topNotif

نکات مهم و موثر در رفع لاغری

2261 بازدید
08 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

توصیه های غذایی و نکات مهم و موثر در رفع لاغری :

همیشه به یاد داشته باشید که برای اضافه کردن وزن، بدون ورزش اقدام نکنید. زیرا در این صورت بیش از حد چاق شده و نتیجه اصلی که اضافه وزن توام با تناسب اندام می باشد، عایدتان نمی گردد. جهت رسیدن به نتیجه بهتر و سریع تر در درمان لاغری، بین وعده های غذایی اصلی روزانه، مقداری غذای فرعی بخورید، یعنی در روز لااقل چهار و حتی شش وعده پر انرژی بخورید.

چند تصور اشتباه :

مصرف مواد چربی دار نظیر روغن و چربی حیوانی به میزان زیاد و همچنین قهوه و آب زیاد نه تنها برای افراد لاغر سودی ندارد بلکه علاوه بر خراب کردن قلب و دندان ها، از زیاد شدن وزن نیز جلوگیری می کنند. هر چند شکر سفید و قند دارای انرژی بوده ولی انرژی است که نه تنها فایده ای ندارد بلکه خطرناک نیز می باشد. از این رو برای افراد لاغر مصرف آن توصیه نمی شود، زیرا علاوه بر پوسیدگی دندان ها موجب مشکل نمودن هضم مواد کلسیم دار و پروتئین دار که مخصوص رشد و اضافه وزن است، می گردند.

نکات مهم و موثر در رفع لاغری

نکات مهم و موثر در رفع لاغری

فراموش نکنیم :

برای اضافه کردن وزن علاوه بر توجه به وضع غذایی باید حرکات ورزشی خود را بیشتر به قسمت های پا و سینه اختصاص دهید و آن ها را به حد کافی و نه در حد زیاد یا کم انجام دهید. از غذاهایی که دوست دارید در صورتی که مقوی و انرژی زا بوده، در حد کافی و تا حدی که موجب آزارتان نشود بخورید و به بهانه رفع کمبود وزن از پرخوری و ناپرهیزی خودداری کنید.

افراد لاغر باید سعی کنند که در طول روز تا جایی که استطاعت مالی دارند و موجب آزار بدن شان نشود، به جای آب از آب میوه های طبیعی و مقوی، شیر یا نوشیدنی های نیروبخش استفاده نمایند. همچنین زیاد صحبت کردن، زیاد ماندن در حمام و زیاد شتاب کردن در انجام کارها از عادات غلط افراد لاغر بوده و جهت رسیدن به تناسب اندام و وزن متعادل باید تا حد امکان سعی در ترک این عادات نمایید.

 

همچنین بخوانید:  چاق شدن صورت در یک هفته

 

تذکر :

همان طور که قبلا نیز گفتیم، قبل از یک وعده غذایی اصلی هرگز شکلات یا شیرینی یا هیچ گونه تنقلات میل نفرمایید. زیرا جلوی اشتهای شما را گرفته و نمی توانید غذای اصلی را بخورید. بهتر است این مواد، آن هم از نوع طبیعی و مفید شان به عنوان دسر چند ساعت بعد از غذا مصرف شود.

به دلیل این که افراد لاغر محروم از غذاهای مختلف نیستند و می توانند هر نوع غذایی را بخورند، پس سر ساعت غذا خوردن افراد لاغر خیلی ضروری نیست. جهت حصول به نتایج موثرتر در درمان لاغری و سلامتی جسم، به ندای بدن هر موقع که احساس نیاز به غذا می کنید، پاسخ دهید. به عبارتی هر موقع کاملا گرسنه هستید و اشتهای واقعی دارید غذا میل کنید نه اینکه خود را در سه وعده غذایی در حالی که اشتهای واقعی به غذا خوردن ندارید و بر حسب عادت، مجبور به خوردن غذا کنید.

جالب است بدانیم :

افراد لاغر می بایست در حالت اضطراب و استرس یا سایر حالات روانی مخرب، از مصرف غذا خودداری کنند، زیرا موجب اختلال در عمل هضم و جذب آن ها در خوردن می شود. حتی الامکان سعی کنید مواد قندی شما از نوع طبیعی باشد، مثل خرما، کشمش و عسل که منابعی عظیم از انرژی بوده و از قابلیت هضم و جذب بالایی برخوردار اند.

همچنین جهت جلوگیری از یبوست و خشکی مزاج و کمک به دفع مناسب و کافی مواد زاید از بدن، افراد لاغر نباید از ارزش دارویی سالاد و رژیم غذایی خود غافل شوند و تا جایی که می توانند از آن ها حداکثر استفاده را بنمایند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کاکل ذرت را با خواص جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، بهبود ورم زانو، کمک به انعقاد خون، تنظیم فشارخون بالا، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان عفونت مجاری ادراری، مفید برای سندرم پیش از قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0