topNotif

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت4

47076 بازدید
12 آذر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی آشنا شویم. (قسمت چهارم)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.   قسمت سوم  را ببینید.  

قرص بازکننده قاعدگی :

این قرص نیز می تواند در تنظیم و باز کردن عادت ماهیانه تاثیر شگفت آوری داشته باشد، میخک، سورنجان، عاقرقرحا، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، مصطکی، تخم پیاز، کبابه چینی، تخم یونجه همه را به مقدار مساوی تهیه کنید بکوبید و نرم کنید و با عسل ممزوج نموده و به صورت قرص های یک نخودی در آورده و روزانه سه قرص میل کنید، اگر سرعت بیشتری می خواهید در صورت امکان روزی 6 عدد میل کنید. (با متخصص مشورت نمایید)

زیره :

زیره به دلیل وجود مقادیر زیادی هورمون جنسی در زیره استفاده از آن علاوه بر، بر انگیختن میل جنسی، زیاد کردن شیر مادران و باز کردن جریان خون قاعدگی، جهت جلویری از خونریزی شدید قاعدگی و تنظیم کار عادت ماهانه (دو خاصیت دارویی متضاد) بسیار مفید و موثر است، پودر قاووت زیره نیز به مصرف درمان عقب افتادگی قاعدگی می رسد.

پودر قاووت زیره :

ترکیبات پودر قاووت زیره : 10 گرم زیره سبز یا سیاه، 30 گرم بسفایج یا آویشن کوهی و 60 گرم نبات نیاز است.

روش تهیه پودر قاووت زیره :

در تهیه پودر قاووت زیره کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده روزی 2 قاشق مرباخوری آن را در دو وعده صبح و عصر میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  برای گشایش قاعدگی چه کنیم

 

سنبل :

سنبل به علت داشتن بوی نافذ و اسانس معطر و محرکی که در گل های سنبل وجود دارد از آن جهت تحریک میل جنسی، تقویت رحم و همچنین درمان اختلالات جنسی زنان به ویژه کاهش میل جنسی آن ها و رفع عقب ماندگی عادت ماهیانه استفاده می شود، مصرف دم کرده، جوشانده یا عرق گل سنبل نیز جهت درمان امراض یاد شده مفید و موثر است، در زیر به روش تهیه یکی از این فرآورده ها یعنی دم کرده ساده سنبل اشاره شده است.

دم کرده ساده سنبل :

ترکیبات :  30 گرم گل سنبل خشک، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه دم کرده سنبل :

برای تهیه دم کرده سنبل، گیاه فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و در دار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاه فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت4

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت4

سوسنبر (نعناع فلفلی) :

این گیاه از جمله گیاهانی است که به دلیل دارا بودن نوعی اسانس معطر، مصرف آن ضدعفونی کننده رحم و مجاری ادراری ست و به عنوان دارویی قاعده آور و ادرار آور به کار می رود، پاشیدن پودر خشک شده سوسنبر به داخل رحم، اثر فوری در رفع بدبویی رحم دارد و درد آن را نیز تسکین می دهد، همچنین استفاده از عرق ترکیبی سوسنبر موجب باز شدن جریان خون قاعدگی می شود.

عرق ترکیبی سوسنبر :

ترکیبات : نصف لیوان عرق سوسنبر، یک چهارم لیوان عرق رازیانه، یک چهارم لیوان عرق زیره، یک چهارم لیوان عرق بومادران، یک چهارم لیوان عرق انیسون و کمی شکر سرخ نیاز است.

روش تهیه عرق ترکیبی سوسنبر :

تمام عرق های فوق را مخلوط کرده روزی دو بار هر بار نصف لیوان آن را با کمی شکر سرخ شیرین نموده و میل نمایید.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت4

سیاه دانه :

وجود مواد معطر روغنی محرک در سیاه دانه سبب شده که این گیاه علاوه بر تحریک و تقویت رحم به جهت دارا بودن هورمون های جنسی، موجب زیاد شدن شیر مادران (شیر افزا)، رفع بند آمدگی ادرار و به جریان افتادن خون قاعدگی در زنان باردار گردد، مصرف دانه های این گیاه در دوران بارداری مجاز نبوده (زیرا موجب سقط جنین می گردد) ولی خوردن سیاه دانه با عسل و روغن حیوانی جهت تسکین درد قاعدگی، رحم و نیز برای ورم معده مفید است، استفاده از سیاه دانه تفت داده شده در روغن زیتون موجب باز شدن عادت ماهانه می گردد.

