نکات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

1933 بازدید
10 مرداد 98
بهاره
,

نکات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

در فصل تابستان به دلیل تابش شدید خورشید نیاز بیشتری به مراقبت از پوست احساس می شود. بسیاری از متخصصان بر این باورند که شیوه مراقبت از پوست، در ماه های گرم سال نیاز به تغییر دارند. در ادامه این مقاله برخی نکات برای مراقبت از پوست در فصل تابستان ذکر  شده است که به شرح زیر است.

 

نکات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

نکات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

 

تاثیرات آب و هوایی تابستان بر روی بدن و پوست

گرمای بیش از حد تابستان باعث بهم ریختگی تعادل چربی و آب بدن می شود. نور خورشید باعث عرق کردن بیش از حد پوست و باز شدن منافذ پوست می شود و اشعه UPV نور خورشید باعث پیری زودرس و  ظاهر شدن خطوط چین و چروک بر روی پوست می شود. بسیار ضروری است در روزهای گرم سال از نور خورشید در ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر، زمانی که اشعه های خورشید در شدیدترین حالت خود قرار دارند، دور بمانید.

نکات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

از مرطوب کننده استفاده کنید

مراقبت های پوستی با تغییر دما باید تغییر پیدا کنند. کرم های مرطوب کننده ای که در طول زمستان جذب پوست نمی شدند، در تابستان کاملا جذب پوست می شوند. بنابراین، توصیه می شود کرم های مرطوب کننده تابستان را با هدف آبرسانی و مرطوب سازی بیشتر پوست انتخاب کنید. برای افرادی که پوست چرب دارند، ضروری است که از یک مرطوب کننده متعادل برای جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی بر روی پوست  استفاده شود.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

متخصصان پوست بر این باورند که استفاده روزمره از یک ضدآفتاب در تمام فصول سال (حتی در زمستان) بسیار ضروری است، اما مصرف آن در فصول گرم سال مخصوصا در مناطق حساس همچون بینی و لب ها، اهمیت بسزایی دارد. لب ها بخش مهمی از پوست هستند که به دلیل عدم وجود ملانین در آن ها بیشتر آسیب پذیر می باشند، بنابراین، باید از آن ها در مقابل نور خورشید بیش از دیگر مناطق صورت مراقبت کرد.

متخصصان پوست انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب را بهترین راه محافظت از پوست می دانند. از آنجایی که توصیه می کنند بخاطر تابش بیشتر نور خورشید در تابستان، جهت حفظ رطوبت پوست از یک از کرم های ضد آفتاب که حاوی مقدار زیادی مرطوب کننده هستند، استفاده کنید. همچنین، حداقل SPF توصیه شده برای کرم ضد آفتاب در تابستان ۳۰ می باشد که باید حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض خورشید بر روی پوست استفاده شود.

از لایه برداری استفاده کنید

توصیه می شود در فصل تابستان پوستتان را لایه برداری کنید، زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست می گردد. برای این کار می توانید از لایه بردارهای خانگی استفاده کنید، یا از لایه بردارهای عرضه شده در بازار متناسب با پوست خود خریداری و استفاده کنید. پس از استفاده از لایه بردارها حتما صورتتان را مرطوب کرده یا از ماسک صورت استفاده کنید.

صورت را پاکسازی کنید

بسیاری از متخصصان پوست، پاکسازی مناسب و منظم پوست در تابستان را توصیه می کنند. همچنین، تمیز نگه داشتن پوست صورت از آلودگی ها و لوازم آرایشی بسیار ضروری است. پیشنهاد می شود در شب صورتتان را پاکسازی کرده یا از لایه بردار استفاده کنید تا سلول های مرده صورت برداشته شود. استفاده از تونرها نیز هرگونه آلودگی و مواد مخرب را از صورت پاک کرده و باعث ایجاد تعادل بر روی پوست می شوند.

 

همچنین بخوانید:  نکاتی جهت بهداشت روزانه پوست

 

پوشش مناسب داشته باشید

برای محافظت از پوست خود در تابستان، لباس های پارچه ای و سبک با رنگ های روشن (مانند زرد یا سفید) انتخاب کنید، رنگ های روشن باعث افزایش دمای بدن نمی شوند. همچنین، برای محافظت از سر، صورت و گردن در مقابل نور آفتاب از کلاه های پهن استفاده کنیدو علاوه بر این، به منظور کاهش چین و چروک دور چشم، استفاده از عینک آفتابی بسیار ضروری می باشد.

 تغذیه سالم و خواب کافی داشته باشید

بسیار معمول است در هوای گرم تابستانی سراغ نوشیدنی های خنکی همچون آب میوه های صنعتی و نوشابه های گازدار بروید، اما این نوشیدنی ها کاملا از شکر تهیه شده اند و برای بدن و پوست مضر می باشند. به جای استفاده از نوشیدنی های گازدارو قندی می توانید آب، آب های میوه تازه، شیر نارگیل، آب لیمو تازه را جهت مرطوب نگه داشتن بدن و رفع تشنگی، جایگزین کنید.

مصرف نوشیدنی هایی همانند الکل و کافئین را نیز کاهش دهید، زیرا باعث خشک شدن بدن می شوند. همچنین، مصرف موادغذایی سالم حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری، مانند آناناس، غذاهای دریایی ، سبزیجات و توت های تازه در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، زیرا این مواد برای تقویت تولید کلاژن، کاهش التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مفید می باشند. علاوه بر تغذیه سالم، خواب کافی سبب حفظ شادابی و طراوت پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

از حمام آفتاب استفاده نکنید

بسیاری از متخصصان پوست، حمام آفتاب را بسیار مضر می دانند، زیرا باعث کاهش آب بدن و افزایش پیری پوست شده و منجر به ایجاد چین و چروک می شود. همچنین، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. در صورت تمایل به برنزه کردن پوست می توانید از محصولات آرایشی در حد اعتدال استفاده کنید، زیرا مواد شیمیایی نیز همانند نور خورشید به پوست آسیب وارد می کند.

استفاده از لوازم آرایشی را کاهش دهید

در فصل تابستان استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی را به حداقل برسانید، زیرا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژه کرم پودرها، سبب بسته شدن منافذ پوست شده و منجر به آکنه، جوش و سایر مشکلات پوستی می شود. لذا بهتر است، یک کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده را جایگزین کرم های پوشاننده کنید. همچنین، توصیه می شود، پس از پاکسازی آرایش خود، از یک ماسک آب رسان استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0