نکاتی برای مراقبت از ناخن و دست ها

1718 بازدید
18 اسفند 96
سمانه

نکاتی برای مراقبت از ناخن و دست ها که لازم است بدانیم

دست ها نیز مانند گردن بی رحمانه سن شما را آشکار می کنند، به همین دلیل است که همواره توجهی ویژه به دست ها می شود. یک بار دیگر می گویم، بدانید که پیشگیری بهتر از درمان است.

سه دشمن اصلی دست ها و ناخن !

1- نور خورشید :

برای جلوگیری از ایجاد لکه های قهوه ای همیشه پیش از ترک خوردن از محافظت کننده پوست استفاده کنید. چند تیوپ کرم ضد آفتاب در دسترس داشته باشید در راهروی خروجی منزل در خودرو، در کشوی میز کارتان، هنگام رانندگی دستکش به دست کنید تا از دستتان در برابر آفتاب محافظت کنید.

2- سرما :

نکاتی برای مراقبت از ناخن و دست ها

نکاتی برای مراقبت از ناخن و دست ها

با نخستین نشانه های سرمای زمستان کرم های ویژه ای که مرطوب کننده های قوی هستند تهیه و از آن ها استفاده کنید. هیچ گاه بدون دستکش از منزل خارج نشوید در صورت لزوم با استفاده از ماسک های ویژه دست، دستان خود را درمان کنید. لایه ای ضخیم از کرم روی دستان خود بمالید و سپس دستکش نخی به دست کنید. حدود یک الی دو ساعت در همان حالت بمانید شب ها هنگام تماشای تلویزیون زمان مناسبی برای این کار است.

3- مواد شوینده :

هیچ گاه بدون دستکش ظرف نشویید می توانید از انواع نرم و نازک آن استفاده کنید. استفاده از دستکش نازک هنگام کار در منزل ضروری است، چون گرد و غبار دست ها را خشک می کند، اگر در هنگام کار با کاغذ سر و کار دارید، در طول روز کرم بزنید چون کاغذ رطوبت طبیعی پوست را جذب می کند.

به ناخن هایتان توجه داشته باشید !

ممکن است ناخن بلند توجه بعضی از مردان را جلب کند، اما باید طوری باشد که سن شما را بیشتر نشان ندهد، بهتر است آن ها را کوتاه نگه دارید و به شکل چهار گوش و منظم سوهان بزنید. آن ها را هر روز بازبینی کنید، روزها تنها از برق لاک یا لاک های بسیار روشن استفاده کنید و عصر ها برای بیرون رفتن از منزل لاک های رنگی را مورد استفاده قرار دهید.

 

همچنین بخوانید: تقویت ناخن با لوسیون دم اسب و روغن شترمرغ

 

آیا می دانستید ؟

اگر چه کف دست پوستی ضخیم و مقاوم دارد، پوست پشت دست همانند دیگر نقاط بدن است و غدد سبابه دارد، بنابراین در برابر آسیب های مداوم دنیای بیرون امکان محافظت کمتری دارد. دست ها تنش های طولانی مدت را نشان می دهند، بر اساس پژوهش های انجام گرفته معلوم شده است که تنش های عصبی، هوای سرد، مواد شوینده باعث ایجاد ترک های دردناک در پوست اطراف ناخن ها می شوند.

از آن جا که دست ها بیشتر وقت ها در برابر نور خورشید قرار می گیرند، اغلب نخستین جایی هستند که لکه های قهوه ای در آن ظاهر می شوند. برای محافظت از نرمی و لطافت دستان خود هر روز و به هر شکل ممکن از آن ها مراقبت کنید.

نکات کلیدی !

اگر بعضی از کرم های روشن کننده را به طور مرتب مورد مصرف قرار دهید پس از شش ماه لکه های پوستی را از بین خواهند برد. اگر حس می کنید پوست دستتان کشیده و سفت شده است دستانتان را ماساژ دهید انگشتان خود را به داخل کف دست خم کنید و سپس با کرم های معطر ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دم اسب را با خواص درمان شوره سر و مو خوره، نرم کننده طبیعی مو، درمان اختلالات کلیوی،  تنظیم چرخه قاعدگی، تقویت استخوان ها و درمان پوکی استخوان، درمان اختلالات تنفسی، درمان مشکلات پا، کاهش قند خون، درمان زخم معده، درمان هموروئید، کمک به کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0