پرورده عسلی سیاه دانه :

ترکیبات : 100 گرم سیاه دانه و 200 گرم عسل نیاز است.

روش تهیه پرورده عسلی سیاه دانه :

سیاه دانه را نیم کوب کرده و پس از کمی خیساندن و آبکش کردن، آن را داخل شیشه ای ریخته روی آن عسل بریزید و خوب مخلوط کنید و پس از چند هفته روزی یک قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان بیماریهای عمومی با گیاهان

 

سیر :

سیر به علت اثرات تقویت کننده ای که بر روی عضلات قلب دارد و موجب کاهش فشار خون می شود، سبب تنظیم جریان خون گردیده و مصرف آن به کلیه بانوانی که از ناراحتی های عادت ماهانه رنج می برند توصیه و تجویز می شود، استفاده از محلول خوراکی سیر نیز به باز شدن عادت ماهانه کمک می کند.

محلول خوراکی سیر :

ترکیبات : نصف لیوان عرق سیر یا سه قطره اسانس خوراکی سیر، یک چهارم لیوان عرق نعنا و نصف لیوان آب مورد نیاز است.

روش تهیه محلول خوراکی سیر :

در روش تهیه این محلول شما اسانس خوراکی سیر یا عرق سیر را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس عرق نعنا را نیز به آن افزوده و میل کنید.

شاهتره (شاطره) :

در درمان بی اشتهایی، تصفیه کردن خون، رفع بند آمدگی خون قاعدگی، درمان اسکوربورت، پایین آوردن تب و رفع گرفتگی مجاری کبد، از خواص عمده شاهتره است، مصرف دم کرده یک قاشق غذاخوری از گیاه شاهتره در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه قبل از غذا و در موقع خواب هر روز و تکرار آن به مدت 10 روز متوالی اثری نیکو در درمان امراض یاد شده دارد، نشستن در محل شستشوی واژن شاهتره تاثیر زیادی در رفع قطع قاعدگی دارد.

محلول شستشوی واژن شاهتره :

ترکیبات : 300 میلی لیتر دم کرده غلیظ شاهتره، 200 میلی لیتر دم کرده غلیظ ترخان، 1 لیتر آب گرم مورد نیاز است.

محلول شستشوی واژن شاهتره :

دم کرده غلیظ شاهتره را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس دم کرده غلیظ ترخان را نیز به آن افزوده و میل کنید.

شنبلیله :

خوردن شنبلیله علاوه بر تحریک اشتها و زیاد شدن ادرار موجب باز شدن عادت ماهانه زنان می گردد، مصرف زیاد برگ شنبلیله توسط زنان باردار هنگام حاملگی باعث می شود که نوزاد به دنیا آمده موهایی زیاد و طویل داشته باشد، نشستن در آب صاف شده جوشانده برگ و دانه شنبلیله سبب تسهیل زایمان مادران می شود، همچنین مصرف کردن چای کیسه ای (ترکیبی) شنبلیله در رفع عقب افتادگی قاعدگی تاثیر به سزایی دارد.

چای کیسه ای ترکیبی شنبلیله :

ترکیبات : 5 گرم برگ شنبلیله خشک، دو و نیم گرم اکلیل الملک (نیم کوب شده)، دو و نیم گرم گل بابونه خشک، 5 گرم افسنطین خشک، 1 تکه پارچه چلوار چهارگوش 10 در 10 سانتی متری و 1 فنجان آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای ترکیبی شنبلیله :

تمامی مواد را نیم کوب کرده و 1 یا 2 قاشق چای خوری آن را در پارچه چلوار چهار گوش بریزید با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید بعد آن را داخل فنجان آب جوش گذاشته و پس از 5 دقیقه دم کشیدن آن را میل کنید.

ادامه و قسمت پنجم

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه شاهتره را با خواص ضدعفونی‌کننده، آنتی هیستامین، ضداسپاسم، کاهنده تپش قلب، معرق، مسهل، مدر، آرام بخش، مقوی معده، درمان و کاهش تب، کاهنده قندخون و فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0