topNotif

نشانه های زبان را جدی بگیرید

5848 بازدید
14 بهمن 96
رز
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

نشانه های زبان را جدی بگیرید و بشناسید

در چند مقاله به نشانه های بالاتنه، پایین تنه و نشانه های زبان بدن شما می پردازیم تا با آشنایی و شناخت نشانه های مذکور، علل آنها را دانسته و به دنبال حل مشکل احتمالی باشید. پس با ما در این مقالات همراه باشید و در ادامه نشانه های زبان را مطالعه کرده و بشناسید.

زبان :

زبان نماینده مهم وضعیت سلامت است. من همیشه بر این باورم که زبان دریچه ای به اندام های بدن است، نوک زبان، وضعیت قلب را نشان می دهد، کمی بعد از نوک زبان وضعیت ریه ها را نشان می دهد، سمت راست زبان به وضعیت کیسه صفرا مربوط می شود و سمت چپ به وضعیت سلامت کبد مربوط است. قسمت میانی زبان بیان کننده وضع معده و طحال است و عقب زبان وضعیت کلیه ها، روده ها، مثانه و رحم را نشان می دهد.

زبان سالم باید صاف و هموار و نرم و اندکی مرطوب باشد. رنگ آن باید قرمز رنگ پریده، به همراه یک لایه بسیار نازک سفید رنگ باشد. متداول ترین نشانه های زبانی که باید حواسمان به آن ها باشد، ترک ها، فرورفتگی ها، پوشش زرد، خزدار، ضخیم و سفید، خطوط زبانی، تورم ها، نقاط و توده های قرمز رنگ و بریدگی ها هستند.

ترک قسمت میانی زبان :

به نظر می رسد ترک قسمت میانی زبان بی ضرر باشد، اما اگر ترکی در آن قسمت وجود داشته باشد، نشانه ضعف معده است. این نشان می دهد دستگاه گوارش شما آن طور که باید قوی نیست و به احتمال قوی بدنتان از مواد مغذی تهی شده است و شک ندارم اغلب اوقات بعد از خوردن غذا دچار ورم شکم می شوید و چه بسا در میان روز و به خصوص بعد از خوردن ناهار، دچار افت انرژی می شوید. بدون تردید به اندازه ای که لازم دارید پرانرژی نیستید، اما بیشتر مردم نمی توانند تصور کنند که به راستی چقدر می توانند سالم زندگی کنند.

نشانه های زبان را جدی بگیرید

نشانه های زبان را جدی بگیرید

راه حل ها :

  • از روش گروه بندی غذایی استفاده کنید.
  • باید از خوردن همزمان برخی از گروه های غذایی اجتناب کنید.
  • با غذایتان آنزیم گوارش بخورید، این آنزیم مکملی است که کمک می کند در حین گوارش مواد غذایی به گونه ای موثرتر خرد شوند.
  • از سوپ ها، خورشت ها و غذاهای مخلوط استفاده کنید که هضمشان آسان است، پوره ارزن برایتان مفید است.
  • از نوشیدن نوشیدنی های گازدار بپرهیزید.
  • هنگام صرف غذا، مایعات ننوشید.
  • از غذاهای تقویت کننده معده همانند کنگر فرنگی، آووکادو، هویج، جوانه ارزن، هویج جنگلی، برنج، کدو، توفو، سیب زمینی هندی، سیب زمینی شیرین، شلغم، انواع دم کرده های گیاهی مانند رازیانه، نعنا صحرایی و شیرین بیان استفاده کنید.

طحال عضو کوچکی است اما وظایف متعددی بر عهده دارد. طحال و معده یکی بعد از دیگری برای جذب مواد مغذی از غذاهایی که می خورید کار می کنند. طحال گلبول های قرمز پیر را تغییر شکل می دهد و  آن ها را برای خون سازی به آهن تبدیل می کند و بدین ترتیب خون را از وجود آن ها پاک می کند. همچنین باکتری های بیماری زا را خنثی می کند و اگر قوی باشد جلوی وقوع سرماخوردگی و آنفولانزا را می گیرد. اگر دور تا دور اطراف زبان دندانه هایی مشاهده می کنید نشانه این است که طحالتان نمی تواند این کار را به طور موثر انجام دهد.

