topNotif

میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

3960 بازدید
23 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری آشنا شویم (پاپایا، زغال اخته)

خواص پاپایا را بشناسیم

پاپایا نظیر آواکادو در ایران ناشناخته است، پاپایا در مناطق گرمسیری پرورش و تولید می شود، پاپایا نظیر پرتقال زرد رنگ و نارنجی و سرشار از ویتامین ث و بتا کاروتن می باشد که در بدن تبدیل به ویتامین آ می گردد، یک پاپایای متوسط دارای 100 میلی گرم ویتامین ث 800 میلی گرم پتاسیم و مقدار قابل توجهی بتا کاروتن است.

میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

پاپایا محتوی پاپاین آنزیمی است که مشابه داروی هاضم پپسین عمل می کند زیرا این آنزیم پروتین غذا را تجزیه و قابل هضم می نماید. پاپاین که از پاپایا تهیه می شود در رستوران ها برای نرم کردن انواع گوشت های کبابی استفاده می شود، این دارو حتی برای معالجه پاره گی دیسک های کمر تجویز می گردد، گرچه هنوز این میوه شهرت نیافته و عمومیت ندارد.

پاپایا یکی  از میوه‌های مفید برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ادراری است. این میوه نیز حالت اسیدیته ادرار را بالا برده و باعث دفع باکتری‌ها و درمان عفونت ادراری می‌شود. پاپایا جزو گنجینه‌های طبیعی و سرشار از آنتی اکسیدان‌ و ویتامین ث است.

معمولا پاپایا را مانند کدو از وسط می برند و دانه های درون آن را دور می ریزند و به صورت خام می خورند یا می پزند و در کنار مرغ و جوجه بریان و یا ماهی سرو می کنند که رایحه شیرین و دلپذیری به غذا می دهد، گاهی مقدار کمی شهد پاپایا را همراه با شربت ساختگی در فروشگاه ها می فروشند ولی از کیفیت خوبی برخوردار نیست و تاثیر دارویی زیادی ندارد.

میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

خواص زغال اخته را بشناسیم

زغال اخته درختچه ای است پر دوام که در شن زار ها و جنگل ها می روید و میوه آن غالبا سیاه یا آبی رنگ و در بعضی نقاط قرمز است.

اندام دارویی زغال اخته :

میوه های گیاه .

خواص دارویی زغال اخته :

زغال اخته در صدر میوه‌های درمان عفونت ادراری قرار دارد. پزشکان و محققان حوزه تغذیه این میوه‌های قرمز را بهترین سلاح برای حفاظت از مجاری ادراری می‌دانند به خاطر این که حاوی خواص آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی است.

زغال اخته دارای خاصیت پاک کنندگی و دفع گاز های معده و اشتها آور و ضد انگل و ملین است، یکی از محاسن خوب زغال اخته پاک سازی جدار معده و روده هاست و به این صورت که لایه ها و توکسین هایی که مانع از جذب مواد غذایی و ویتامین ها می شود را لایه روبی می کند و حتی ضد انگل است.

امکان آن که گاهی در نزد عده ای موجب اسهال خفیف گردد وجود دارد، میوه خشک آن قابض و از اسهال جلوگیری می کند، میوه تازه زغال اخته اعمال روده بزرگ را تنظیم و اشتها را تحریک و گاز های روده را دفع می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید دانه های پاپایا برای سلامتی

 

آب تازه زغال اخته :

دارای ویتامین ث فراوان است و برای بیماری های زبان که تورم یافته و برفک و قارچ زده و غرغره و زکام و نزله و حساسیت دهان و ناراحتی های پوستی و سوختگی موثر است.

اگر دسترسی به میوه آن ندارید میوه های خشک شده را در یک لیوان آب سرد به مدت 8 تا 10 ساعت خیس کنید و روزانه میوه خیس شده را همراه با آب آن میل کنید.

از دم کرده برگ های تازه و یا خشک آن برای برطرف کننده سرفه و درمان استفراغ و بسته شدن معده و درمان سرماخوردگی استفاده نمایید. برای جمع آوری برگ ها باید قبل از رسیدن میوه ها اقدام کرد. برای این منظور یک قاشق مربا خوری از ساییده برگ های آن را در یک لیوان آب داغ برای یک ساعت خیس کرده و سپس آن را دم کنید و روزانه یک فنجان از آن میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پولک را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری  سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0