نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان

1809 بازدید
02 بهمن 96
سمانه
,

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان که بد نیست بدانیم

سرطان پیشرفت آرامی دارد و با تکثیر یکی از سلول ها توسط مواد سرطان زا شروع می شود. بنا به گفته پزشکان، خوراکی ها و ترکیبات آن ها می توانند حداقل روی ده مرحله از پیشرفت سرطان اثر گذاشته باشند.

ترکیبات خوراکی ها از فعال شدن مواد سرطان زا جلوگیری می کنند و مانع از فعالیت و تحریک غده های به وجود آورنده سرطان می شوند و با باکتری های مرتبط با سرطان معده مقابله می کنند. آن ها قادر به تنظیم هورمون ها هستند و مواد سمی را که باعث پیشرفت سرطان می شوند، خنثی می کنند. همچنین مانع از تکثیر سلول های سرطانی و ایجاد یک سرطان جدید، می شوند. ترکیبات ضد سرطانی به مقدار قابل توجهی در میوه ها و سبزی ها وجود دارد.

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان

خوراکی های ضد سرطان :

سیر، کلم پیچ، شیرین بیان، دانه سویا، زنجبیل، گیاهان چتری مثل هویج، کرفس، پیاز، مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت و لیموشیرین، گندم کامل، کتان، برنج قهوه ای، گیاهان تاج ریزی مثل گوجه فرنگی و بادنجان، گیاهان چلیپایی مانند براکلی، گل کلم، جوانه، جو، نعنا، مرزنجوش، خیار، رزماری، مریم گلی، سیب زمینی، آویشن، تره، طالبی، ریحان، ترخون، انواع توت ها، غذاهای دریایی، روغن زیتون.

ویتامین ها نیز مانع از پیشرفت سرطان می شوند :

ویتامین ها مواد موثری در برابر سرطان هستند، ویتامین ث یکی از بهترین مواد موثر است که راه های بی شماری برای مبارزه با سرطان دارد. برای مثال می تواند تغییر شکل آمین ها و نیتریت ها را به نیتروزآمین متوقف کند. نیتروزآمین ماده سرطان زا و کشنده ای است که باعث ایجاد هر نوع سرطان می شود.

ویتامین ث می تواند رادیکال های آزاد سرطان زا را در غشای سلول ها خنثی کند، که این اولین قدم در از بین بردن سرطان است. همچنین به بهبود عملکرد سامانه ایمنی کمک می کند و مانع از فعالیت های غده های سرطان زا و ویروس ها می شود، تا آن ها نتوانند سلول های سالم را به سلول های سرطانی تبدیل کنند.

 

همچنین بخوانید:  کاهش ابتلا به سرطان با افزایش مصرف ۷ ادویه

 

جالب است بدانیم :

در آزمایشات دریافته اند که با دریافت ویتامین ث، رشد تومور را می توان متوقف ساخت، همچنین سرطان دیرتر از زمان معمول بروز می کند، سرطان خفیف تری با رشد کمتری گریبان گیر بیماران می شود. موسسه ملی سرطان بر اساس گزارشی در مورد ویتامین ث و سرطان، نتیجه گیری کرد که این ویتامین تاثیرهای زیاد و پیچیده ای روی انواع فعالیت های زیستی، شاید با دامنه گسترده تر از هر نوع ماده غذایی دیگر دارد.

یکی از اولین ترکیبات خوراکی ضد سرطان که کشف شده است، ایندال می باشد. که در متوقف کردن سرطان، توسط آزمایشاتی که پزشکان روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده نتیجه مثبتی رویت کرده اند، موثر بوده است. ایندال ها از مواد سرطان زا، سم زدایی و در مرحله بعدی با نفوذ بر سوخت و ساز استروژن در انسان، به خصوص از سرطان کولون و سینه جلوگیری می کنند.

منابع اصلی ایندال : خانواده گیاهان چلیپایی مثل کلم بروکلی، کلم فندقی، کلم، گل کلم، شاهی، ترب کوهی، کلم پیچ، کلم قمری، خردل، تربچه و شلغم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل قاصدک را با خواص درمان کم خونی، کنترل دیابت، سلامت استخوان، چشم، کبد، کلیه ها، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، سلامت پوست و مو، درمان یبوست و اسهال، کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0