topNotif

مکمل های غذایی با استفاده از جلبک ها

1926 بازدید
29 بهمن 96
سمانه

مکمل های غذایی با استفاده از جلبک ها و زنبور عسل !

جلبک های دریایی :

روزانه صدها میلیون نفر از مردم روی زمین از جلبک های دریایی استفاده می کنند. به ویژه ژاپنی ها، چینی ها و بعضی دیگر ملل آسیای جنوب شرقی معمولا این جلبک ها را به جای سبزی ها، همراه با غلاتی مثل برنج یا ماهی مصرف می کنند. از چندین سال پیش در اروپا نیز صنعت تغذیه و کشاورزی، برخی جلبک های لزج (مانند آگار آگار) را در صبحانه یا سوپ ها مورد مصرف قرار می دهند.

حدود پانزده سال است که جلبک ها در اروپا و به ویژه فرانسه به عنوان یک ماده و همچنین یک مکمل غذایی از مصرف روز افزونی برخوردارند. رشد رژیم گیاهخواری نیز مصرف جلبک ها را افزایش می دهد، زیرا این رژیم ایجاب می کند که جلبک ها به عنوان سبزی همراه با غلات مصرف شوند.

تولیدات غذایی با استفاده از این جلبک ها به عنوان مکمل غذایی، گسترش یافته است. جلبک های دریایی ارزش غذایی بسیار زیادی دارند، زیرا به صورت متمرکز تقریبا همه عناصری را که در دریا وجود دارد، در خود ذخیره کرده اند. بنابراین، آن ها تمام مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را دارند که در سایر تولیدات دریایی موجود نیست. علاوه بر آن جلبک ها به صورتی استثنایی سرشار از عناصر ضروری مورد نیاز بدن مانند ید، فسفر و … هستند.

خواص درمانی جلبک ها :

جلبک ها محرکند و مبادلات موجود در بدن را تسهیل می کنند. علاوه بر آن دفاع طبیعی بدن را تقویت می کنند، مواد معدنی کافی به بدن می رسانند و باعث تقویت غدد درون ریز می شوند.

موارد مصرف :

ضعف و بی حالی، خستگی، حالت عصبی، کم خونی، کمبود مواد معدنی، بارداری، شیر دادن، راشیتیسم، اشکالات رشدی، لنفاتیسم (التهابات عروقی لنفاوی که بر اثر جراحات پوست یا زخم های سطحی و یا ضایعات جلدی مانند گال، اگزما عارض می شوند)، ناراحتی های کلیوی، چاقی مفرط، سلولیت، کم کاری تیروئید، رماتیسم، فشار خون بالا، آرتراسکروز، الکلسیم، گرایش به تشنج، کلسترول بیش از حد، پیشگیری از سرطان و ریزش مو.

طریقه مصرف :

جلبک های ایزیکی، واکامه، کومبو، نوری و آرامه را به همان حالتی که برداشت می شوند خشک و سپس در مواد غذایی به صورت تکه های بزرگ یا قطعه قطعه از آن ها استفاده می کنند، از سوی دیگر، جلبک ها را در بسیاری از موارد برای استفاده خارجی نیز می توان به کار برد.

ژله رویال :

مکمل های غذایی با استفاده از جلبک ها

مکمل های غذایی با استفاده از جلبک ها

ژله رویال توسط غدد حلقی (غدد بزاقی) کارگران جوان زنبور عسل ترشح می شود. این ماده غذایی اختصاصی ملکه و تنها غذایی است که در تمام زندگی خود مصرف می کند. ملکه که منحصرا از ژله رویال تغذیه می کند به طور متوسط پنج سال عمر دارد در حالی که زنبور عسل معمولی بیش از شش هفته زنده نمی ماند. علاوه بر آن، ملکه کارهای زیادی انجام می دهد زیرا هر سال از ماه بهمن با پشتکار عجیبی بین هزار و پانصد تا دو هزار تخم در روز می گذارد. بنابراین، باید پذیرفت که ژله رویال واقعا غذایی برتر است.

ژله رویال حاوی اسیدی است که در تمام سلول های بدن انسان می توان یافت که در آن ها نقش اساسی در متابولیسم سلولی ایفا می کند، زیرا این ماده با عناصر مختلفی ترکیب شده و ماده ی فعال کننده آنزیم آ را تشکیل می دهد و همچنین نقش اساسی در سوخت و ساز چربی ها، اسیدهای آمینه دارد. بنابراین، اسید پانتونیک در سلول ها نقش فرماندهی را بر عهده دارد و چون ژله رویال از نظر این ماده غنی است، بنابراین، یک ماده ی غذایی استثنایی محسوب می شود.

 

 

همچنین بخوانید:  گرده گل زنبور عسل چیست و چه خواصی دارد؟

 

 

خواص درمانی ژله رویال :

محرک عمومی، تنظیم کننده متابولیسم، پیشگیری کننده از تمام بیماری های عفونی، تقویت کننده، ضد کم خونی، نیروبخش، تقویت کننده نیروی جنسی و طراوت بخش.

موارد مصرف ژله رویال :

کم اشتهایی، ضعف و لاغری، کم خونی، فشار عصبی، کار فکری بیش از حد، ناتوانی جنسی، سرد مزاجی، پیشگیری از پیری بافت های بدن، خستگی های شدید، گریپ، یائسگی، بیماری های عفونی.

طریقه مصرف :

  • ژله رویال خالص
  • ژله رویال مخلوط در آب
  • ژله رویال در سایر مکمل های غذایی
  • استفاده از ژله رویال به عنوان عنصری محرک در بسیاری از تولیدات بهداشتی با مصرف خارجی.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گرده گل را با خواص سم زدا، بهبود عملکرد کبد، کاهش التهاب و تورم، تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد عفونت و ضد میکروب، ضد سرطان، تسکین علائم یائسگی، افزایش متابولیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0