topNotif

هزینه های استرس شغلی

2036 بازدید
09 مرداد 97
سمانه

با هزینه های ناشی از استرس شغلی آشنا شویم

هزینه هایی که استرس های شغلی ایجاد می کنند سنگین اند. ولی تعیین میزان دقیق آن دشوار است، این گفته از دو نظر درست است، یعنی با آن که رسیدن به میزان دقیق هزینه های مرتبط با استرس شغلی به سبب پیچیدگی آن عملی نیست با این حال می توانیم به داده های تردید ناپذیری در این خصوص دست یابیم. اگر به استرس شغلی از جنبه واکنشی که فرد در برابر شرایط شغلی از خود نشان می دهد نگاه کنیم می بینیم که اطلاعات و آمار هایی وجود دارند که آثار واکنش های عاطفی و رفتاری رایج را با عدد و رقم نشان می دهند.

مثلا اعتیاد به الکل سالانه بیش از بیست میلیون دلار هزینه برای صنایع آمریکا ایجاد می کند. یک بیماری روانی مانند افسردگی که ممکن است نتیجه استرس شغلی باشد، خسارت هایی را به شکل مخارج درمان و از دست رفتن ساعات کار و تولید وارد می کند. تخمین زده اند که افسردگی هر سال سی میلیون دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه ایجاد می کند.

دیگر هزینه های ناشی از استرس شغلی در واقع آثار عملکرد شاغل در محیط کار را نشان می دهند. برای نمونه غیبت از کار یکی از مشکل های واقعا هزینه آور است و برآورد کرده اند که چهار درصد از ساعات کار بر اثر غیبت کارکنان از دست می رود.

هزینه های استرس شغلی

هزینه های استرس شغلی

هزینه های ناشی از استرس شغلی

شاید بزرگترین هزینه ای که بر اثر استرس شغلی پدید می آید و محاسن آن نیز از همه دشوارتر است، خسارت هایی است که در نتیجه اشتباه کارکنانی رخ می دهد که به کارهای حساسی اشتغال دارند. مثلا فردی که شغل اش کنترل و پیش بینی جریان های هواشناسی است ممکن است با یک اشتباه ساده، خسارت های جبران ناپذیری به زندگی مردم وارد کند. بسیاری از حادثه های ضمن کار ممکن است بر اثر استرس های شغلی اتفاق می افتند.

به طور تقریبی محاسبه کرده اند که هر سال در ایالت متحده بیش از دو میلیون کارگر بر اثر حادثه های ناشی از کار دچار آسیب های معلولیت زا می شوند و همین طور هر سال 15000 نفر در حادثه های ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.

 

همچنین بخوانید:  درمان موثر و مفید برای استرس

 

زیان دیگری که چندان به چشم نمی آید اما جبران ناپذیرتر از بقیه است متوجه زندگی انسان ها است، آثار و بازتاب های استرس های شغلی چه بسیار که موجب خراب شدن روابط افراد به ویژه همسران می شوند، رنج و ناراحتی های پدر و مادر به کودکان منتقل می شوند، فرصت ها و دست آوردهای شغلی از کف می روند و کیفیت زندگی لطمه می بیند.

لطمه ای که به کیفیت زندگی افراد وارد می شود به اضافه هزینه واقعی اقتصادی گویای آن است که استرس شغلی مشکلی است که ابعاد اقتصادی باور نکردنی دارد و شایان توجه بسیار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها با تمهیداتی به نام برنامه های کمک به کارکنان کوشیده اند به طور جدی با استرس شغلی مقابله کنند و زندگی کارکنان و اعضای خانواده ها و مردم را در وضعیتی بهتر و راحت تر از قبل قرار دهند تا در نتیجه استرس کمتری ذهن کارکنان را درگیر خود کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقويت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقويت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانيت و بی حوصلگي، سردردهاي عصبي و تنگي نفس، ضد استفراغ دوران بارداري، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0