 

نشانه های زبان را جدی بگیرید

نشانه های زبان را جدی بگیرید

 

دندانه دار بودن دور تا دور زبان :

وجود دندانه دور تا دور اطراف زبان نشانه کمبود مواد غذایی است. همچنین ممکن است دستگاه گوارش شما دچار نارسایی هایی باشد یا به نارسایی طحالی مبتلا باشید. فعالیت کند طحال در هفتاد درصد بیماران مشاهده می شود، اگر طحال شما ضعیف باشد حدس می زنم با گاز معده و تورم شکم دست و پنجه سر می کنید.

راه حل ها :

غذاهای تقویت کننده طحال بخورید :

یونجه، جو، ریشه چغندر قند، هویج، کرفس، مرغ، رازیانه، ماهی، شلغم، کدو حلوایی، لوبیای قرمز، میوه درخت لیچی، ارزن، جو دوسر، جعفری، هویج جنگلی، کدو تنبل، ریشه های خوراکی، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی هندی جز این دسته غذاها هستند.

غذاهای حاوی کلروفیل زیاد نیز مفید هستند.

غذاهایی مانند برگ های سبز، جلبک، برگ چغندر و کلم پیچ همگی نافع هستند. علف ها و ادویه های تقویت کننده طحال، سیر، زنجبیل، جنسینگ، فلفل سیاه، فلفل قرمز، دارچین، تخم شوید، مارچوبه و ترب کوهی همگی نافع اند.

زخم های زبانی :

زخم های زبانی نشانه کمبود مواد غذایی در راس آن ها آهن، ویتامین ب 6 یا نیاسین است.

راه حل ها :

  • از مکمل های مایع حاوی مواد معدنی استفاده کنید و دم کرده گزنه بنوشید که دارای مقدار زیادی مواد معدنی است.
  • مقدار آهن بدنتان را بررسی کنید، کمبود آهن ممکن است به علت کمبود ویتامین ب 12، اسید فولیک یا مس باشد.

 

نشانه های زبان را جدی بگیرید

نشانه های زبان را جدی بگیرید

 

سوزش زبان :

سوزش زبان نشانه آن است که معده شما شیره گوارشی ندارد. اگر این علامت در شما مشاهده می شود، چه بسا تاکنون به ناراحتی های گوارشی مبتلا شده باشید.

راه حل ها :

  • روزی یک قاشق چای خوری نوشابه تلخ سوئدی بخورید، این مایع ترشحات شیره گوارش را افزایش می دهد.
  • روزی دو بار یک فنجان دم کرده گل قاصدک بنوشید. قبل از هر وعده غذا، یک قاشق چای خوری سرکه سیب بخورید. قرص اسید هیدروکلریک مقدار شیره گوارش را به تعادل می رساند.

تورم زبان یا پوشش سفید ضخیم روی زبان :

این ها نمایانگر نبود باکتری های مفید و به احتمال قوی ازدیاد مخمرهاست.

راه حل ها :

  • مصرف محصولات لبنی را قطع کنید، چرا که اندام های درونی شما را به قدری مرطوب می کنند که آن ها نمی توانند از عهده گوارش این محصولات برآیند. پودر اسیدوفیل یا کپسول های آن را از داروخانه ها تهیه کنید.
  • بدنتان را دوباره با باکتری های مفید پر کنید، شما به یک دوره شش ماهه مصرف آن نیاز دارید. دم کرده پودار کو بنوشید، این روش بسیار سودمند است و به کمک آن می توانید مقدار مخمرها را در بدن کاهش دهید.
  • داروی هومیوپاتیک بریونیا نیز می تواند مفید باشد، به ویژه اگر دهانتان خشک می شود و احساس تشنگی می کنید.

