topNotif

نکات ضروری سفر و دانستنی های لازم برای داشتن مسافرت لذت بخش

1528 بازدید
20 دی 97
سمانه
,

نکات ضروری سفر برای داشتن مسافرت لذت بخش از نگاه یک مسافر حرفه ای

تعطیل کنید.

بهترین راه برای این که وقتی به یک سفر پر خرج می روید آرامش داشته باشید این است که ابتدا همه کارهای نیمه تمامتان را به انجام برسانید و بعد راهی بهشت شوید. به این ترتیب کار بازگشت شما به دنیا آسان تر می شود. همه خطوط ارتباطی خود را قطع کنید. پیغام هایتان را چک نکنید. به منشی یا رئیستان تلفن نزنید. به سراغ نامه الکتریکی خودتان نروید. نکته مهم مرخصی رفتن این است که همه چیز را تعطیل کنید. آن آگهی هایی تجارتی که مردان زنان را پشت رایانه هایشان در یکی از سواحل شاد و خوشحال نشان می دهند، تعهدی برای از راه رسیدن یک مدینه فاضله نیست بلکه تعهد تهدید آمیز است. خودتان را از دسترس همه دور نگه دارید. وانمود کنید که اداره شما و عذاب هایش اصلا وجود خارجی ندارد.

زمانی سفر کنید که برگ ها شروع به ریختن می کنند.

در پاییز نوجوان هایی که در طول تابستان داد و فریادشان گوش انسان را کر می کند به مدرسه رفته و خیلی ها به سرکارشان برگشته اند. هوا هنوز خوب است، خیلی جاها برای جلب مسافر در فصل رکود بازار قیمت هایشان را پایین آورده اند. بنابراین برنامه سفرتان را برای ماه های پاییز تنظیم کنید.

در سفرهای طولانی یک شیشه با یک در باز کن و دو عدد فنجان همراه خودتان ببرید. اگر مسافری که کنار دست شما نشسته مایل بود آن را با هم صرف کنید. به این ترتیب دوست تازه هم پیدا می کنید.

پول بلیتتان را از طریق کارت اعتباری خود پرداخت کنید.

به این ترتیب معمولا خواه یا ناخواه بیمه عمر می شوید. به علاوه در زمانی که صحبت هواپیماربایی بالا گرفته باشد خطوط هوایی مایل هستند قبل از سوار کردن چمدان های مسافران بتوانند رد آن ها را دنبال کنند. وقتی شما پول بلیت را با کارت اعتباری خود پرداخت می کنید، آن ها از این جهت احساس راحتی می کنند. برای اینکه جای پای بیشتری داشته باشید، بخواهید که صندلی طرف راهرو را به شما بدهند. یک دوربین با خودتان ببرید. از بخورهای معطر برای تازه کردن هوای اتاق هتل استفاده کنید. وقتی دوش می گیرید، لباس هایتان را در حمام آویزان کنید تا چروک هایشان باز شود.

نکات ضروری سفر

نکات ضروری سفر

لباس هایی با خودتان بردارید که بتوانید در موقعیت های مختلف آن ها را بپوشید.

برای نمونه یک شلوار معمولی بردارید که وقتی با آن کت می پوشید در جاهای رسمی تر قابل استفاده باشد. همیشه یک شلوارک در چمدان خود بگذارید تا بتوانید هم با آن بدوید هم شنا کنید. بسیاری از هتل ها مجهز به استخرهای سرپوشیده هستند که حتی در اوج سرمای زمستان هم می توان از آن ها استفاده کرد. ضمنا فراموش نکنید چیزهای سنگین را ته چمدان بگذارید تا وسایلتان نشکند و خرد نشود. لوازم بهداشتی و آرایشی خود را در بسته بگذارید که آب از آن نفوذ نکند و کفش هایتان را در کیسه قرار بدهید تا پاشنه های آن ها نتوانند لباس های شما را سوراخ کنند به محض این که به مقصد رسیدید لباس هایتان را آویزان کنید.

همه آن چیزهایی که نیاز دارید را داخل ساک دستی خود بگذارید و به درون هواپیما ببرید.

