topNotif

نقش سیلیس در بدن انسان و منابع غذایی آن

31464 بازدید
02 بهمن 97
بهاره
,

نقش سیلیس در بدن انسان و منابع غذایی آن

سیلیس یا سیلیکا یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در بدن انسان می باشد که به تقویت استخوان ها و درمان استئو آرتریت (آرتروز) کمک می کند. این عنصر به طور طبیعی در ناخن ها یافت می شود. حضور سیلیس در بدن به دلیل داشتن پوست زیبا و نرم و همچنین، رشد ناخن در کودکان است. اما، با افزایش سن و پیشرفت پیری، این عنصردر بدن نیز کاهش می یابد. بنابراین، بسیار مهم است که مقداری سیلیس به رژیم غذایی اضافه کنید. سیلیس عمدتا در سیب زمینی و غلات وجود دارد. سیلیس نقش مهمی در حفاظت از کلاژن دارد که در ایجاد پوست سالم و درخشان کمک می کند. به همین علت، به عنوان مواد معدنی زیبایی (Mineral Beauty) شناخته شده است. حال در این مقاله، با نقش سیلیس در بدن انسان بیشتر آشنا شوید.

 

نقش سیلیس در بدن انسان و منابع غذایی آن

نقش سیلیس در بدن انسان و منابع غذایی آن

 

نقش سیلیس در بدن انسان

کمک به بهبود ناهنجاری استخوانی

سیلیس برای حفظ و توسعه استخوان ها و مفاصل ضروری است. این عنصر با افزایش میزان کلاژن، نقش مهمی در ایجاد انعطاف پذیری استخوان ها ایفا می کند. کلاژن عنصری است که پروتئین ها را در استخوان نگه می دارد. نقش سیلیس در درمان مداوم شکستگی و جابجایی استخوان ها مفید است. بدین معنا که، برای سلامت اسکلت استخوانی بدن ضروری است. مکمل های سیلیس نیز در بهبود انعطاف پذیری مفاصل بسیار مفید هستند، زیرا آن ها به تقویت بافت همبند کمک می کنند. سیلیس درد در مفاصل و التهاب را کاهش می دهد. همچنین، به افزایش کشش، پیچ و تاب و انعطاف بدن کمک می کند.

کمک به جلوگیری از سلولیت و جلوگیری از مسمومیت آلومینیوم

عدم کلاژن در بدن که باعث ایجاد سلولیت می شود. غنی شدن بدن از کلاژن با سیلیس باعث تقویت رباط و تاندون ها می شود و سلولیت را حذف می کند. همچنین، با وجود سیلیس، مسمومیت آلومینیوم که در اثر تجمع آلومینیوم در بدن به وجود می آید، درمان می شود. خواص سم زدایی فلزات سنگین توسط سیلیس، یک راه حل عالی برای مسمومیت آلومینیوم می باشد.به علاوه این عمل، خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش سیستم ایمنی بدن

سیلیس و مکمل آن به حفظ سیستم گوارش و تنظیم عملکرد مناسب آن کمک می کند. به علاوه، سبب بهبود و حفظ بافت ها می شود و التهاب معده را کاهش می دهد. نقش سیلیس در درمان زخم، اسهال و یبوست بسیار موثر است. به علت خواص قلیایی سیلیس، به کاهش اسید معده و بدن کمک می کند. در نتیجه آن بر سیستم ایمنی بدن اثر می گذارد و باعث افزایش آن می شود. برای این منظور، خواص قلیایی سیلیس بسیار مهم است. علاوه بر این، سیلیس آنتی بادی ها و آنتی ژن هایی را ایجاد می کند که برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری هستند.

