نازایی در زنان و درمان های گیاهی آن

9101 بازدید
06 اسفند 96
آلاله

نازایی در زنان و درمان های گیاهی آن را بشناسیم !

چگونگی تبدیل تخمک به جنین

هر ماه یک بار یک تخمک در مدت 14 روز در داخل فولیکول خود به بلوغ می رسد و از تخمدان رها می گردد و از تخمدان وارد لوله های رحم می شود که به این فرآیند تخمک گذاری گویند، این تخمک بعد از تخمک گذاری به مدت 24 ساعت در داخل لوله های رحم زنده می ماند و فقط در صورتیکه در این مدت توسط یک اسپرم بارور شود می تواند به بقای خود ادامه دهد.

حدود 5 – 6 روز طول می کشد تا تخمک از لوله های رحم عبور کند و خود را به رحم برساند و اگر تخمک بارور شده باشد در پوشش دیواره رحم جایی برای خود پیدا می کند سپس از هر تخمک گذاری، دیواره رحم ضخیم تر می شود تا خود را آماده پذیرایی از تخمک کند، تخمک پس از آن رشد کرده و به جنین تبدیل می شود و عدم حاملگی پس از یک سال نزدیکی بدون پیشگیری را نازایی گویند.

لازم به توضیح است که 50 درصد موارد نازایی ها مربوط به زنان و 40 درصد مربوط به مردان و 10 درصد علل ناشناخته است، نازایی در بین زنان بیشتر از 35 سال بیشتر شایع است و از هر 6 زوج یک زوج دچار ناباروری هستند.

اختلالات غددی که بیشتر همراه نازایی ها دیده می شود

خونریزی عملی رحم و سایر اختلالاتی که همراه با عدم تخمک گذاری دیده می شود. قطع قاعدگی به هر دلیل، کمبود پروژسترون، کم کاری یا پر کاری غدد تیرویید، اختلالات فوق کلیه و تومور لب قدای هیپوفیز جز این دسته اختلالات هستند.

بهترین زمان بارداری خانم ها

12 – 14 روز به قاعدگی بعدی باید آمیزش صورت گیرد.

علایم نازایی

نازایـی معمولا بدون علامت است اما می توان مواردی همچون اختلالات قاعدگی (بی نظمی قاعدگی و خونریزی شدید)، درد لگنی دوره ای، مقاربت دردناک، پر مویی، چاقی، پر شیری، سیکل بدون تخمک گذاری، ضعف و بی حالی جز علایم نازایی هستند.

نازایی در زنان و درمان های گیاهی آن

نازایی در زنان و درمان های گیاهی آن

علل نازایی در زنان چیست ؟

عدم تخمک گذاری یا تخمک گذاری نامنظم، پولیپ های رحمی، کم کاری یا پر کاری تیروئید، یائسگی زودرس، اختلالات کروموزومی، استروژن، سفت بودن ترشحات رحم، استفاده از قرص جلوگیری از باروری هنگام بلوغ، چاقی، قطع قاعدگی، کم خونی ها، انحراف لگن خاصره، اختلالات کبد، تورم رحم، انسداد یا تراکم رحمی، کمبود ویتامین دی، کلسیم و نمک های معدنی قابل جذب، اختلال سیستم ایمنی، تاخیر در ازدواج، سابقه عفونت دستگاه تناسلی، چسبندگی لگن، پروتئین بالا، حاملگی دیر هنگام بعد از ازدواج، پروتئین بالا از برخی علل شایع نازایی می باشند.

چه مواردی باعث ناباروری می شوند؟

ورزش های دائمی یا حرفه ای، روغن های ناسالم، لبنیات پر چرب باعث ناباروری می شوند. تخم یا میوه غاریاغی، سیگار کشیدن، شنبلیله، قونیطون، درخت راج، میخک، استفاده کم از سبزیجات یا میوه جات، مصرف قرمز دانه توام با عسل، برنج سفید، آرد سفید، سرب، مصرف زیاد غذاهای آماده همچون کمپوت ها و کنسرو ها، مصرف شکر و روغن تصفیه شده، استفاده زیاد از حشره کش ها، قهوه، چای، لیموناد حاوی فسفات و عدم تنوع غذایی جز این مضرات می باشند.

