topNotif

موارد خاص و انواع فشار خون

1746 بازدید
15 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 6 شهریور 1402

با موارد خاص و انواع فشار خون آشنا شوید !

بعضی از افراد و بعضی از وضعیت های خاص پزشکی نیازمند توجهات ویژه ای برای فشار خون هستند. بنابراین در این موارد باید داروی صحیح و مناسب تجویز گردد، افرادی که نیازمند توجهات خاص هستند شامل خانم های باردار، افراد سالخورده، بچه ها و کسانی که بیماری های دیگری دارند یا داروهای دیگری مصرف می کنند، می باشند.

آسم !

همیشه باید به خاطر داشته باشید که اگر دچار آسم یا اختلالات تنفسی هستید با احتیاط از داروهای ضد فشار خون استفاده کنید.

افسردگی !

اگر شما از وجود فشار خون بالا دچار افسردگی و اضطراب شده اید لازم است به اطلاع تان رسانده شود که درمان با دارو های ضد فشار خون بزرگترین موفقیت پزشکی در سال های اخیر می باشد زیرا باعث کاهش تعدد زیادی از موارد سکته های قلبی و مغزی شده است.

دوران حاملگی !

در هنگام حاملگی فشار خون معمولا ثابت باقی مانده یا کمی پایین می آید. بعضی خانم ها متوجه می شوند که فشار خونشان در حین حاملگی بالا رفته است اما این وضعیت به این دلیل است که آن ها قبل از حاملگی فشار خونشان را اندازه گیری نکرده بودند و تازه در این زمان به بالا بودن فشار خون خود پی برده اند. این بالا بودن فشار خون ربطی به حاملگی آن ها ندارد. نحوه کنترل این فشار خون همانند بقیه افراد می باشد با این حال در انتخاب دارو باید پزشک نکاتی را رعایت نماید.

موارد خاص و انواع فشار خون

موارد خاص و انواع فشار خون

بالا رفتن خفیف فشار خون !

در حدود 25 درصد خانم هایی که اولین حاملگی شان را می گذرانند در سه ماهه آخر بارداری شان فشار خونشان کمی بالا می رود. اگر این خانم ها هیچگونه مشکل کلیوی نداشته و در آزمایش ادرارشان پروتئین دیده نشود نیازی به درمان دارویی برای پایین آوردن فشار خونشان ندارند اما باید کامل تحت نظر باشند.

آنژین قلبی !

اگر شما به آنژین قلبی دچار هستید میزان کلسترول خون تان باید اندازه گیری شود و اگر لازم باشد باید داروهای پایین آورنده کلسترول خون مصرف نمایید.

سکته قلبی !

در افرادی که قبلا سکته قلبی کرده اند مصرف داروهای پایین آورنده چربی خون برای کم کردن میزان کلسترول خون مفید می باشد و از خطر دچار شدن به سکته های قلبی بعدی می کاهد. داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین و داروهای بتابلوکر ممکن است در این موارد بهتر باشند زیرا به غیر از اینکه فشار خون را پایین می آورند باعث می شوند که قلب آرام تر کار کند و صدمه کمتری به عضلات قلب وارد آید.

بعد از سکته مغزی !

اگر شما در اثر فشار خون بالا دچار سکته مغزی شده اید، پایین آوردن سریع فشار خون می تواند برای شما مضر باشد اما اگر به تدریج اقدام به کم کردن فشار خون تان تحت نظارت پزشک نمایید ممکن است از خطر بروز سکته های مغزی بعدی کاسته شود. انتخاب داروی مناسب ضد فشار خون بستگی به پزشک شما دارد.

 

  همچنین بخوانید:   علایم و نشانه های پر فشاری خون  

 

مرض قند (دیابت) !

پر فشاری خون در افرادی که دچار مرض قند هستند نسبت به سایر افراد بیشتر دیده می شود. اگر شما هم مرض قند دارید و  هم به پر فشاری خون مبتلا هستید خطر آسیب های کلیوی و چشمی به علاوه بیماری های عروق قلب و سکته مغزی در شما زیاد می باشد. به غیر از اینکه باید قند خون خود را کنترل کنید، باید از چاق شدن جلوگیری نموده، سطح کلسترول خون تان را اندازه گرفته و در صورت بالا بودن درمان نمایید و همچنین فشار خون تان را هم شدیدا کنترل کنید.

فشار خون در کودکان !

بالا رفتن شدید فشار خون در کودکان نادر است و معمولا با بیماری های زمینه ای کلیوی در آن ها دیده می شود. بچه های چاق و بچه هایی که در خانواده شان سابقه پر فشاری خون وجود دارد ممکن است دارای فشار خون کمی بالا باشند. اگر شما دچار پر فشاری خون هستید ممکن است فرزندتان هم به آن مبتلا گردد. رژیم غذایی کودکان را کم نمک کرده اجازه مصرف زیاد چیپس و تنقلات شور را به آن ها ندهید و از چاقی آن ها جلوگیری کنید.

مواردی که برای فشار خون بالا مضر هستند

  • رنگ قرمز یا نارنجی پوشیدن یا نگاه کردن به این رنگ ها
  • کشیدن سیگار
  • گل کلم، تخم مرغ، کوکوها، بادمجان سرخ شده، چربی حیوانی، لبنیات چرب، چای یا قهوه زیاد، خرما، قارچ، اسفناج، نعنا و پونه، مرزه، جینسینگ، قرص استامینوفن، شیرین بیان (باید با عناب یا گل بنفشه مصرف شود).

درمان فشارخون بالا:

  • پیاده روی
  • مصرف آبغوره بی نمک
  • مصرف هندوانه، سیب، گلابی
  • مصرف شنبلیله، تره، شاهی، جعفری
  • مصرف آب زرشک
  • مصرف ماست به همراه شوید + پودر زیره سیاه + خیار + ریحان + سیر
  • مصرف سالاد بین ناهار و شام شامل هویج + اسفناج تازه + خیار + کرفس + جعفری + آبلیمو + روغن زیتون + سیر + گوجه فرنگی + روغن زیتون
  • کباب گوشت سینه مرغ با آبلیمو و سیر و روغن زیتون
  • تمام غذاها با آبلیمو و سماق قهوه ای و کمی سیر میل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون فشار خون را با خواص تنظیم فشار خون های عروقی و عصبی، دفع سموم بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0