topNotif

نکاتی مهم درباره بارداری

1587 بازدید
31 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

با نکاتی مهم درباره بارداری آشنا شوید :

پس از آمیزش و تشکیل جنین وظیفه مادر شروع می شود، خوردن غذاهایی که دارای ویتامین ای هستند اولین موردی است که زن حامله باید متوجه آن ها شده و سعی نماید که حتما به مقدار کافی از این ویتامین در دوران بارداری میل نماید، از بهترین غذاهایی که می توانند در این موقع جنین خود را حفظ نماید جوانه گندم است که طرز تهیه آن را برای شما شرح می دهیم.

دستور تهیه جوانه گندم :

برای این کار، گندم تازه تهیه نمائید، زیرا گندم های کهنه دیر رشد می نمایند، آن را خوب پاک کنید، سپس آن را خوب بشویید و بعد با دو برابر وزنش، آب مخلوط نمایید و در محل خنکی قرار دهید و بگذارید سه روز بماند و آب آن را در این مدت چند بار عوض کنید، گندم ها در این مدت نرم می شوند، بعد آن را در ظرف پهن ریخته، روی آن یک پارچه نازک و مرطوب انداخته، در مقابل نور بگذارید و همه روزه آن را آب بدهید تا جوانه بزند و جوانه به اندازه خود گندم شود در این موقع آن را در آفتاب بگذارید تا خشک شود. بانوان باردار بهتر است جوانه گندم خام میل نمایند، چون بسیار موثر است. جوانه گندم را باید کم میل کرد، زیرا خیلی مقوی است، خوردن سمنو در صورتی که زیاد حرارت ندیده باشد، بسیار مفید است. سابقا سوهان اصل هم از جوانه ی گندم درست می کردند که بسیار مفید و خوش طعم بود.

نکاتی مهم درباره بارداری

نکاتی مهم درباره بارداری

غذای زنان باردار :

خانم باردار علاوه بر آن که باید با خوردن غذا ماشین زندگانی خود را بگرداند، باید سوخت زندگانی جنین و مصالح ساختمان و رشد او را هم مرتبا برساند و غذای زن باردار بایستی از حیث کیفیت بهتر از مواقع عادی باشد. هنگامی که زنی باردار می شود، ترشح غدد او زیاد می شود، این ترشحات است که در آزمایشگاه می تواند آبستنی را از تجزیه مو یا بزاق یا ادرار و خون تشخیص دهند.

غذاهایی که افراط در خوردن آن ها ممنوع است :

برای زن باردار افراط در خوردن کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد، تنوع بهترین روشی است که زن باردار باید به کار بسته و از تمام خوراکی ها استفاده نماید، ولی در خوردن مواد زیر احتیاط کرده و حتی المقدور به مقدار کم مصرف نمایند : زعفران، جعفری، غوره و آبغوره، مارچوبه، آنغوزه، افسنتین، اکلیل الجبل، اسفند، زیره، سیاه دانه، دارچین، سنا، گنه گنه و املاح آن، ابهل، سداب، غذاهای مانده مخصوصا غذاهای گوشتی مانده، برای زنان باردار بدترین سم هاست، زیرا گوشت در اثر مانده شدن، سمی از خود ترشح می کند که برای این زنان خطرناک است و همچنین در گوشت مانده و کنسروها ماده ای پیدا می شود که ویتامین ث را فاسد می نماید و زن آبستن هنگام بارداری به این ویتامین احتیاج بیشتری دارد. ممنوعات : خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها، ماهی خام و مانده به کلی ممنوع می باشد. زیرا این ها مخصوصا ماهی خام ویتامین های بدن را منهدم می سازد و به جنین صدمه می زند.

 

 

همچنین بخوانید:  دیابت دوران بارداری را جدی بگیرید  

 

 

جلوگیری از ویار :

ویار علاوه بر آن که زن حامله را از غذا خوردن باز می دارد، تحریکات دل و به هم خوردگی آن ممکن است برای رحم و جنین خطرناک باشد، بنابراین قبل از آن که به این بیماری دچار شوید، به فکر جلوگیری از آن بیافتید. این دل به هم خوردگی ها و استفراغ های صبحگاهی، نتیجه کمی ویتامین های ب مخصوصا ب1 و ب6 می باشد و علت آن است که در اثر بزرگ شدن رحم، در معده اختلالاتی پیدا می شود و موجودات مفیدی که در معده تولید ویتامین های ب می نماید از عمل باز می مانند. بنابراین خوردن این ویتامین ها مانع این عوارض می گردد و هر زن باردار باید روزانه در صدد خوردن آن ها باشد.

اثر معجزه آسای سیرابی و شیردان :

سیراب و شیردان، برای جلوگیری از ویار اثر معجزه آسایی دارند، زیرا علاوه بر داشتن مقادیر زیاد ویتامین های ب، موادی دارند که برای معده و جلوگیری از بهم خوردگی آن مفید اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شیر افزا را با خواص زیاد کننده شیر مادران، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0