نکات ورزشی برای افراد بالای 50 سال

1507 بازدید
20 مهر 97
بهاره
,

نکات ورزشی برای افراد بالای 50 سال و معرفی ورزش های مناسب آن ها

فعالیت فیزیکی در هر مرحله از زندگی خوب است و احساس خوبی را برای افراد ایجاد می کند. همچنین ورزش برای سالمندان نیز مهم است که زندگی فعالی داشته باشند. فعالیت بدنی باعث می شود که افراد مسن در برابر بیماری های قلبی، دیابت و نوع خاصی از سرطان ها محافظت شوند. همچنین به کاهش درد ناشی از آرتریت کمک می کند. ورزش بین اعضای بدن تعادل برقرار می کند، انعطاف پذیری را افزایش می دهد، استقامت را تقویت کرده و افزایش می دهد و در کل سالمندان می توانند برای مدت طولانی سالم بمانند.

نکات ورزشی برای افراد بالای 50 سال

نکات ورزشی برای افراد بالای 50 سال

 

نکات ورزشی برای افراد بالای 50 سال

قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشید:

  • دو ساعت قبل از تمرین سنگین چیزی نخورید.
  • قبل و بعد از تمرین آب فراوان بنوشید.
  • میزان فعالیت خود را با توجه به فصل انتخاب کنید و زمانی که بیمار هستید و احساس خستگی می کنید، ورزش را کاهش دهید.

با دکتر صحبت کنید

هنگام ورزش، به بدن خود گوش دهید. اگر در حین تمرین مشکلاتی مانند درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، خستگی غیر طبیعی، حالت تهوع، مشکل تنفس غیر منتظره، احساس خستگی در سر داشته باشید، بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید و تمرین مناسب را با مشاور خود انتخاب کنید.

 

همچنین بخوانید: سالخوردگی همراه با نشاط

 

اصلی ترین بخش ورزش، گرم کردن و سرد کردن بدن است

قسمت اصلی هر تمرین، گرم کردن و سرد شدن است. با این کار، بدن به حالت استراحت می رسد و در حالت استراحت فعال است. همچنین باعث کاهش التهاب یا آسیب، به ویژه در سالمندان می شود. 5 تا 10 دقیقه قبل از تمرین بدن را گرم کنید. افراد سالمند طول می کشد تا عضلات را گرم کنند. تمرینات قدرتی و پیاده روی می تواند یک گزینه مناسب باشد.

به آرامی بدن را سرد کنید. اگر فعالیت بدنی را به طور ناگهانی قطع کنید، فشار خون به سرعت کاهش می یابد و می تواند برای سالمندان خطرناک باشد. همچنین ممکن است باعث گرفتگی عضلانی شود. کشش بهترین حالت برای سرد کردن بدن است، اما در انجام تمرینات کششی برای گرم کردن دقت کنید، زیرا خطر صدمه به ماهیچه ها وجود دارد.

آموزش ایروبیک را در برنامه خود جای دهید

تمرینات منظم ایروبیک محافظت در برابر حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت، زوال عقل، افسردگی، روده بزرگ، سرطان پستان و مرگ زودرس در پی خواهد داشت. مزایای دیگر ایروبیک عبارتند از:

  • تحمل افزایش می یابد.
  • ضربان قلب منظم می شود.
  • سطح کلسترول خوب افزایش می یابد.
  • باعث تقویت ستون فقرات می شود.
  • در حفظ وزن طبیعی مفید هستند.

تمرینات ورزشی 2 بار در هفته

به گفته پزشکان و همچنین در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که هیچ زمان مشخصی برای شروع تمرینات ورزشی وجود ندارد و در هر سن ممکن است انجام شود. اگر سالمندان دو بار در هفته  ورزش کنند، قدرت فیزیکی، انعطاف پذیری، تعادل و عمر آنها افزایش می یابد. بنابراین به سالمندان توصیه می شود حتما تمرینات ورزشی را 2 بار در هفته انجام دهند. اگر نمی توانند به باشگاه ورزشی مراجعه کنند حتما پیاده روی روزانه و همچنین حرکات سبک ورزشی را انجام دهند تا سلامت آنها در طول زندگی شان تضمین شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت قلب را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0