نقش مادر در خوشبختی یا بدبختی فرزند

1722 بازدید
26 شهریور 97
سمانه
نقش مادر در خوشبختی یا بدبختی فرزند

نقش مادر در خوشبختی یا بدبختی فرزند

با نقش مادر در خوشبختی یا بدبختی فرزند آشنا شوید.

نقش مادر، در سعادت و شقاوت فرزند به خصوص در دوران بارداری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا نوزاد در شکم مادر مانند یک عضو از بدن اوست و تمام موادی را که در ساخت خود لازم دارد را از او می گیرد. این مهمان در چنین پناهگاهی به انتظار روز موعود به سر می برد تا هنگام احضار فرا رسد و پای به عرصه گیتی گذارده و وظیفه خطیر خود را آغاز کند. هر مادری که بخواهد کودکی سالم و شاداب و از نظر قوای عقلی بدون نقص داشته باشد قبل از تولد کودک باید در فکر سلامت خودش باشد.

داشتن فرزند سالم به زندگی طراوت، زیبایی، شادابی و استحکام می بخشد و نیروی خلاقیت و جنبه های زیبایی زندگی را در نظر پدر و مادر قوی تر می سازد. انگیزه و نیاز به مادر شدن و پیوند حیاتی طولانی مادر و فرزند چه از نظر نیازهای غذایی کودک به مادر در دوران جنینی، تولد و بعد از آن و چه از جهت نیاز عاطفی سال های بعد که دنباله وابستگی جسمی دوران جنینی و تولد است می تواند با تمام سختی های خود به زنان، شادی عمیق ببخشد. بر همین اساس مادران در زمان بارداری، زایمان و پرورش کودکان و حتی تا سال های بسیار دورتر نسبت به موجوداتی که به آنان چنین شادی عمیقی بخشیده اند احساس مسئولیت می کنند. مادران می خواهند در تمام این سال ها امور مربوط به فرزند را با میل و رغبت به انجام برسانند تا این شادی عمیق را بیشتر و بهتر تجربه و تکرار نمایند.

کسانی که کودکان خود را با رعایت اصول بهداشتی روانی رشد و پرورش داده اند مسلما این کودکان در آینده با مشکلات زندگی واقع بینانه برخورد کرده و با وجود موانع دلسرد نمی شوند. آنان به جای روش خیال بافی، روش واقع بینانه را به کار می گیرند. اکثر زنان و مردانی که در تاریخی از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده اند و شایستگی خادمان بزرگی را داشته اند و توانسته اند اثر نام خویش را بر صفحه روزگار باقی گذارند، از این روش استفاده کرده اند. کودک نتیجه حیات و نفیس ترین دارایی پدر و مادر است.

قسمت اعظم زندگانی طفل در دست مادر است.

مادری که حتی از وظیفه طبیعی خود که خداوند بر عهده او محول کرده و غریزه بشری که برای بقای نسل در نهاد هر مادر به ودیعه گذارده شده است یعنی حفظ سلامت روح و جسم خود مضایقه می کند چگونه می توان او را یک فرد وظیفه شناس خواند؟ یا برای چنین زنی قائل به حقوق مادری شد؟ بر هر مادری لازم است که با مراقبت کامل از حمل خود حیات طفلی را که به زندگانی همگانی یک ملت مربوط است بازیچه نیندازند زیرا این طفل صرفا متعلق به او نیست بلکه فردی از افراد جامعه محسوب می شود که ممکن است وجودش خیرات و برکاتی واقع گردد.

 

همچنین بخوانید: عوامل موثر در کیفیت رشد فرزند

 

مسئولیت بدبختی و خوشبختی هر انسانی تا حدود زیادی بر عهده مادر اوست؛

هرگاه پایه ساختمانی بدن یا روحی کسی در دوران طفولیت خراب شود، مرمت و اصلاح آن در بزرگی مشکل و یا حتی محال خواهد بود. محافظت این ودیعه زیبا و دوست داشتنی بر عهده مادر محول شده و هر مادری باید رشد و نمو طبیعی خود را چنان  باید کامل نماید تا بتواند ودیعه زیبایی خود را از آسیب ناخوشی ها رهایی بخشیده و در نتیجه این خدمت بزرگ از پاداش های الهی برخوردار گردد. بدون تردید باید گفت که مسئولیت بدبختی و خوشبختی هر انسانی تا حدود زیادی بر عهده مادر اوست زیرا فرزند در شکم مادر نتیجه ای از فعل و انفعالات و تحولات محیط رحم است که هر کدام می تواند تاثیرات کوچک و بزرگ و همچنین مفید یا مضری داشته باشد. اگر همه این تحولات خوب و مطلوب باشد قابلیت و زمینه مساعد برای خوشبختی فرزند ایجاد می شود و اگر همه یا برخی از تحولات نامساعد و نامطلوب باشد به همان نسبت بچه در شکم گرفتار بدبختی و شقاوت است. شغل مادری دارای آنچنان ارزش بالا و خلاقی است که زیر بنای تمام مسائل تربیتی محسوب می شود به طوری که رشد یک جامعه فقط بستگی به تربیت و ازدیاد مادران دانا دارد. محروم بودن هر خانواده از این نعمت بدبختی بزرگی است که حقیقتا آینده نسل جدید را با خطر حتمی مواجه می نماید.

یکی از حقوق فرزندان تعلیم و تربیت آنهاست. هر کودکی که متولد می شود چون آیینه ای شفاف و زلال و پاک است. این پدر و مادر هستند که با تربیت صحیح می توانند این پاکی را بیشتر  کنند یا با تربیت غلط آن را تیره و تار سازند. بنابراین فطرت توحیدی، سعادت و هدایت را در وجود طفل به ودیعه نهاده است. والدین و مربیان موظف هستند رشد و شکوفایی آن را فراهم سازند و نگذارند که این فطرت الهی دچار آفت زدگی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زوفا را با خواص ضد سرماخوردگی، ضد سرفه، خلط آور، دفع سموم، ضد قولنج، رفع عفونت های ریوی، پاد زهر قوی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0