نکاتی برای افزایش ضریب یادگیری

1550 بازدید
03 مرداد 97
سمانه

با نکاتی برای افزایش ضریب یادگیری آشنا شوید

-خواب برایمان حیاتی است !

هرگز به خواب به چشم مزاحم وقت تلف کن نگاه نکنید. خواب به اندازه ی هوایی که تنفس می کنید و غذایی که می خورید برای عملکرد سلول های مغزی شما مهم است و بدترین کاری که می توانید بکنید آن است که برای بیشتر یاد گرفتن یا بیشتر مطالعه کردن از خواب تان کم کنید. هر فرد به میزان مشخصی از خواب نیاز دارد که این نیاز  امری منحصر به فرد است و فقط خود فرد می تواند ارزیابی کند چه مقدار خواب برای او کافی است. بنابراین دادن یک قانون کلی و بلا استثنا برای ساعات خواب و بیداری درست نیست و فقط می توانیم حدود قابل انعطاف این محدوده زمانی را مشخص کنیم.

-صبحانه فراموش نشود !

بدون شک اگر به هوش و توانایی ذهنی و قدرت یادگیری و ادراک خود اهمیت می دهید، در هر شرایطی از خوردن یک صبحانه کامل نخواهید گذشت. صبحانه برای کسانی که به کار فکری مشغولند یکی از اصول اجتناب ناپذیر تندرستی و کارآیی است.

-سر به زیر نباشید !

وقتی شما مدت زیادی روی کتاب خم می شوید و درحالی که سرتان پایین است مطالعه می کنید، آرام آرام با یک مشکل بهداشتی رو به رو می شوید. شما یکی از مهمترین اصول بهداشتی مطالعه که همان مقدار خون کافی به مغز رسیدن است، را فراموش کرده اید. وقتی خون کافی به مغز نمی رسد توانایی یادگیری شما کم می شود.

نکاتی برای افزایش ضریب یادگیری

نکاتی برای افزایش ضریب یادگیری

-آب را کم نکنید !

میزان مایعات بدن برای تفکر و یادگیری شما نقش اساسی دارند. هرگز با کم آب کردن بدن خود بر قدرت فراگیری تان لطمه وارد نکنید. آب خوردن اغلب فراموش می شود. ممکن است بنا به عادت کمتر آب بنوشید اما این به معنای عدم نیاز آب نیست. بدن انسان روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد که با افزایش درجه حرارت هوا، فعالیت بدنی و تعریق، خونریزی، سرماخوردگی و آلرژی و بیماری های خاص میزان آن نیز افزایش می یابد.

-قند و شکر را کنار بگذارید !

قند و شکر از دو گیاه بسیار مفید یعنی چغندر و نیشکر تهیه می شوند اما در حین عملیات تصفیه و سفید سازی به آن ها مواد زیان باری اضافه می شود و این مسئله باعث کاهش یادگیری فرد می شود  و این عقیده که خوراکی های شیرین و شربت قند و… برای کارهای فکری و یادگیری توصیه می شوند نیز کاملا نادرست و غیر علمی است و تاثیر منفی بر مغز و یادگیری ایجاد می کند.

 

همچنین بخوانید: شما دارای چه نوع هوشی هستید ؟

 

-نامناسب ترین زمان یادگیری

اوقات مناسب و نامناسب زیادی وجود دارد که شما می توانید زمان مطالعه خود را با آن ها تنظیم کنید. اما یک زمان وجود دارد که از همه وقت ها نامناسب تر است و هیچکس در آن شکی ندارد و آن هم مطالعه بعد از غذاخوردن است. اگر قصد مطالعه و یادگیری دارید آن را به زمان دیگری منتقل کنید زیرا بعد از مصرف غذا کارایی شما کاهش می یابد.

-درست راه بروید !

به نحوه راه رفتن خود تا به حال دقت کرده اید؟ آیا از آن گروه آدم هایی هستید که با گردنی افراشته و سینه ای فراخ و کمری راست راه می روند یا از آن گروهی که پشت خود را خم می کنند و سینه را به تو می کشند؟ اغلب ما با دیدن گروه اول حس اعتماد به نفس، توانایی، جوانی و شادابی پیدا می کنیم و با دیدن گروه دوم به یاد شرم و ناتوانی و شکست می افتیم. این تصورات بسیار به حقیقت نزدیکند. حقیقت آن است نوع راه رفتن و ایستادن ما در توانایی ها و روحیه ما تاثیر به سزایی دارند.

-لباس های تنگ مغز را فشار می دهند !

کسانی که عادت دارند لباس یا کفش کوچکتر از سایز واقعی خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خوش شان می آید با اختلال خون رسانی مواجه خواهند شد. پوشیدن لباس و کفش تنگ در کنار مشکلاتی همچون عدم خون رسانی به پوست، خستگی فکری، ضعف بینایی، خستگی زودرس و مشکلات تنفسی باعث کاهش تمرکز حواس می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0