نقش حجامت در درمان بیماری ها

2236 بازدید
03 اسفند 96
سمانه

نقش حجامت در درمان بیماری ها و نظریه طب سنتی

رابطه حجامت و خلق و خو :

بسیاری از مشکلات اخلاقی پدید آمده در جامعه، توسط کسانی بروز می کند که به طور متعارف دارای سابقه ای منفی نیستند و یا به تعبیر دیگر جز مجرمین حرفه ای نیستند و بروز یک حالت غیر متعارف آنی در وجود آنان، موجب بروز آن جرم گردیده است. به طوری که بعد از آن بسیار از کرده خویش پشیمانند.

زمینه پیدایش چنین حالتی در این افراد ناشی از غلبه ی خون است، بنابراین می توانیم با انجام حجامت، موجب جلوگیری از ایجاد حوادث اخلاقی و اجتماعی بشویم و از بروز بسیاری از دعاوی که حتی منجر به قتل یا نقص عضو یا تصادفات فجیع شده است، جلوگیری نمائیم.

در طب اسلامی، بدن انسان از برایند چهار خلط دم، صفرا، بلغم و سودا تشکیل شده است. هر گاه وجود این اخلاط در بدن انسان در حد تعادل باشد، انسان از نظر جسمی و روانی در حالت سلامت است و هر گاه یک یا چند خلط از این اخلاط چهارگانه از حالت تعادل خارج گردد، بیماری پدید می آید. همچنین غلبه هر کدام از این اخلاط بیماری جسمی یا روانی ویژه ای پدید می آورد.

نقش حجامت در درمان بیماری ها

نقش حجامت در درمان بیماری ها

با انجام به موقع حجامت، هر شخص می تواند این غلبه خون را درمان کرده و باعث جلوگیری از مشکلات اخلاقی در اجتماع بشود و چه بسا با غفلت و بی توجهی به این مسائل سبب به وجود آمدن چه مشکلات لاینحلی در اجتماع بشود.

اهمیت حجامت در درمان بیماری ها :

باید سالی یک بار حجامت کرد، کسی که امسال حجامت کرده، چون حجم و مقدار خونش زیاد شده، سال بعد هم باید حجامت کند. حجامت باعث می شود که خون تازه و جدیدتر در بدن به وجود آید، پس در کسانی که کم خونی دارند، در واقع حجامت، درمان کم خونی است. در افراد کم خون، گلبول های قرمز خون کم است. ولی ترکیبات دیگر خون در حد نرمال است، پس وقتی خونی که گلبول قرمز کم دارد، با حجامت از بدن خارج می شود، خون جدیدی جایگزین آن می شود که، کمی گلبول قرمز، ندارد و این یعنی درمان کم خونی.

تاثیر حجامت بر غده ی هورمون رشد :

تاثیر حجامت در این قسمت بسیار قابل توجه است، خصوصا در کودکان زیر سن بلوغ، یعنی اگر کودکان در سنین کودکی و قبل از بروز علائم بلوغ حجامت انجام دهند به صورت قابل توجهی افزایش قد پیدا می کنند و این افزایش قد تا جایی که ژنتیک آن ها قابلیت داشته باشد، صورت می گیرد و سرعت بالایی هم دارد. پس اگر تمایل به داشتن فرزندان با قد بلند هستید، حتما به حجامت آن ها قبل از سن بلوغ به علت باز بودن صفحات رشد استخوانی در این سن، اقدام نمایید. پس از حجامت، ترشح هورمون رشد، خصوصا در خواب افزایش پیدا می کند و باعث بلند شدن فرد می شود.

 

همچنین بخوانید:  هشت توصیه عملی برای کاهش وزن

 

تاثیر بر هورمون های جنسی :

حجامت با بیرون راندن حرارت اضافی بدن در کودکان باعث جلوگیری از بلوغ زودرس در آن ها می شود، لذا به آن ها کمک می کند در سن مناسب که با ژنتیک، مزاج، جنس و شرایط جغرافیایی آن ها تطبیق دارد، بالغ شوند نه زودتر از آن.

تاثیر عمده دیگر حجامت بر هورمون های جنسی در زنان و بر تنظیم دوران قاعدگی است. به این صورت که حجامت با مکانیسم های بسیار پیچیده، باعث تخمک گذاری منظم در خانم ها و به دنبال آن دوران قاعدگی با فواصل و مدت منظم ایجاد می گردد. حجامت حتی در افرادی که تخمک گذاری ندارند با ترشح هورمون آی. اچ، باعث تخمک گذاری و نهایتا بازگشت قاعدگی می گردد. البته باید توجه داشت که این اتفاق در کسانی اتفاق می افتد که دچار اختلالات کرومزمومی جنسی و عدم تخمک گذاری اولیه نباشند.

جلوگیری از یائسگی با حجامت :

اثر دیگر حجامت، جلوگیری از یائسگی زود رس و پیش از موقع است، که باعث ادامه پیدا کردن ترشح هورمون جنسی و به دنبال آن ادامه تخمک گذاری می شود و هم افزایش آمادگی رحم برای پذیرش سلول تخم و نگهداری آن می گردد.

از اثرات دیگر حجامت، می توان از اثرات مثبت بر روی کورتون ها، سیستم ایمنی بدن، اشتها، جنین، فشار خون حاملگی، دیابت، چربی و … نام برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عسل طبیعی و خالص یک کیلویی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0