topNotif

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت3

24145 بازدید
12 آذر 96
عطارک

با نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی آشنا شویم. (قسمت سوم)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.

  قسمت دوم  را ببینید.  

رازیانه (بادیان)

یکی از بهترین داروهایی که در قاعده های ماهانه سخت و بندآمدگی های طولانی مدت خون قاعدگی مصرف آن توصیه می شود، دم کرده تخم رازیانه است، از این دم کرده جهت افزایش شیر مادران نیز استفاده می شود، جهت زیاد کردن میل جنسی زنان از دم کرده برگ، ساقه و ریشه رازیانه (به دلیل وجود مقادیر زیادی هورمون زنانه در آن) بهره بگیرید، در زیر به یکی از فرآورده های قاعده آور یعنی چای ترکیبی رازیانه اشاره شده است.

چای ترکیبی رازیانه :

ترکیبات : 10گرم رازیانه، 5 گرم مشک کاکوتی یا پونه، 10 گرم انیسون، 5 گرم زیره سبز، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای رازیانه :

در روش تهیه چای رازیانه گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و در دار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

 

رزماری (اکلیل کوهی) :

به علت خاصیت مدر و تسریع کننده جریان خون و عرق از این گیاه جهت رفع بند آمدگی عادت ماهیانه استفاده می شود، وجود خاصیت ضدعفونی کننده و مقوی رزماری یا همان اکلیل کوهی سبب شده که از آن جهت رفع عفونت رحم و ضدعفونی کردن آن و همچنین آماده سازی و تقویت رحم استفاده می گردد، این خاصیت اکلیل کوهی به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در روغن معطر آن است حمام دارویی اکلیل کوهی نیز به عنوان قاعده آور قوی مورد استفاده قرار می گیرد.

bazkonande ghaedegi7 attarak photo

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت3

حمام دارویی اکلیل کوهی :

ترکیبات : 5 قطره اسانس معطر روغن اکلیل کوهی، 500 میلی لیتر دم کرده غلیظ اکلیل کوهی یا گل بابونه و یک لیتر آب گرم نیاز است.

روش تهیه حمام دارویی اکلیل کوهی :

در روش تهیه حمام دارویی رزماری یا همان اکلیل کوهی، اسانس و جوشانده این گیاه (از عرق رزماری می توانید استفاده نمایید) را مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس آن را با آب گرم مخلوط نموده و در آب گرم وان حمام بریزید و واژن را با آن شستشو دهید.

 

ریشه انجبار :

نشستن در محلول غلیظ جوشانده 30 گرم ریشه انجبار خشک در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه و شستشوی واژن با آن موجب رفع قطع قاعدگی می گردد، همچنین به کارگیری شیاف آن یا پاشیدن پودر آن به داخل رحم علاوه بر ضدعفونی کردن رحم، عادت ماهیانه به تاخیر افتاده را به روال عادی و طبیعی خود بر می گرداند، در زیر از روش تهیه یکی از این فرآورده های قاعده آور یعنی شیاف ریشه انجبار یاد شده است.

شیاف ریشه انجبار :

ترکیبات : 20 گرم کاکائو، 30 قطره روغن ریشه انجبار لازم است.

روش تهیه شیاف ریشه انجبار :

برای تهیه شیاف ریشه انجبار، کره کاکائو را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید، سپس آن را از روی حرارت برداشته و روغن ریشه انجبار را اضافه نمایید و خوب هم بزنید، مخلوط را داخل قالب مخصوص شیاف ریخته و پس از 3 ساعت گذاشتن و سفت شدن مواد داخل قالب آن را از قالب بیرون آورده و به کار ببرید.

 

همچنین بخوانید:  کاهش دردهای عادت ماهانه با گیاهان

 

ریشه شیرین بیان :

وجود خاصیت ضد عفونی کننده در ریشه شیرین بیان علاوه بر برطرف نمودن عفونت های ریوی و رفع سرفه، موجب ضدعفونی شدن مجاری ادراری گردیده و به عنوان دارویی ادرار آور و قاعده آور در تنظیم سیستم قاعدگی نیز به کار می رود، از ریشه شیرین بیان همراه با بومادران به صورت دم کرده نوشیدنی تهیه می شود که مصرف آن در باز نمودن جریان خون قاعدگی نیز تاثیر به سزایی دارد و به روش تهیه آن در زیر اشاره شده است.

دم کرده ترکیبی ریشه شیرین بیان :

ترکیبات : 10 گرم ریشه شیرین بیان، 10 گرم برگ خشک گردو، 10 گرم گل بومادران و 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه دم کرده ترکیبی ریشه شیرین بیان :

گیاهان فوق را با هم ترکیب کرده و آن ها به مدت 10 دقیقه بگذارید دم بکشد.

 

زنیان :

استفاده از پودر قاووت زنیان همراه با کمی نبات در طول چند هفته متوالی علاوه بر رفع بند آمدگی ادرار و خون قاعدگی به عنوان دارویی شیر افزا جهت زیاد شدن شیر مادران بسیار مفید است، همچنین نوشیدن چای زنیان که با کمی آبلیمو مخلوط شده باشد نیز موجب به جریان افتادن خون قاعدگی و جاری شدن شیر مانده در پستان می گردد، همچنین می توانید از چای کیسه ای زنیان جهت درمان قطع قاعدگی بهره بگیرید.

چای کیسه ای زنیان :

ترکیبات : 20 گرم دانه زنیان خشک، 1 تکه پارچه چلوار چهار گوش 10 در 10 سانتی متری، 1 فنجان آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای زنیان:

برای تهیه چای کیسه ای زنیان، زنیان خشک را نیم کوب کرده و 1 یا 2 قاشق چای خوری آن را در پارچه چلوار چهار گوش بریزید با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید بعد آن را داخل فنجان آب جوش گذاشته و پس از 5 دقیقه دم کشیدن آن را میل کنید.

ادامه و قسمت چهارم 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه شیرین بیان را با خواص درمان ورم معده و روده، علاج زخم معده و اثنی عشر، درمان یرقان، درمان امراض کلیه، برطرف کننده سرماخوردگی، رفع سرفه و گرفتگی صدا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0