topNotif

نقش والدین در درمان لکنت زبان

2218 بازدید
12 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

نقش والدین در درمان لکنت زبان چیست ؟

وقتی درمانگر به طور حتم وجود لکنت را در کودک تایید می کند، والدین نقش کامل کننده در روند تغییر الگوی تکلم خواهند داشت. اگر کودک در مراحل اولیه لکنت باشد، مهارت هایی وجود دارد که والدین می توانند به سرعت آن ها را به کار بگیرند و به فرزند خود کمک کنند. بعضی از پژوهش ها نشان می دهد که رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر انقباض ماهیچه ای و میزان نگرانی و تنش دارد. در صورت امکان با زیر نظر گرفتن تغذیه کودک تان، عوامل غذایی تنش زا را پیدا کنید. عواملی که امکان گرفتگی عضلانی را دارند عبارتند از : کافئین، شکلات و افزودنی های غذایی و شکر.

نقش والدین در درمان لکنت زبان

نقش والدین در درمان لکنت زبان

فراموش نکنیم :

هنگامی که فرزند شما با سعی و تلاش می خواهد منظوری را به شما برساند، برای دوری از تنش، می توانید با نرمی و ظرافت به او بگویید که مشکل او را درک می کنید و باعث دل گرمی و آرامش او می شوید. ممکن است زمانی که کودک دچار لکنت و فشار عصبی می شود، آمادگی استفاده از مهارت های جدید را نداشته باشد، با توصیه های با ملاطفت و عاری از تهدید همراه با درک و صبوری در این مواقع، موجب کاهش اضطراب و بهبود وضعیت تکلم شوید.

کودکانی که درمان آن ها سال ها طول می کشد، در خانه از کمک پدر و مادر بی بهره اند. اما باید درمانگر، الگوی گفتار کودک را تغییر دهد. روشن است که تحت چنین شرایطی به ندرت تغییر مثبت و ماندگاری رخ می دهد. بنابراین نقش والدین در کنار درمان گر تعیین کننده تر است. زمانی که کودک دچار لکنت می شود، با لحنی ملایم با او حرف بزنید تا حدی از اضطراب او کاسته شود و آرامش یابد. با این ترتیب نه تنها کودک آرام می شود، بلکه الگوی بهتری برای صحبت کردن پیدا می کند.

والدین باید در روند درمان فعال باشند

بی تردید آموزش هر مهارتی مستلزم دانش و آگاهی مربی یا شخص تعلیم دیده است. والدین ناآگاه نمی دانند فرزندشان برای بهبود تکلم چه چیزی باید یاد بگیرند. اگر چه یک راهنمای سریع یا مروری بر جلسه ی درمانی مفید است، اما معمولا برای انتقال مطلب مورد یادگیری در خانه، کافی نیست. در صورتی که، وقتی والدین در جلسات مربی فرزندشان شرکت و سوالات خود را مطرح می کنند کودک نفع زیادی می برد.

 

همچنین بخوانید:  علائم لکنت زبان

 

صرف وقت برای تمرین و تقویت مهارت بسیار اهمیت دارد، اما اغلب برای والدین پر مشغله کاری دشوار است، با توجه به آن که والدین می توانند از شخص دیگری برای کمک به خود و فرزند در زمان تمرین بهره بگیرند، باید بدانند که تقویت مثبتی که با تمجید کار صحیح و از طرف والدین انجام شود برای کودک مهم تر و موثرتر است. والدین نباید هرگز آن قدر مشغول کار شوند که نتوانند به این کار رسیدگی کنند.

حتی والدین می توانند هنگام رانندگی یا سفارش غذا در رستوران برای تشویق و تمرین مهارت های جدید، فرصتی پیدا کنند، با تشویق و تحسین والدین با استفاده از عباراتی مانند :

  1. تو عالی حرف می زنی
  2. واقعا حرف زدنت خوب شده

از کودک بخواهید تا مسئولیتی مانند پرداخت صورت حساب را انجام دهد، این کار باعث می شود کودک نسبت به توان ارتباطی خود احساس غرور کند. یا می توانند برای ایجاد حس همکاری در کودک و تایید تلاش هایی که در جهت بهبود تکلم خود دارد، از پاداش های گوناگون استفاده کنید.

نکته :

اگر والدین ماهیت لکنت را درک کنند، با دید مثبت تری به این مسئله نگاه می کنند و از این رو شرکت فعالانه در روند تغییر و درمان برای آن ها آسان تر خواهد شد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عاقرقرحا را با خواص تسکین سردردهای میگرن، درمان کمردرد، درمان بیماری های لثه و تسکین درد دندان، تقویت نیروی جنسی، درمان ضعف و بی حالی، کاهش لکنت زبان،بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0