میوه را در صبحانه خود بگنجانید و قلب خود را در برابر امراض بیمه کنید

1438 بازدید
18 شهریور 97
سمانه
,

میوه را در صبحانه خود بگنجانید و قلب خود را در برابر امراض بیمه کنید!

برای این که غذا به گونه ای صحیح تجزیه و قابل هضم شود می بایستی از نظر فیزیکی به تکه های کوچکتر و از نظر شیمیایی به ترکیب های ساده تر تبدیل شود. حاصل این سلسله عملیات تولید انرژی، ترمیم سلول ها و ترکیب شیمیایی دنوزین تری فسفات است که با ذخیره شدن در سلول های عضلانی تغییر شکل داده و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای حفظ تندرستی باید مراقب باشید تا کوچکترین خللی در واکنش های فیزیکی و شیمیایی دستگاه گوارش شما پدید نیاید. به طور کلی جذب و ترکیب مواد غذایی مستلزم رعایت نکته و مهارت مهم و حیاتی زیر است.

ارتباط صبحانه و میوه

هضم و جذب میوه و آب میوه در دستگاه گوارش به حداقل انرژی ممکن نیاز دارد و همچنین کمترین فضولات را بر جا می گذارد. در نتیجه آن مقدار انرژی که در گذشته صرف هضم و جذب صبحانه می شد در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا صرف کار و امور زندگیتان شود. به علاوه شکر موجود در میوه و آب میوه بلافاصله پس از مصرف جذب شده و به انرژی تبدیل می شود. میوه بهترین دوست شماست و تاثیرات شگفت انگیزی بر قلب شما دارد. به عکس عدم هضم کامل مواد غذایی در لوله گوارش موجب باقی ماندن غذا و تخمیر و پوسیدگی آن ها شده و با نامتعادل کردن سیستم داخلی بدن زمینه مساعدی را برای بروز انواع بیماری ها فراهم می کند.

نوشیدن یک لیوان آب میوه تازه قبل از ورزش صبحگاهی موجب می شود که شکر موجود در میوه در حین ورزش بسوزد و به انرژی تبدیل شود. میوه ضمن اینکه ساده ترین منبع تولید انرژی است کمترین میزان انرژی را برای سوخت و ساز طلب می کند. برخی افراد بر این باورند که صبحانه سنگین و مفصل تامین کننده انرژی فراوانی است غافل از این که خوردن یک صبحانه متنوع و پر حجم بار سنگینی برای سوخت و ساز بدن است و بنیه دفاعی آن را مختل می کند. تغذیه نادرست در طی سالیان دراز موجب انباشته شدن مواد زائد و مضر در بافت های مختلف بدن می شود و سلول ها را کم و بیش فرسوده می کند.

میوه را در صبحانه خود بگنجانید

میوه را در صبحانه خود بگنجانید

آیا می دانید که چرا هضم میوه محتاج انرژی زیادی نیست ؟

برای این که میوه به سرعت از لوله گوارش می گذرد و به سرعت در روده باریک هضم و جذب می شود. چرا که بخش عمده آن را آب تشکیل می دهد. در عین حال اگر میوه به همراه پروتئین ها و کربوهیدرات ها صرف شود درون معده گیر می کند، تخمیر می شود و می پوسد و حاصل آن تولید مواد سمی و خطرناک است.

بد خوردن

بدخوردن یکی از دلایل عمده تخمیر و ترشیدگی غذا در معده است. در طبیعت هیچ حیوانی مواد غذایی مختلف را هم زمان به شکم سرازیر نمی کند. آن ها در هر نوبت فقط یک غذای جامد می خورند اما انسان ها مواد غذایی کاملا متفاوت را که هیچ گونه سازگاری با هم ندارند هم زمان مصرف می کنند. به هر تقدیر اگر صبحانه سنگینی صرف کنید دستگاه گوارش می بایستی برای هضم و جذب آن تا حدود ساعت یازده دیوانه وار کار کند، به همین دلیل قبل از ظهر احساس کسالت و خستگی خواهید کرد و میل دارید با یک نوشیدنی گرم خستگی و کوفتگی خود را رفع کنید.

 

همچنین بخوانید:    آب میوه های درمان کننده

 

بنابراین برای این که انرژی خود را ذخیره کنید و برای سیستم بدن خود استراحتی قائل شوید صبحانه خود را به صرف میوه محدود کنید. ممکن است بگویید که با خوردن مقداری میوه گرسنگی شما رفع نمی شود. همان طور که پیش از این گفته شد برای خوردن میوه محدودیتی قایل نشوید آن قدر بخورید که کاملا سیر شوید. همه مردم تقریبا انواع میوه را دوست دارند زیرا خوشمزه، خوشبو و زیباست. میوه دارای انواع ویتامین ها و املاح زنده و طبیعی است و از این نظر یک غذای ایده آل به شمار می رود.

اهمیت میوه در رژیم غذایی

  • میوه امراض قلبی را دفع می کند.
  • میوه بهترین و مناسب ترین غذا برای جلوگیری از امراض قلبی است زیرا دارای فلاوین فعال است و این ماده شیمیایی مانع از آن می شود که خون با غلیظ شدنش مجرای شریان ها را مسدود کند.
  • میوه مویرگ ها را تقویت می کند و موجب استحکام آن ها می شود و از این نظر اهمیت فراوانی دارد. چرا که فرسودگی مویرگ ها منجر به خونریزی داخلی و امراض قلبی می شود.
  • با صرف میوه جات سرشار از فلاوین از قبیل مرکبات، گیلاس، سیب، گلابی، آلو به سهولت قلب خود را در برابر امراض بیمه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مویز را با خواص درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی، تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0