر است بارها تاکید شده هنگام خشم نفس های عمیقی بکشید و از موقعیت دور باشید به راستی چرا؟ در پاسخ باید گفت که تاملی که در زمان سکون حاصل می شود در کاهش تنش و فروکش شدن خشم موثر است و تاثیر معنوی الفاظ نیز نقش آرام بخش را ایفا می کند.

مهارت های مواجهه با فشارهای اجتماعی

مهارت های مواجهه با فشارهای اجتماعی

پنج مهارت برای برقراری آرامش در خانواده

هر فردی میل دارد که پس از کار روزانه وقتی به خانه می آید در محیطی آرام و لذت بخش، خستگی خود را رفع کند نه این که با مشکلات و ناراحتی های دیگری مواجهه شده و نزاع و مجادله زندگی را برای او تلخ و ناگوار سازد. توصیه هایی که در ادامه می آید را می توانید برای آرامش بخشیدن به کانون گرم خانواده استفاده نمایید.

1- مهارت نظرخواهی در مورد مخارج زندگی

تبادل نظر در مورد مخارج و هزینه های مختلف زندگی خانواده و اینکه چه کسی در این مورد تصمیم بگیرد مهمترین مسئله بسیاری از خانواده ها محسوب می شود. زیرا این وضع که دقت لازم در تهیه مایحتاج خانه به کار رود و وضع آینده نیز در نظر گرفته شود مسئله ای است که اهمیت بسیار دارد. بهترین روش برای جلوگیری از اینکه خانواده دچار مشکلات مالی نشود و اختلاف به وجود نیاید آن است که زن و شوهر به خصوص در موارد مهم درباره مخارج با هم تبادل نظر و مشورت کنند.

2- مهارت داشتن برنامه و تنظیم وقت

شکایت بسیاری از افراد در خصوص گرفتاری های مربوط به خانواده و اینکه فرصت کافی برای استراحت و تفریح ندارد رایج شده است. در حالی که می توان با تنظیم برنامه این مشکل را برطرف ساخت.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی گیاه بولاغ اوتی

 

3- مهارت نظم و انضباط به جای استبداد و خشونت

اگر پدر و مادر با استبداد با بچه ها رفتار کنند و همه کارهای مربوط به آن ها را طبق سلیقه خود برنامه ریزی کنند گرفتاری و ناراحتی زیادی برای خود به وجود آورده و ناراحتی اطفال را موجب می شوند اما چنانچه پدر و مادر به بچه ها اجازه بدهند که در امور مربوط به خود اظهار نظر بکنند و خواسته های خود را بگویند بهتر می توانند راه های صحیح را به آن ها بقبولانند.

4- مهارت همدلی و صمیمیت

اگر زن و شوهر نسبت به احساسات و تمایلات یکدیگر توجه داشته غمخوار هم باشند می توان گفت همدلی و صمیمیت بین آن ها وجود دارد. بعضی از زن و شوهرها به عنوان این که نمی خواهیم همسر خود را ناراحت کنیم از گفتن ناراحتی ها و مشکلات خود به آن ها خودداری می کنند و یا عدم اعتماد نسبت به آن ها را نشان می دهند. بدین ترتیب بین آن ها فاصله به وجود می آید و ناراحتی ها به اشکال مختلف در محیط خانواده اثر می گذارند.

5- مهارت تقسیم کار

به خصوص برای زن و شوهرهایی که هر دو کار می کنند. تقسیم کار و مسئولیت ها در خانه اهمیت زیاد دارد. اگر پدر و مادر کارها را بین خود تقسیم کرده تحت نظم در آورند و روح همکاری و تعاون در خانه حکمفرما باشد برای بچه ها آموزنده است زیرا آن ها وظایفی را عهده دار می شوند. پدر و مادری که بیش از حد توانایی خود کار می کنند و برای استراحت و امور شخصی فرصت لازم را ندارند نمی توانند در سهم خود به محیط خانه آرامش و شادی بدهند و شکایت ها و گله های آن ها موجب ناراحتی دیگران شده زندگی آنان را نیز تلخ می سازد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بوقناق را با خواص تحریک کننده ی آنزیم های کبدی، افزایش دهنده ی انسولین، درمان دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0