topNotif

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

968 بازدید
01 دی 01
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 18 آذر 1401

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

درود همراهان همیشگی و مهربانم؛ امروز با هم در مورد گیاه زیبای بامبو گیاهی که به گیاه ثروت ساز معرف است صحبت می کنیم؛ اگر دوست دارید این گیاه را داشته باشید به نکاتی که گفته می شود توجه کنید، همان طور که گفته شد از این گیاه در علم فنگ شویی، گیاه ثروت ساز و خوش یمنی نام برده شده است.

روش نگهداری بامبو در آب

گیاه بامبو را می توان درون آب و خاک نگهداری کرد، نگهداری در آب آسان تر است اما این گیاه در خاک هم رشد خواهد کرد به شرطی که تمام شرایط مطلوب را برایش فراهم کنید.

اگر از گیاه بامبو در آب استفاده می کنید دقت داشته باشید ظرف نگهداری گیاه شیشه ای و تمیز باشد و ریشه ها کامل در آب باشد و ساقه گیاه نیازی نیست کامل در آب باشد سه چهار سانت در آب باشد کافی است؛ سعی کنید آب درون شیشه را مرتب تعویض کنید تا جلبک نزند حتما ظرف شیشه ای را هر چند وقت یک بار تمیز کنید. آبی که برای گیاه بامبو استفاده می کنید باید آبی سالم و بدون از الودگی و کلر و مواد افزودنی باشد.

چه میزان نور برای بامبو مناسب است؟

گیاه بامبو به نور غیر مستقیم نیاز دارد نور مستقیم و تابش مستقیم خورشید برای گیاه توصیه نمی شود؛ همچنین جای تاریک و بدون نور هم برای گیاه توصیه نمی شود چون برای رشد مطلوب نور مناسب و نور کافی است؛ کمبود نور باعث آسب دیدن گیاه و باعث بیماری ها برای گیاهان می شود. پس فاکتور اکثر گیاهان نور است نور کافی و مناسبپ.

 

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

 

دما و رطوبت مورد نیاز بامبو

گیاه بامبو گیاه رطوبت دوستی است برای تامین رطوبت گیاه می توانید از دستگاه بخور سرد با فاصله استفاده کنید یا گیاه را غبار پاشی کنید. هرگاه نور روی گیاه باشد از غبار پاشی خود داری کنید چون باعث بیماری ها لک روی گیاه می شود.

روش نگهداری بامبو در آب

اگر این گیاه را در خاک کاشتید دقت داشته باشید از خاک سبک استفاده کنید ترکیبی از خاک برگ + پرلیت + پیت ماس یا خاک جنگلی مناسب گیاه بامبو است؛ هر گاه خاک گیاه خشکی خود را از دست با آبی سالم گیاه را آبیاری کنید؛ هرگز خاک گیاه را به خشکی کامل نرسانید و هرگز اجازه ندهید خاک گیاه غرقاب باشد.

کود مورد نیاز بامبو

اگر گیاه را درون آب نگهداری می کنید می توانید هر بار که آب گیاه را تعویض کردید با قطره های تقویتی مخصوص چند قطره درون آب ریخته و گیاه را تقویت کنید، دقت داشته باشید مصرف زیاد قطره تقویتی برای گیاه لازم نیست؛

اگر درون خاک از گیاه نگهداری می کنید می توانید از کود سه بیست و کود های مناسب گیاه استفاده کنید. زیاده روی کوددهی به بامبویی که در خاک نگهداری می کنید توصیه نمی شود چون باعث زرد شدن گیاه می شود.

روش تکثیر بامبو

گیاه بامبو را می توان از طریق قلمه زدن تکثیر کرد؛ ساقه ای سالم و سرحال را انتخاب کنید و برگ های اضافه گیاه را کات کنید درون آب یا درون خاک های سبک پرلیت و یا کوکوپیت یکارید پس از مدتی گیاه ریشه دار شده می توان به آب یا خاک مناسب منتقل کرد.

دقت داشته باشید این گیاه جز گیاهان سمی به شمار می رود اگر کودک در منزل دارید یا حیوان خانگی نگهداری می کنید مراقب باشید به گیاه نزدیک نشوند یا برگی از گیاه را به دهان و چشم نزدیک نکنند.

 

همچنین بخوانید: رازهایی که برای نگهداری گیاه آرالیا باید بدانیم

 

بیماری های رایج در گیاه بامبو:

  • گیاه بامبو شما اگر دچار شپشک شد به آرامی و با حوصله با دستمال تمیز شپشک ها را از گیاه جدا کرده و شپشک را با الکل و کف صابون نیز از بین ببرید؛ حتما پس از درمان گیاه با کف صابون گیاه را کامل شستشو دهید.
  • اگر گیاه دچار لکه های قهوه ای شد قسمتی که گیاه لکه قهوه ای رنگ شد را کات کنید و با پارافین محل را برای رشد مجدد بیماری ببندید.
  • رشد کم گیاه یا توقف رشد گیاه: از کمبود نور کافی برای گیاه است و این که گیاه دچار کمبود مواد غنی است؛ گیاه را به محیط پر نورتری منتقل کنید و گیاه را تقویت کنید همچنین رطوبت محیط را بالا ببرید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما مفید بوده باشد، خوشحالم از اینکه تا پایان مقاله همراهم بودید از لطف و همراهی شما عزیزان سپاسگزاری می کنم موفق باشید.

مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید اگر سوالی بود کامنت بگذارید روز و روزگاران خوش

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

لیمو جهرم را با خواص خنک کننده، اشتهاآور، ضدعفونی کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین ث، مسکن سردرد، التیام دهنده سرفه و سرماخوردگی…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0