درمان های خوراکی نازایی

مصرف منابع ویتامین های  ب، دی، ث و ای، آهن، روی، سلنیم، کروم، کلسیم، مس، ید، منیزیم و پتاسیم برای رفع این بیماری مفید هستند. رژیم لاغری پیش از مصرف داروهای گیاهی توصیه می شود. روزی یک کپسول امگا 3 و 6 و یک قرص مخمر آبجو همراه صبحانه مصرف کنید. سعی کنید از آنتی اکسیدان ها و فلاونویید ها و لسیتین ها استفاده کنید.

میوه جات خصوصا گلابی، انگور سیاه، پوست قرمز انار، توت فرنگی، زرد آلو و به طور کلی میوه های سیاه استفاده کنید. ترخون، آرتیشو، سویا – شیر سویا و روغن سویا را مصرف کنید. خشکبار تفت نداده، خاویار، تخم مرغ آب پز، روزی 5 گرم گل نسترن با عسل، شربت گل بنفشه ایرانی، مخلوطی از شربت گل نیلوفر و گلاب و شیر کم چرب مصرف کنید. هفت روز هر روز یک دانه آمله پرورده مصرف کنید. روغن جوانه گندم و ژل رویال مصرف نمایید. روزی مخلوط 3/5 گرم تخم نارنج کوبیده با عسل مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی

 

دیگر مواد غذایی مناسب برای درمان نازایی :

چاودار، گندم سیاه، پاستا، گل کلم، قارچ، شلغم، گوجه فرنگی، مارچوبه، قارچ، بادام، جلبک دریایی یا جلبک سبز و آبی، چغندر، مصرف ماست زیاد پس از شروع نیمه دوم عادت ماهیانه نیز نافع است. مغز میوه بلوط، گل سنجد، بادام زمینی، فندق، چای زنجبیل با عسل مصرف کنید، عرق مریم نخودی، عرق مریم گلی، عرق زیره ها، دمکرده گل گاو زبان، عرق برگ تمشک، عرق برگ به هندی، عرق بنفشه معطر، عرق پونه کوهی، مخلوطی از عرق شبدر قرمز و برگ بارهنگ استفاده کنید.

عرق سنبل ختایی، مخلوطی از عرق گل همیشه بهار و گل بابونه و رازیانه مصرف کنید. عرق شکوفه هلو، عسل را به مقدار با مساوی عرق زیره سیاه و رازیانه مخلوط کرده و مصرف کنید. عرق گل قاصد و ریشه و برگ کاسنی و زیره سیاه را به مقدار مساوی مخلوط و استفاده کنید. بسباسه آسیاب شده را با دو برابر عسل مخلوط کرده و مصرف کنید نافع است. انزروت، آلوئه ورا، خولنجان، هلیله سیاه، رازیانه، بسفایج و ریشه سنبل الطیب را با مقدار مساوی مخلوط کرده و روزی یک قاشق مربا خوری روزی از این مخلوط را در دو نوبت مصرف کنید.

درمان موضعی :

12 الی 14 روز قبل از قاعدگی بعدی مقاربت کنید. روزی 15 -20 دقیقه از پشت روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را به دیوار تکیه دهید. ورزش کردن مداوم، زالو انداختن، حمام ته نشین هل سبز، حمام ته نشین برنجاسف، حمام ته نشین تخم حنظل، چرب کردن موضع با روغن گل بنفشه ایرانی، چرب کردن موضع با روغن کدو، پاشیدن پودر میوه زبان گنجشک داخل فرج، شیاف واژینال بسباسه، مالش با عسل و آرد جو بر کمر، شیاف واژینال مخلوطی از جوز بوآ آسیاب شده و زعفران، شیاف واژینال گزنگبین، مخلوطی از جوشانده مردار سنگ و یک لیوان شیر را به صورت شیاف استفاده کنید.

مخلوط پودر دانه باقلای هندی و زعفران و عود هندی را به صورت شیاف استفاده کنید. مخلوطی از زنبق سفید، روغن گل سرخ، شب یمانی را به صورت شیاف استفاده کنید. بخور مر و بخور بلسان نیز نافع هستند. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

کلپوره را با خواص  درمان لک و برص، درمان سوهاضمه، معالجه یرقان، درمان سرفه مزمن، رفع کم اشتهایی، معالجه دفع سخت ادرار، درمان سردرد، پیشگیری و درمان دیابت، درمان ناراحتی معده، تسریع در ترمیم استخوان های شکسته، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0