topNotif

ضرورت نوشیدن آب و خواص درمانی آن

2453 بازدید
25 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

ضرورت نوشیدن آب و خواص درمانی آن

خوردن آب آنقدر طبیعی و ضروری است که ما خیلی راحت فراموش می‌کنیم تا چه حد نیز به سلامتی ما کمک می کند. وقتی انسان حال خویشتن را مساعد احساس نمی‌کند، خود به خود گرایش او نسبت به نوشیدن آب بیشتر از حالات معمول می‌شود.

موارد استفاده از آب :

شستشوی اعضای داخلی، رقیق کردن مایعات بدن، پاکسازی سلول ها، تسریع گردش خون از طریق ریه ها به دلیل کمک کردن در جذب اکسیژن، پایین آورنده تب، دفع سموم در موارد ورم مفاصل و آرتری اسکلوروز، تنظیم قند در بیماران دیابتی، جلوگیری از یبوست، متعادل کردن بدن در شروع بیماری‌ها، تحریک فعالیت کبد و کلیه.

آلرژی در برابر آب :

اخیرا ثابت شده که بسیاری از انسان ها در برابر آب لوله کشی آلرژی و حساسیت دارند، عده ای از آلرژیست‌ها نیز متوجه شده‌اند که افسردگی‌های روانی، سردرد، اسهال و حتی آرتروز می تواند ناشی از این آلرژی ها باشد. تنها کمکی که می تواند به این افراد کرد آن است که توصیه شود فقط از آب معدنی استفاده کنند.

ضرورت نوشیدن آب و خواص درمانی آن

ضرورت نوشیدن آب و خواص درمانی آن

نوشیدن آب به منظور درمان بیماری !

موارد استفاده : تب، دیابت، رماتیسم، آرتروز، یبوست، سرماخوردگی، سنگ کیسه صفرا، اودم (تجمع آب در نسوج)، عوارض گوارشی، دردهای عضلانی، اعتیاد، الکلیسم و اعتیاد به دارو از موارد آب درمانی است.

تب :

با نوشیدن 1 تا 1/5 لیتر آب سرد (حدود 4 درجه) تب در ظرف ده دقیقه در حدود یک تا یک و نیم درجه کاهش می یابد، آب سرد علاوه بر کاهش تب، خون را نیز رقیق می سازد، کلیه ها را تحریک می کند و فعالیت پوست را بالا می برد تا سمومی که موجب بروز تب شده‌اند از طریق آن دفع شوند. به همین دلیل بیماران تب‌دار باید در طول روز آب بیشتری مصرف کنند.

دیابت :

بیماران دیابتی باید در طول روز 6 تا 8 لیوان آب بنوشند تا قندهای تجزیه نشده از طریق پوست و کلیه‌ها دفع شوند.

رماتیسم و آرتروز :

نوشیدن آب چون موجب دفع مواد سمی و اسیداوریک می شود و فعالیت پوست و کلیه‌ها را افزایش می دهد، در موارد آرتروز و رماتیسم بهترین درمانگر است.

 

همچنین بخوانید:   آب درمانی تسکینی مفید برای سرماخوردگی

 

یبوست:

برای رفع یبوست باید پیش از صرف صبحانه 2 لیوان آب سرد نوشیده شود.

سرماخوردگی:

تجربیات انسان ها و نیز علم پزشکی ثابت کرده است که بلافاصله پس از احساس علائم سرماخوردگی و نیز پس از بروز آن، صرف مایعات خنک (در حد دمای داخل اتاق) و نیز دم کرده گیاهی به مقدار زیاد برای پاکسازی جسم از سمومات بسیار مفید است و مقاومت بدن را افزایش می دهد.

سایر درمان بیماری ها با مصرف آب:

سنگ کیسه صفرا : مصرف 8 تا 10 لیوان آب در روز سنگ کیسه صفرا را حل و کبد را پاک می کند.

اودم (تجمع آب در نسوخ) : در موارد تورم بدن به ویژه ورم پاها باید روزانه چند لیتر آب خالص مصرف شود، البته فقط صبح و شب و در مواقع دیگر مصرف آب صحیح نیست. چنانچه در طول روز تشنگی عارض شود باید جرعه جرعه آن را رفع کرد.

مشکلات گوارشی : آب سرد وضع بد گوارشی را تحریک می کند، اما در موارد کاستریت های مزمن، سوزش معده، کلیت روده بهتر است آب گرم مصرف شود.

اعتیاد به سیگار، الکل و داروهای شیمیایی : در همه این موارد نوشیدن آب به دفع سموم کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گلاب ممتاز را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، رفع پف زیر چشم، معطر و خوشبو کننده، درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش، تنظیم فشار خون بالا، پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر، درمان سردرد و میگرن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0