نکاتی درباره خواص داروهای طبیعی

1456 بازدید
02 فروردین 97
آلاله

در این مقاله نکاتی درباره خواص داروهای طبیعی بخوانید و سالم بمانید.

همان طور که می دانید بشر از هزار سال پیش، از گیاهان برای درمان خود استفاده می کرده و اکنون با پیشرفت زمان از همین داروهای گیاهی، داروهای شیمیایی درست کرده اند که به مراتب خواص آن، ضعیف تر از ماده اصلی شان یعنی گیاهان شفابخش است. بسیاری از این گیاهان ارزنده، برای خود درمانی در طبیعت وجود دارند. امیدواریم با مراجعه به این مطالب و عمل به آن در جهت حفظ سلامتی تندرستی قدم بردارید، به چند نمونه از این گیاهان اشاره می کنیم :

پیاز :

پیاز سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است. پیاز باعث بد بو شدن دهان می شود، اما به مهار بسیاری از بیماری های تنفسی همچون آسم و دیگر بیماری های التهابی کمک می کند. سطح کلسترول خوب خون یا همان (اچ. دی. ال) را افزایش داده و از سلول ها در برابر سرطان محافظت می کند. بهترین روش مصرف آن به صورت خام به همراه سالاد یا ساندویج ها می باشد.

گردو :

میزان اسید چرب امگا3 در یک مشت گردو با صد گرم ماهی آزاد برابر است. امگا3 به رقیق شدن خون کمک کرده، از التهاب مفاصل و افسردگی جلوگیری می کند و به خانم های باردار هم توصیه می شود. بهترین روش مصرف آن به صورت خام و تازه از پوست چوبین در آورده و برای صبحانه و یا همراه سالاد توصیه می شود.

اسفناج و تاثیر آن بر مغز :

اسفناج سرشار از منیزیم است. منیزیم، ماده ای معدنی است که سبب استراحت مغز و بدن می شود. اسفناج مغز را در برابر تنش محافظت کرده و از تحلیل رفتن آن به سبب افزایش سن و سکته مغزی جلوگیری می کند. اسفناج سرشار از ویتامین ث و پیش ساز ویتامین آ است و برای بیماران مبتلا به ناراحتی های استخوانی، دیابت و بیماری های قلبی مفید است. اسفناج به سبب داشتن مواد ضد التهابی، در بهبود آسم و آرتروز مفید است. اسفناج فشار خون را کاهش داده، از تعداد دفعات بروز حمله ها و سر درد های میگرنی می کاهد.

نکاتی درباره خواص داروهای طبیعی

نکاتی درباره خواص داروهای طبیعی

گل کلم :

گل کلم سرشار از کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است. ضد سرطان بسیار قوی است. بدن را تحریک می کند تا مواد نابود کننده سلول های سرطانی تولید کند. همچنین از بیماری های قلبی، آب مروارید و زخم معده پیشگیری می کند. بهترین روش مصرف آن به صورت خام یا آب پز است.

خواص قارچ :

قارچ، استخوان ها را تقویت می کند و در رفع خستگی موثر است. ملین و تقویت کننده معده است و برای قطع اسهال خونی و معمولی مفید است و خونریزی های داخلی را متوقف می کند. پروتئین فراوانی دارد و می توان آن را به جای گوشت خورد. جذب مواد غذایی را آسان می کند. ناخالصی ها را از بین برده، دستگاه گوارش را تصفیه می کند. کمبود ویتامین دی را جبران می کند. هنگام پختن قارچ، آن را زیاد چرب نکنید، زیرا چربی زیاد، هضم قارچ را مشکل می کند و برخی از قارچ ها را می توان به شکل خام به سالاد افزود یا با سبزی های دیگر خورد.

 

همچنین بخوانید: خنک کننده های طبیعی بدن را بشناسید

 

انجیر و ورزشکاران :

بر اساس نتایج پژوهشی جدید، انجیر بهترین ماده انرژی زا برای ورزشکاران است؛ زیرا نیم ساعت پس از خوردن انجیر، قند آن به راحتی جذب بدن می شود و انرژی مورد نیاز بدن ورزشکاران را تامین می کند. انجیر خشک، سرشار از کلسیم است و برای ساخت استخوان ها ضروری است. الیاف فراوان انجیر از سرطان روده جلوگیری می کند، میزان کلسترول را کاهش می دهد، روده ها را نرم می کند، سرفه و خلط را برطرف می کند و نیز غذای خوبی برای افراد مبتلا به آسم است.

نخود از سردرد و آلزایمر جلوگیری می کند :

بر اساس نتایج پژوهشی جدید، خوردن روزانه پنجاه تا شصت گرم نخود به سبب داشتن مواد پروتئینی زیاد، املاح معدنی، گوگرد، فسفر، کلسیم و آهن، دستگاه دفاعی بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها تقویت می کند. نخود، مغز را فعال و از ابتلا به آلزایمر، سر درد و سرطان جلوگیری می کند. نخود سیاه، سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. افرادی که به دانه های سویا حساسیت دارند می توانند به جای آن، از نخود استفاده کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسفناج خشک را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، جلوگیری از ریزش مو، پیشگیری از سرطان، درمان بیماری قلبی، درمان دیابت، لاغری و کاهش وزن، درمان کبد چرب، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0