نکاتی درباره کراتین

1503 بازدید
26 اسفند 96
آلاله

آیا کراتین کاملا بی ضرر است؟

مطالعات گسترده ای که در مورد استفاده طولانی از کراتین صورت گرفته است، سلامت استفاده از آن را تایید کرده اند. به طور مثال در نتایج یک تحقیق، گزارش شده است که مصرف مداوم نه هفته الی پنج سال از این مکمل، هیچ گونه تاثیر منفی بر کارکرد کلیه ها نداشته است. در عین حال تحقیقات دیگری نیز منحصرا در زمینه تخریب بافت های کبدی، عضلانی و حتی کلیوی انجام گرفته و به این نتیجه رسیده اند که مصرف کراتین، کمترین تاثیری در به وجود آمدن این نارسایی ها در انسان از خود نشان نداده است. اما دلایل نگران کننده ای نیز در این بین وجود دارد. از جمله این که، محصول جنبی ناشی از تجزیه کراتین در بدن که اصطلاحا کراتی نین نیز نامیده می شود، اگر چه در شرایط طبیعی، از طریق کلیه ها دفع می گردد اما در شرایطی که کلیه دچار مشکل شده و از عملکرد طبیعی خود باز مانند، کراتی نین ناشی از تجزیه شدن کراتین در بدن می تواند به عنوان عامل خطر ساز، سلامت فرد را تهدید کند. میزان کراتی نین موجود در ادرار به عنوان شاخصی مطمئن در تشخیص نحوه ی عملکرد و سلامت کلیه ها، مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد و مصرف کراتین قطعا میزان کراتی نین موجود در بدن و متعاقب آن کراتی نین موجود در ادرار را افزایش می دهد. تحقیقی که در این مورد انجام شده، حاکی از آن است مکمل های حاوی کراتین، بیماری های کلیوی را حادتر کرده است. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که مصرف مکمل های حاوی کراتین و یا فرم خالص آن برای افرادی که از نارسایی های کلیوی رنج می برند، نامناسب و خطرناک باشد.

نکاتی درباره کراتین

نکاتی درباره کراتین

گذشته از این مسائل، نگرانی عمده ای که در مورد مصرف کراتین وجود دارد، کیفیت تولید آن است. برخی از کراتین های موجود در بازار از سارکوزین و سیانامید تهیه می گردند و در طی فرآیند تولید، آلوده کننده ها و سایر یون های مضر دیگر نیز به همراه کراتین، حاصل می گردد. مصرف طولانی مدت کراتین هایی که در طی فرآیند تولید، ناخواسته با این قبیل ترکیبات آغشته می شوند، بسیار نگران کننده است. در مصرف کراتین شاید مهم ترین مساله، پیدا کردن کمپانی خوش نامی باشد که کراتین مرغوب و عاری از ناخالصی های معمول را به بازار عرضه می کند.

 

همچنین بخوانید: پیشنهادی برای افراد چاق

 

آثار مصرف کراتین:

با مصرف کراتین در تمرینات هوازی، اکسیژن گیری خون و عضلات به خوبی تقویت می شود. همچنین مصرف کراتین حتی اکسیژن گیری عضله قلب را نیز افزایش می دهد. چنین به نظر می رسد که مصرف کراتین، ظرفیت اکسیژن گیری بافت ها و عضلات را به نحو مطلوبی افزایش می دهد. برای کسانی که نگران چربی های زاید خود هستند، باید اضافه کنیم که مکمل های کراتینی با افزایش ظرفیت اکسیژن گیری عضلات و افزایش استقامت و کارایی فرد در حین تمرینات و همچنین با افزایش توده ی عضلانی، تاثیرات مثبتی نیز بر روند چربی سوزی دارد که این امر برای این دسته از افراد بسیار قابل توجه است.

مناسب ترین شیوه ی مصرف کراتین:

دوره مصرف کراتین نباید طولانی مدت باشد. محققان عقیده دارند که پاسخ های اصلی بدن به کراتین در همان هفته یا هفته های اول رخ می دهد. معمولا به صورت افزایش سطح کیفی تمرین و افزایش حجم توده عضلانی، دیده می شود. این نکته را نیز همواره در خاطر داشته باشید که پس از یک دوره ی مصرف کراتین و برای مصون ماندن از عوارض احتمالی ناخالصی های آن باید برای مدت زمان کوتاهی مصرف آن را قطع کرد و به طور مداوم مصرف نشود و مصرف آن را محدود به چهار هفته کنید نه بیشتر.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آشواگاندا را با خواص مسکن، ضد کرم، ضد التهاب و مقوی میل جنسی، نیرو دهنده جسمی و فکری، آرام کننده ذهن، کمک به خواب راحت و عمیق و کاهش استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه فرمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0