topNotif

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان

1516 بازدید
04 آذر 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان و راز های زندگی سالم

اگر مایل هستید با بهره گیری از روش های علم تغذیه در مواقع استرس آرامش داشته باشید از کرفس استفاده نمایید این میوه برای سیستم عصبی مرکزی یک آرام بخش به حساب می آید، از مصرف روغن های جامد بپرهیزید زیرا استفاده از روغن های جامد در رژیم غذایی سبب بالا رفتن کلسترول خون می گردد و به جای آن از روغن های مایع گیاهی مانند روغن زیتون و کنجد استفاده نمایید.

پرهیز نمودن از پرخوری بسیار مهم است، آن قدر گرسنه باش که با ولع غذا بخوری و کمی مانده سیر شوید دست بکشید، برای اینکه از فواید میوه ها بیشتر بهره ببرید حتما آن میوه ها را در فصلش بخورید زیرا که طبیعت ما آن را بهتر جذب خواهد کرد، کسانی که تب دارند یا در بدن آن ها ورم وجود دارد از رفتن به حمام خودداری کنند.

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان

هنگامی که در جایی جز خانه غذا می خورید غذایی بخورید که برای شما مضر نباشد به دنبال سادگی غذا بروید نه به دنبال مزه و شکل و قیافه ی غذا، به عبارتی به سلامتی بیش از ظاهر توجه کنید، غذاها را به صورت کم چرب تهیه نمایید. اگر از گوشت مرغ یا گوشت قرمز استفاده می کنید چربی های آن را جدا کنید، از مصرف نوشابه های گاز دار به علت قند زیاد پرهیز و به جای آن از دوغ پاستوریزه و آب بهداشتی استفاده کنید.

فراموش نکنیم :

سعی کنید از مصرف غذاهایی که به آن ها شکر اضافه شده خودداری کنید، شکر ارزش غذایی نداشته فقط انرژی را زیاد می کند بهتر است به جای شکر از عسل یا خرما استفاده کنید، از مصرف موادی مانند چیپس، سوسیس، پفک، کالباس، پنیر، آب نبات و شیرینی های خامه ای خودداری و در عوض از لبنیات کم چرب، شیر و ماست استفاده نمایید، هنگام استفاده از سالاد ها سعی نمایید حدود نیم ساعت قبل از غذا یا دست کم همراه غذا آن را مصرف نمایید و از خوردن آن بعد از غذا خودداری کنید.

هنگامی که از خواب بر می خیزید مصرف یک لیوان آب موجب کاهش غلظت خون و جلوگیری از چسبندگی پلاکت ها می گردد، اگر گوشت زیادی می خورید از گوشت گاو و گوساله استفاده نکنید و پس از خوردن آن مقداری روغن زیتون همراه آن استفاده کنید، هرگز قوطی کنسرو را به طور مستقیم روی شعله اجاق گاز قرار ندهید، زیرا عمل از بین رفتن میکروب و سم آن به طور کامل صورت نمی پذیرد.

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان

نکات طلایی در مورد تغذیه و درمان

چند توصیه مهم دیگر  در مورد تغذیه و درمان :

از مصرف زیاد مواد سرخ کرده بپرهیزید زیرا موجب عدم جذب ویتامین ث در بدن می شود، این مواد خوراکی را حتما با یکدیگر میل کنید گردو با پنیر، تخم مرغ با پیاز، هندوانه با سکنجبین و زرد آلو با مغز هسته آن را با هم مصرف کنید، چای را خیلی داغ نخورید خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود همچنین از نگهداری چای در فلاسک خودداری کنید و به جای چای آب را در فلاسک بریزد.

 

همچنین بخوانید:  رژیم غذایی سالم برای بدن، شامل چه خوراکی هایی است

 

مصرف نمک را به حداقل برسانید و سر سفره به غذا نمک اضافه نکنید زیرا مصرف زیاد نمک در هر سنی می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش شانس ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی گردد، از کم تحرکی و یک جا نشینی بپرهیزید زیرا کم تحرکی بیماری های مختلفی از جمله بواسیر، یبوست و خواب آلودگی چاقی و سرگیجه را به همراه دارد، از شستشوی مکرر صورت با آب و صابون خودداری کنید زیرا این امر سبب از بین رفتن چربی پوست و در نهایت سلامت پوست می گردد، برای این کار شست و شوی صورت یک بار و آن هم صبح زود کافی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه تربد را با خواص مسهل قوی بلغم و رطوبت های رقیق و تسکین دهنده دردهای مفاصل، صفرابر و خارج کننده اخلاط سوخته، مسکن سرفه های ناشی از رطوبت معده و مفید برای سیاتیک، آرام بخش و تقویت کننده اعصاب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0