topNotif

نکاتی برای داشتن کودکی سالم

1394 بازدید
05 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

نکاتی برای داشتن کودکی سالم

اگر یک کودک با سرزنش کردن بزرگ شود او یاد می گیرد که همیشه یک محکوم کننده باشد. اگر یک بچه با کتک زدن بزرگ شود، او یاد می گیرد که همیشه با همه بجنگد. اگر یک بچه با احساس شرمندگی بزرگ شود، او یاد می گیرد یک فرد خجالتی در جامعه باشد. اگر یک بچه با خجالت و ترس بزرگ شود، او همیشه احساس گناه می کند.

اگر یک بچه با تشویق بزرگ شود، او یاد می گیرد که اعتماد به نفس قوی داشته باشد. اگر یک بچه با شکر و دعا کردن به خدا بزرگ شود، او یاد می گیرد که همیشه شکرگزار و خدا ترس باشد. اگر یک بچه به خوبی و با علاقه زیاد بزرگ شود، او حق و حقوق خود و دیگران را یاد می گیرد. اگر یک بچه با امنیت کامل بزرگ شود، او یاد می گیرد که عاطفه و مهربانی داشته باشد. اگر یک بچه با تشویق و تایید بزرگ شود، او یاد می گیرد که خودش را دوست داشته باشد. اگر یک بچه مورد قبول والدین و عشق و علاقه آن ها قرار گیرد، او یاد می گیرد که عشق در دنیا را فرا گیرد.

نکاتی برای داشتن کودکی سالم

نکاتی برای داشتن کودکی سالم

کارت نوزاد

در ماه های اولیه زندگی، نوزادان دوست دارند به اشکال سفید و سیاه نگاه کنند و این امر موجب رشد و تکامل مغز آن ها می شود. برای این کار می توانید کارت هایی را درست کنید فقط توجه داشته باشید کارت ها حتما سیاه و سفید باشند. اشکالی شامل دایره سیاه داخل مقوای سفید، شکل مادری که فرزند خود را در آغوش دارد، اشکال شطرنجی سیاه و سفید، اشکالی همچون خط کشی پیاده رو ها، و یا سیبل نشانه گیری را می توانید درست کنید.

این کارت ها را به بالای تخت نوزاد آویزان کنید به طوری که دست نوزاد به آن ها نرسد. حتی می توانید کارت ها را به دیوار کنار تخت نوزاد با چسب بچسبانید. و فراموش نکنید صورت خندان شما همیشه حس های خوب به نوزادتان القا می کند پس برای او حین بازی بخندید.

 

همچنین بخوانید:  مشکلات خواب کودک

 

فراموش نکنید !

بعد از دوران شیرخوارگی بچه ها را با ذوق و شوق با مواد غذایی آشنا کنید. می توانید کارت هایی از مواد غذایی مختلف تهیه کرده و بالای سر او بچسبانید یا در اختیارش قرار دهید تا جلوی شما با آن ها بازی کند و آشنا شود. حتی برای کودکان بزرگتر می توانید دفتر نقاشی شامل رنگ آمیزی میوه ها (مثل توت فرنگی، موز، هندوانه و ..) و سبزیجات (مثل بروکلی، هویج، گوجه فرنگی و…) و غذاها (مثل برشتوک صبحانه یا گندم پف کرده و ..) یا اشکالی شامل یک لیوان شیر و لبنیات مختلف همچنین از اشکال پروتئین های حیوانی همچون ماهی و… تهیه کنید و اجازه دهید با آن ها بازی کند.

این اشکال بخاطر همراهی با عکس به کودکان اجازه می دهند درک بهتری داشته باشند. سعی کنید در کنار کودکان مطالعه کنید و او را کم کم با کتاب و دنیای آن ها آشنا کنید حتی می توانید شب ها برای کودکتان کتاب بخوانید، حتی می توانید در جمع کودکان و کنار دوستانشان برای آن ها کتاب بخوانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شیر افزا را با خواص زیاد کننده شیر مادران بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0