نقش تغذیه در تولد نوزاد سالم

1458 بازدید
01 دی 96
سمانه

آیا نقش تغذیه در تولد نوزاد سالم مهم و ضروریست !

تغذیه از دیر زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اما اهمیت آن در شرایط خاصی همچون بارداری، بیماری های مختلف و.. نیز بیشتر می شود در این مطلب تغذیه مناسب برای تولد نوزاد سالم را به شما عزیزان معرفی می کنم. تغذیه بیشترین اثر را روی سلامت جنین دارد، نیازهای غذایی در دوران بارداری افزایش می یابد و مادران می توانند با استفاده از رژیمی کامل که شامل مواد مختلف غذایی باشد، احتیاجات مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، آگاهی مادران از این که مواد غذایی مختلف هر یک دارای چه میزان پروتئین، ویتامین، کلسیم، فسفر، آهن، کالری و.. می باشند و همچنین اطلاع از این که کدام یک از مواد غذایی بیشترین تاثیر را روی سلامت بدن آنها و متعاقبا جنین و نوزاد تولد یافته آنها دارد و آگاهی از میزان مصرف هریک از این مواد خود می تواند در سالم به دنیا آمدن جنین آنها موثر باشد.

نقش تغذیه در تولد نوزاد سالم

نقش تغذیه در تولد نوزاد سالم

نسخه های گیاهی موثر در تولد نوزاد سالم !

❊‌ نسخه : جهت استحکام بیشتر استخوان های نوزاد و برای این که نوزاد مشکل کمبود کلسیم و پوکی استخوان نداشته باشد، مادر باید در دوران حاملگی خود و قبل از آن از مواد مغذی گروه شیر و لبنیات به میزان لازم استفاده نماید. شیر، ماست، پنیر، کشک، بستنی و دوغ از جمله فرآورده های غذایی این گروه (شیر و لبنیات) می باشند، در میان سبزی ها و گیاهان، باقلای سبز و زرد، سویا، گل تاج خروس، نعنا، برگ تربچه، آنغوزه، میخک، رازیانه آبی و… دارای بیشترین کلسیم هستند.

 

همچنین بخوانید:  علت نفخ نوزاد چیست؟

 

❊ نسخه : برای رفع مشکل کمبود پروتئین و درمان کندی رشد نوزاد، مادران باید از مصرف مواد غذایی گروه گوشت و حبوبات در دوران بارداری و قبل از آن دریغ نورزند، میزان مصرف این مواد توسط مادر 4 واحد است که هر واحد آن برابر با یک تکه متوسط گوشت خورشتی (حدود 60 گرم) می باشد. هر واحد انواع حبوبات پخته شده برابر است با نصف لیوان و یا دو عدد تخم مرغ، در مورد گوشت ها : گوشت شتر، گوشت شتر مرغ، گوشت گوساله، گوشت بز، گوشت گوسفند، جگر گوسفند، میگو، خرچنگ دریایی و گوشت ماکیان نسبت به سایر گوشت ها پروتئین بیشتری داشته و در میان سبزی ها و گیاهان : سویا، مخمر آبجو، تخم کدو تنبل، برگ شنبلیله، بادام زمینی، دانه و جوانه گندم نسبت به سایر خوراکی ها دارای مقادیر بیشتری پروتئین است.

❊ نسخه : مصرف عسل، انجیر، مخصوصا خرما در رشد و تقویت و حلم و بردباری نوزاد از 8 ماهگی دوران بارداری توصیه می شود.

❊ نسخه : به منظور تقویت ذهن، حافظه و هوشمندی و نبوغ نوزادی که متولد می شود، مصرف یک نخود کندر خوراکی از چهار ماهگی دوران بارداری اکیدا توصیه می شود.

❊ نسخه : جهت رفع مشکل ضعف جسمانی و کم خونی زن باردار و جنین او، مصرف روزانه یک عدد قرص آهن به تنهایی یا همراه با آب میوه هایی مثل آب پرتقال و آب لیمو (برای جذب بهتر آن) از ماه چهارم حاملگی تا 40 روز پس از زایمان توصیه و تجویز می شود، مصرف اسید فولیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آهن در اسفناج، آلو، جگر، حبوبات، پرتقال، پسته و… به وفور یافت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تاج خروس را با خواص کاهش وزن و لاغری، ضد یبوست، تقویت مو، تقویت ناخن ها، رفع کم خونی، درمان سیاتیک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0