نحوه درمان افسردگی و خلاص شدن از این بیماری

2877 بازدید
12 اردیبهشت 97
سمانه
,

نحوه درمان افسردگی !

غمگین شدن یک واکنش قابل انتظاری است که افراد در مواجه با نا ملایمات یا بد بیاری های شخصی دچار آن می شوند و ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی هم باقی بماند. افسـردگی هنگامی رخ می دهد که احساس غمگین بودن تشدید شده و انجام زندگی روزانه برای شخص مشکل شود. افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روحی در بریتانیا می باشد و از هر 10 نفر یک نفر به این وضعیت دچار می شود که اغلب این افراد دارای سنین بالاتر از 25 سال می باشند.

خانم ها دو برابر آقایان احتمال بیان کردن علایم و مشکلات افسردگی را دارند در بعضی موارد این وضعیت بعد از چند روز یا چند هفته به طور خود به خودی از بین می رود. با این حال در بعضی دیگر از موارد ممکن است نیاز به کمک های تخصصی و حمایتی برای درمان آن باشد.

در موارد شدید، جهت درمان افسردگی ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشد تا احتمال آسیب زدن شخص به خودش کم شود. افسردگی اغلب همراه با علایم اضطراب می باشد. برای مثال ممکن است به طور دایم احساس دلشوره و دلواپسی وجود داشته باشد و افکار نگران کننده به طور مکرر ایجاد شوند.

علل بروز افسردگی و نحوه درمان افسردگی !

افسردگی ممکن است هنگامی بروز کند که شخص با یک یا چند واقعه استرس زا در زندگی روبرو می شود. عامل شروع کننده افسـردگی اغلب مواردی از دست دادن ها می باشد مانند از دست دادن همسر یا شکست های عشقی، وجود یک تجربه بد در دوران کودکی مثل مرگ یکی از والدین ممکن است باعث مستعد شدن فرد به دچار شدن به افسردگی در آینده شود. همچنین ممکن است استعداد ابتلا به افسردگی در بعضی خانواده ها بیشتر باشد.

نحوه درمان افسردگی

نحوه درمان افسردگی

بیماری هایی که باعث ایجاد افسردگی می شوند :

بعضی از بیماری های جسمی ممکن است باعث ایجاد افسردگی شوند، این بیماری ها شامل بعضی از عفونت ها، بیماری های عصبی و هورمونی می باشند. تغییرات هورمونی که در هنگام یائسگی و یا بعد از انجام زایمان در خانم ها ایجاد می شود نیز ممکن است باعث شروع بیماری افسردگی شود. تعدادی از بیماری های روحی و روانی ممکن است به افسردگی منجر شوند. این بیماری ها عبارتند از فوبیا (ترس مرضی)، بی اشتهایی عصبی، اعتیاد به الکل و اعتیاد به مواد مخدر، بعضی از افراد فقط در ماه های زمستان دچار افسردگی می شوند که به آن اصطلاحا افسردگی فصلی گفته می شود. افسردگی می تواند به عنوان عوارض جانبی بعضی از داروها نیز به وجود آید، با اینحال اغلب موارد افسردگی دارای هیچ عامل ایجاد کننده مشخص نمی باشند.

علایم و نشانه های افسردگی !

یک نشانه شایع افسردگی، احساس غمگین بودن و حتی احساس درماندگی و بدبخت بودن می باشد که صبح ها بدتر بوده و در اکثر ساعات روز این احساس باقی می ماند. سایر علایم شایع افسردگی شامل :

  • عدم علاقه داشتن و عدم لذت بردن از انجام کارها و سرگرمی ها
  • کم شدن سطح انرژی بدن
  • کم شدن تمرکز حواس
  • کم شدن اعتماد به نفس
  • احساس گناه کردن
  • اشک ریختن و گریه کردن
  • عدم توانایی در گرفتن تصمیم
  • زود از خواب بیدار شدن و عدم توانایی در دوباره خوابیدن و یا برعکس نیاز شدید به خوابیدن
  • امید نداشتن به آینده و دائما به مرگ فکر کردن
  • کم شدن وزن یا برعکس آن داشتن اضافه وزن
  • کاهش میل جنسی

توجه :

در یک شخص سالخورده ممکن است سایر علایم افسردگی مثل گیجی، فراموشی و تغییرات شخصیت هم دیده شود که این علایم ممکن است به اشتباه به بیماری آلزایمر نسبت داده شود. عدم توجه بهداشت شخصی و رژیم غذایی در افراد سالخورده ممکن است نشانه ای از یک افسردگی زمینه ای در آن ها باشد. بیمارانی که شدیدا افسرده هستند ممکن است چیزهایی را ببینند یا بشنوند که اصلا وجود ندارند. توهمات غیر منطقی یا خیالات باطل نیز ممکن است ایجاد شوند برای مثال یک شخص افسرده ممکن است به اشتباه متقاعد شود که خود او و یا همسرش با شخص دیگری ارتباط جنسی دارد.

به ندرت اگر بیماری افسردگی تحت درمان قرار نگیرد یک حالت گیجی و منگی ممکن است ایجاد شود که در این وضعیت صحبت کردن و حرکت کردن بیمار به میزان زیادی کند می شود. عدم درمان افسردگی می تواند باعث به تاخیر انداختن بهبودی از بیماری های جسمی شود و درد بیمار را به هر علتی تشدید نمایند که این حالت می تواند خودش باعث بدتر شدن افسردگی شود. شخصی که شدید افسرده است ممکن است تصمیم به خودکشی گرفته و اقدام به این کار نماید.

 

 

  همچنین بخوانید: توصیه های خوراکی و درمانی برای اعصاب و روان  

 

 

نحوه درمان افسردگی !

اگر افسردگی شما خفیف می باشد در صورتی که از حمایت اطرافیان تان برخوردار می باشید ممکن است علایم آن بعد از مدتی به طور خود به خودی از بین برود. با اینحال اگر برای رفع افسردگی تان نیاز به کمک دارید از رفتن به پیش پزشک ترسی به خود راه ندهید. پزشک با انجام معاینه بدنی و درخواست برای انجام آزمایش خون ابتدا مطمئن خواهد شد که کم شدن انرژی شما و احساس بی حالی تان مربوط به یک بیماری جسمی نمی باشد. از شما ممکن است یک ارزیابی روانی به عمل آید تا مشخص شود که آیا به مشکل روانی دیگری که باعث افسردگی شده است و یا اینکه همراه با آن می باشد مبتلا نیستند.

اگر تشخیص بیماری افسردگی در شما داده شده ممکن است درمان افسردگی شما با استفاده از داروها، روان درمانی و یا هر دوی آن ها انجام شود. به ندرت موارد شدید افسردگی را با شوک الکتریکی درمان می کنند. پزشکان معمولا برای درمان افسردگی یک دوره داروهای ضد افسردگی تجویز می کنند. انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که پزشک تان با توجه به آن چیزی که مناسب شما می باشد داروی مورد نظر را تجویز می نماید. گرچه بعضی از این داروها دارای عوارض جانبی نامطلوبی هستند اما بعضی از عوارض جانبی آن ها ممکن است حتی سودمند باشد.

وقتی بیماری افسردگی شما از بین رفت باید به خوردن داروهای ضد افسردگی تا زمانی که پزشک توصیه می کند ادامه دهید. درمان با داروهای ضد افسردگی حداقل 6 ما به طور می کشد اما طول مدت درمان بستگی به این دارد که افسردگی با چه سرعتی بهبود می یابد و اینکه آیا قبلا هم دچار افسردگی شده بودید یا خیر!؟

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0