topNotif

نمک دریایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

5213 بازدید
22 خرداد 99
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

نمک دریایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

آیا این ادعا که می گوید نمک دریایی می تواند به رشد مو کمک کند و حتی تمام مشکلات موها را متوقف کند، حقیقت دارد؟ خوب، ما در این مقاله به شما می گوییم که آیا افزودن نمک دریایی در شامپو می تواند تمام مشکلات موهای شما را برطرف کند یا خیر؟

ممکن است این یک ایده دور از ذهن به نظر برسد، اما نمک موجود در شامپو جدیدترین محصول مراقبت مو است. حتی افراد حرفه ای در صنعت مراقبت از مو این ترفند را توصیه می کنند. کسانی که آن را امتحان کرده اند ادعا می کنند که این ماده باعث افزایش حجم مو و جلوگیری از ریزش مو می شود؛ همچنین خاک و ناخالصی های موهای شما را از بین می برد.

 

نمک دریایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

نمک دریایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

 

نمک دریایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

بیشتر ما نمک دریایی را در کابینت آشپزخانه خود داریم. ما می دانیم که نمک دریا باعث می شود طعم غذا بهتر شود، اما بد نیست بدانید که مخلوط کردن مقدار مناسب نمک دریایی و شامپو به از بین بردن سموم و ناخالصی های موهای شما، رشد موهای ضخیم و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. برخلاف بسیاری از شامپوهای دیگر، این محصول موهای شما را خشک و خشن نمی کند و نتیجه شگفت انگیزی دارد.

5 مزیت جادویی نمک برای موهای سر

1- خداحافظی از شوره سر

شایع ترین دلیل رشد شوره سر سلول های مرده پوست روی سر است که به پوسته تبدیل می شوند. محبوب ترین ماده غذایی نمک آشپزخانه نه تنها در طعم دار کردن غذا استفاده می شود بلکه باعث از بین بردن آسان پوسته ها یا شوره سر در هنگام شستشوی مو می شود. مقداری نمک را روی پوست سر خود بپاشید و به آرامی آن را ماساژ دهید. بعد از مدتی موهای خود را به طور معمول بشویید. از دیدن نتایج شگفت زده خواهید شد.

2- پرپشت کردن موها

استفاده از سرم های فرآورده های شیمیایی و محصولات مو باعث می شود موهای شما درخشش خود را از دست داده و همچنین پوست سر را کاملا خشک کند. لایه برداری از پوست سر با ترکیبی از شامپو و نمک به موهای شما کمک می کند تا بهتر جلوه کنند. نه تنها باعث می شود موهای شما پر پشت به نظر برسد بلکه باعث تقویت ریشه مو (با گذشت زمان) می شود. به اندازه لازم شامپو را با نمک مخلوط کنید (نیمی از مقدار شامپو). به آرامی ماساژ داده و بگذارید مدتی روی موها استراحت کند. موهای خود را با آب سرد بشویید تا موهای بسیار درخشان و ضخیم تری ببینید.

3- رشد مو را تقویت می کند

برای خیلی از شما که با مشکلات ریزش مو روبرو هستید، نمک دریا طبیعی ترین و ارزانترین ماده موجود برای درمان مشکلتان است. نمک منافذ مسدود شده روی پوست سر را باز می کند و به این ترتیب امکان رشد مناسب مو فراهم می شود. هفته ای چند بار موهای خود را با مقداری روغن و نمک ماساژ دهید و می توانید ببینید که موهای شما خیلی سریعتر از گذشته رشد می کنند.

4- درمان چربی مو

اگر شامپو کردن هر روز موهایتان به دلیل داشتن موهای بیش از حد چرب، به یک معضل غیر قابل درمان تبدیل شده است، مطمئنا نمک به نجات شما می آید. روغن برای موهای سالم ضروری است اما موهای بیش از حد روغنی می توانند باعث خجالت شوند. نمک ترشحات غدد چربی که وظیفه انتشار روغن به پوست سر را دارند تنظیم می کند. بنابراین کیفیت موهای شما بهبود می یابد.