ترک های افقی، ترک های کوچک یا همان شیارها :

گاهی به زبانی که چنین وضعیتی داشته باشد، زبان جغرافیایی گفته می شود. ترک روی زبان نشانه نارسایی جذب، به ویژه سوء جذب ویتامین های گروه ب است و اغلب با نبود انرژی همراه است.

بیشتر بیمارانی که اضافه وزن دارند، دچار کمبود این ماده حیاتی هستند. به احتمال قوی مدتی است که این کمبود پابرجاست. زمان زیادی لازم است تا ترک هایی مثل این به وجود بیایند و گسترش یابند.

راه حل ها :

  • ویتامین ب کمپلکس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همراه با غذا، آنزیم های گوارشی بخورید. در برنامه غذایی خود از غذاهایی استفاده کنید که آنزیم های غذایی کافی داشته باشند و آسان تر جذب شوند.
  • شربت اکی ناسه بخورید، روزی بیست قطره به مدت دو هفته تا به حرکت لنف و دفع سمومی که مانع جذب مواد غذایی می شوند کمک شود. دم کرده نعنا صحرایی یا نارون بنوشید تا معده را آرام کند. دم کرده گزنه بنوشید تا بدنتان با ویتامین های گروه ب تقویت شود. قبل از غذا دو قاشق سوپ خوری عصاره  آلوئه ورا بخورید.
  • قرمزی نوک زبان دلالت بر تشویش عاطفی یا احساسی دارد که به تازگی به آن دچار شده اید.

 

همچنین بخوانید:  نشانه های بالاتنه بدن خود را جدی بگیرید

 

پوشش ضخیم زرد رنگ روی زبان :

پوشش ضخیم زرد رنگ روی زبان نشان دهنده گرمای بیش از حد در روده هاست. همچنین به معنی آن است که شما در بدنتان به قدر کافی باکتری های مفید ندارید. اگر این پوشش در عقب زبان باشد باید به روده بزرگ خود توجه کنید، روده شما به خوبی کار نمی کند.

راه حل ها :

ممکن است از کار مفرط خسته شده و نیازمند استراحت باشید، به خود سخت نگیرید. خوردن دو قاشق سوپ خوری عصاره آلوئه ورا قبل از غذا به شما آرامش می دهد. از دم کرده ساج و بابونه به طور متناوب استفاده کنید، روزی دو فنجان به مدت یک ماه نافع است.

قرمزی نوک زبان :

قرمزی نوک زبان نشان دهنده افسردگی و اضطراب است. چیزی مربوط به گذشته هست که هنوز به صورت ناهشیارانه از آن ناراحت اید یا همین اواخر اتفاقی افتاده است که شما را دچار افسردگی یا اضطراب کرده است.

همچنین قرمزی نوک زبان نشان دهنده فشار عاطفی در بدن شماست. افسردگی ها، تعادل طبیعی انرژی درونی بدن را به هم می زنند و باعث رکود انرژی درونی شما می شوند، به ویژه اگر این فشار دیر پا باشد.

به احتمال قوی مقادیر بیش از حد هورمون های تنش زا در سرتاسر بدنتان در جریان است. بعضی از افراد بهتر از دیگران می توانند از عهده رویداد ها و موقعیت های افسرده کننده برآیند.

راه حل ها :

  • گیاهان جنسینگ سیریایی و رادیولا برای رفع تنش و اضطراب مفیدند و هر دو را می توانید از فروشگاه های غذای سالم تهیه کنید.
  • مصرف کافئین و مواد غذایی همچون قهوه، چای، شکلات، کولا و… را در این دوران کاهش دهید تا بدنتان متعادل شده باشد.
  • از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید. قند و شکر و مواد خوراکی شیرین را کاهش داده و کمتر مصرف کنید.
  • غذاهای پر نمک، پر چربی، شیر گاو و لبنیات را کمتر مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ چغندر را با خواص درمان غلطت خون، صاف کننده خون، تقویت کننده اعصاب، ضد سرطان، ضد پیری، درمان دیابت، درمان چاقی، تنظیم فشار خون، تقویت استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0