 

همچنین بخوانید:  نقش پتاسیم در حفظ سلامت بدن و 11 منبع غذایی سرشار از پتاسیم

 

مناسب برای قلب و تسریع در بهبود زخم

سیلیس عنصر ضروری برای حفظ سیستم قلبی و عروقی سالم است. این عنصر به ساخت و ساز شریان ها و باز کردن لخته های خون کمک می کند. به غیر از این، به تسریع در بهبود زخم نیز کمک می کند. سیلیس بخشی از کلاژن است، بنابراین خواص درمانی فوق العاده ای در آن وجود دارد که به درمان زخم و سوختگی کمک می کند.

کمک به انعطاف پذیری بدن و متعادل کردن هورمون ها

سیلیس خاصیت  الاستیسیته (انعطاف پذیری) تاندون ها و سایر بافت های همجوشی را حفظ می کند. این مزیت به کاهش درد و حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند. علاوه بر این، در برقراری تعادل هورمونی بدن مفید است. سیلیس باعث تعادل مناسب بین کلسیم و منیزیم در بدن می شود و  مانع از خطر پوکی استخوان در بدن می شود.

خاصیت ضد پیری و درمان آکنه

برای داشتن پوست جوان و نرم، باید در رژیم غذایی خود باید از محصولات غذایی حاوی سیلیس استفاده کنید. این مواد غذایی به حفظ قابلیت ارتجاعی کلاژن و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. سیلیس در حذف مواد سمی از بدن کمک می کند، بنابراین، تولید کلاژن را افزایش می دهد و به بازسازی بافت همبند کمک می کند تا آکنه را از بین ببرد. همچنین، نقش سیلیس برای سلامت سلول های لایه بیرونی پوست بسیار مفید است.

منابع غذایی غنی از سیلیس

منابع غذایی سرشار از سیلیس عبارتند از: سیب زمینی، جو، سبوس گندم، بادام، بادام زمینی، جوانه یونجه، سیب، زردآلو، کاهو، موز، انواع لوبیا، چغندر، برگ چغندر، کلم، هویج، گل کلم، کرفس، آلبالو، ذرت، خیار، خرما، انجیر، ترب سیاه، پیاز، آلو، کدو حلوایی، کشمش، سبوس برنج، تخم آفتابگردان، شلغم، غلات و جوانه آن ها. تمامی این مواد غذایی مقدار فراوانی سیلیس دارند. نقش سیلیس بسیار ضروری است و به حفظ سلامتی بدن و همچنین زیبایی پوست کمک می کند. بنابراین، این مواد غذایی را به طور منظم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تباشیر را به عنوان یک منبع غنی از سیلیس و خواص شادی بخش، تقویت معده، تسکین التهاب، رفع عطش، ضد استفراغ صفراوی، ضد اسهال خونی، تقویت اعضای ضعیف بدن، برطرف کننده تب های تند، ضد جوش و کورک، برطرف کننده زخم های دهان به ویژه در کودکان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مرجان
    18 اسفند 1401

    قطره سیلیس و قبل از ورزش استفاده کنید اثرش ده برابر مخصوصا از نظر جنسی

  2. ناشناس
    4 آبان 1401

    سوال دارم قطره خوراگی سیلیس برا افراد دارای بیماری سرطان و کسی که شیمی درمانی میکنه عارضه ای داره یا نه

    • عطارک
      7 آبان 1401

      درود بر شما

      بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید؛
      فقط عرضه کننده محصولات هستیم و تجویزی نداریم.

      شاد و پیروز باشید????

  3. زهرا
    9 تیر 1399

    قطره الن بیوتی که حاوی سیلیس هست باعث جذب مواد غذایی در بدن میشه

    • عسگری
      2 مرداد 1399

      قطره الن بیوتی فوق العادس من استفاده کردم به مشتری های عزیزم دادم خیلی عالی بوده

  4. سمیرا
    8 تیر 1399

    من عادت به آرایش دارم امروز متوجه شدم پرایمر که زیر ساز آرایش هست دارای سیلیکونه نمیدونستم چقدر مفیده مرسی جالب بود

0