هیچ ایرادی وجود ندارد که فرض کنید گاهی در حالی که شما به شهر دیگری سفر می کنید چمدانتان به شهر دیگری برده می شود. بنابراین همیشه پول، لوازم بهداشتی و یک دست لباس اضافی داخل ساکت دستی خود داشته باشید. هر کدام از کارت های اعتباری خود را که استفاده نمی کنید در منزل بگذارید تا اگر کیف پولتان را در طول سفر گم کردید یا آن را از شما دزدیدند، صدمه ای به آن ها وارد نشود. هنگام سفر کردن دو چمدان با خودتان همراه ببرید. به این ترتیب احتمال این که هر دو چمدان شما در فرودگاه جا بماند یا گم شود کمتر است. بنابراین راحت تر سفر می کنید و به دلیل بلند کردن بار سنگین هم دچار کشیدگی عضلات یا کمر درد نمی شوید.

 

همچنین بخوانید:  مهارت های لازم برای مسافرت

 

اول وقت سفر کنید. سعی کنید اولین پرواز روز را بگیرید.

هر چه قدر پرواز شما زودتر باشد احتمال این که در اثر بروز پیشامدهای مختلف پروازتان با تاخیر مواجه شود کمتر است. چک کنید و ببینید آیا هزینه بلیت از وقتی شما آن را خریدید پایین تر آمده است یا نه؟ اگر هزینه بلیت کم شده باشد معمولا خطوط هوایی ما به التفاوت را به شما بر می گردانند اما فقط در صورتی که شما تقاضای استرداد پولتان را بکنید.

چیز بیشتری بخواهید.

هیچ ضرری ندارد اگر مودبانه بخواهید که شما را در قسمت درجه دو هواپیما بنشانند به خصوص اگر از افرادی هستید که زیاد سفر می کنید. همین کار را در هتل ها انجام دهید. به آن ها بگویید که اتاق معمولی دارید اما تقاضایتان این است که بتوانید از سوئیت های مدیران استفاده کنید. زمانی این کار را بکنید که عجله ندارید و وقتی می دانید که اتاق های هتل پر نیستند. اگر می بینید مسئولی که پشت میز ایستاده سرش شلوغ است یا خسته و عصبانی به نظر می رسد سعی به انجام چنین کاری نکنید.

از آسمان پر ستاره به عنوان پتو استفاده کنید.

زمان هایی که برایتان امکان دارد، کیسه خوابی همراه خود ببرید و در فضای باز بخوابید. به مراکز محلی اطلاع رسانی به مسافران مراجعه کنید و از افراد راهنما بپرسید بهترین و امن ترین اردوگاه مخصوص مسافران در آن منطقه کدام است. در اکثر این زمینه ها وسایل رفاهی مثل دوش و استخر با قیمت های خیلی نازل تر از هتل ها در دسترس مسافران قرار می گیرد و شما می توانید در فضای باز بخوابید که بهترین راه برای تکاندن گرد و خاک تمدن از بدنتان است.

به خودتان قدری فضا بدهید.

حتی وقتی به یک سفر خانوادگی رفته اید باید زمانی را برای تنها بودن یا وقت گذراندن با همسرتان در نظر بگیرید، حتی در این حد که یکی دو ساعت کنار ساحل برای خودتان قدم بزنید. اما با گروه همراه باشید اگر بقیه تصمیم گرفتند که می خواهند برای دیدن جایی بروند یا مودبانه از آن ها عذرخواهی کنید یا با آن ها همراه شوید. به توافق رسیدن در سفرهای خانوادگی بسیار مهم است. بنابراین دست از مستبد بودن خود بردارید. اگر فرزندانی دارید بگذارید آن ها هم تا حدودی در ریختن برنامه های سفر مشارکت کنند.

یک روز زودتر از سفر برگردید.

وقتی زودتر بر می گردید تا یک روز استراحت کنید و خستگی شما در برود این از میزان شکی که همه از برگشتن سر کار احساس می کنند، می کاهد. بنابراین سعی کنید قبل از این که به محل کارتان برگردید حتما قدری استراحت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گل گاوزبان را با خواص آرامبخش، نرم کننده، معرق، ادرارآور،(دفع کننده کلرورها)، تصفیه کننده خون، رفع التهاب و ورم کلیه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0