5- افزایش گردش خون

نمک دریایی گردش خون در پوست سر را تشدید می کند و بنابراین رشد مو را تقویت می کند. مواد معدنی مختلف موجود در نمک دریایی (کلسیم، روی، منیزیم، برمید، گوگرد و کلرید سدیم) دارای مزایای بسیاری هستند که ترکیب می شوند تا به موهای شما بافت، حجم، درخشش و قدرت بسیار بهتری بدهند.

به چه مقدار نمک دریا احتیاج دارید؟

برای بهترین نتیجه، شما به سه قسمت نمک دریایی و دو قسمت شامپو نیاز دارید. شما آنها را با هم مخلوط می کنید تا یک اسکراب برای موهای خود ایجاد کنید.

چند بار باید از آن استفاده کنید؟

در حالی که نمک دریایی موجود در شامپو یک درمان عالی برای کمک به رشد مو است، شما نباید از آن به طور روزانه استفاده کنید. شما حتی ممکن است با مصرف بی رویه آن، به موهای خود آسیب برسانید. تعداد دفعات توصیه شده برای استفاده از این درمان طبیعی یک بار در ماه است.

مضرات نمک در شامپو

اگرچه آب نمک می تواند موهای شما را شگفت انگیز و زیبا جلوه دهد، اما استفاده بیش از حد از نمک می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث خشک شدن آن شود. موهای خشک مستعد شکستن و خرد شدن هستند.

 

همچنین بخوانید:  روش تهیه اسکراب نمک و فواید آن برای پوست بدن

 

اسپری نمک دریایی برای مو

مواد لازم

  • نصف فنجان آب گرم
  • یک قاشق چایخوری نمک دریا
  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا
  • روغن های ضروری مورد نظر (من از بابونه اسطوخودوس و رومی استفاده کردم )
روش تهیه
  • نمک دریا، روغن نارگیل و آلوئه را به آب گرم اضافه کنید.
  • هم بزنید تا نمک حل شود و همه چیز با هم مخلوط شوند.
  • پنج قطره روغن ضروری را به آن اضافه کنید.
  • برای استفاده آسان در یک بطری اسپری ذخیره کنید.
روش استفاده از اسپری نمک برای موها
  • مخلوط نمک را به موهای مرطوب اسپری کنید.
  • با استفاده از دستان خود، موها را ماساژ دهید.
  • بگذارید موها بدون استفاده از سشوار، خشک شود.

مخلوط های دیگر برای رشد مو

نمک دریایی تنها راه کمک به رشد مو نیست. محصولات و ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که می توانند به رشد طبیعی مو کمک کنند. اکنون که دانستید نمک دریا برای موهای شما مناسب است، اجازه دهید در مورد سایر مواد طبیعی صحبت کنیم.

شکر

شکر به همان روش نمک کار می کند. به گفته متخصصان پوست، یک قاشق شکر مخلوط شده در شامپو به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و موهای شما را مرطوب و نرم می کند. تهویه نیز بخش مهمی از رشد موها است و شکر کمک می کند تا نرم کننده ها به طور موثری در موهای شما نفوذ کنند. مانند نمک، باید یکبار در ماه از ترفند شکر استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می دهند از هر چهار شستشو یک بار استفاده کنند. انجام این کار بیش از این، می تواند به پوست سر آسیب برساند.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از ترکیبات آشپزخانه شماست که می توانید برای تقویت رشد مو استفاده کنید. مراقبت از موهای شما ضروری است و سرکه سیب یکی از عناصر امتحان شده است. سرکه سیب به رفع موخوره و جلوگیری از خشکی مو کمک می کند. همچنین، سرکه سیب به تعادل سطح PH موهای شما کمک می کند. نگهداشتن مو در یک PH نرمال و متعادل، از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به مو جلوگیری می کند.

بهترین روش برای استفاده از سرکه سیب با آب در نسبت 1 به 1 مخلوط می شود و بعد شستن موها با شامپو، از آن به عنوان شستشو استفاده کنید. بر خلاف شکر و نمک، می توانید بیشتر و مکرر از سرکه سیب استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0