هشت مزیت اصلی خیار

1701 بازدید
16 مهر 97
بهاره
,

هشت مزیت اصلی خیار که بد نیست با آن آشنا شویم

خیار گیاهی است که تقریبا بیش از 40 گونه از آن کشت می شود. از خانواده کدوییان (Cucurbitaceae) است. این گیاه بومی هند بوده و برای بیش از 3000 سال کشت داده شده است. خیار منبع خوبی از آب بوده و حاوی 96٪ آب است. در خیار، ویتامین آ، ب یک، ب شش، ث، دی، پتاسیم، فسفر، آهن و غیره به فراوانی یافت می شود. هندیان معتقد بودند که آب خیار سبب تقویت بدن از داخل و خارج می شود و از یبوست جلوگیری می کند، در هر صورت برای معده مفید است. خیار به کاهش چربی و کالری کمک می کند و از بسیاری از بیماری های جدی جلوگیری می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، خیار حاوی آنزیم به ناک آرپسین است که در هضم پروتئین کمک می کند. علاوه بر این، مصرف منظم خیار در اسیدیته، سوزش قفسه سینه مفید است.

هشت مزیت اصلی خیار

هشت مزیت اصلی خیار

 

در زیر لیستی از مزایای سودمند خیار جمع آوری شده است که عبارتند از:

1- مراقبت از پوست و مو

سیلیکون و گوگرد موجود در خیار به رشد مو کمک می کند. علاوه بر این، خیار نیز پوست را از آفتاب سوختگی محافظت می کند. اسید اسکوربیک و اسید کافئیک موجود در خیار، کمبود آب (که موجب تورم در زیر چشم ها می شود) را کاهش می دهد. اگر شما می خواهید نتایج خوبی بگیرید، می توانید از ماساژ آب خیار و همچنین ماسک پوست خیار بهره ببرید. علاوه بر استفاده موضعی، خوردن خیار نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین ظاهر را داشته باشید. این امر به علت آب فراوان در خیار است، بنابراین خوردن آن پوست را هیدراته می کند، سموم را بیرون می راند و التهاب را کاهش می دهد.

2- محافظت در برابر سرطان

مصرف منظم خیار خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. خیار ها حاوی ترکیبات روانشناختی، لاریسیره سینول(lariciresinol) و پینورسینول (Pinoresinol) هستند. این عناصر در پیشگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه موثر هستند.

3- مفید در قاعدگی

با مصرف منظم خیار از مشکلات قاعدگی رهایی پیدا می کنید. دختران در طول چرخه قاعدگی از مشکلات زیادی برخوردارند. اضافه کردن نعناع، نمک، فلفل سیاه، زیره سبز به خیار می تواند مشکلات ناشی از بالا رفتن دمای بدن در دوران قاعدگی را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید: اسپری خنک کننده خانگی خیار برای شادابی پوست

 

4- مفید در دیابت و فشار خون

استفاده منظم از خیار می تواند برای جلوگیری از مشکلات دیابت و فشار خون مفید باشد. در خیار عناصر فعال پانکراس وجود دارد. وقتی لوزالمعده فعال می شود، انسولین در بدن شکل می گیرد و برای مبارزه با دیابت در بدن مفید است. با مصرف خیار، سطح کلسترول کاسته می شود و این امر خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. پوست بیرونی و سبز رنگ خیار حاوی فیبر، پتاسیم و منیزیم است که نقش مهمی در حفظ فشار خون دارد.

5- برای کاهش وزن مفید است

مصرف خیار برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند بسیار مفید است. آب خیار کم کالری است، بنابراین می تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن باشد. هر گاه گرسنه می شوید، خیار می تواند انتخاب خوبی باشد. خیار را می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. خیار حاوی فیبر است که برای هضم غذا هم مفید است.

6- برای چشم مفید است

اغلب، پس از انجام جراحی های چشم، خیار توصیه می شود که به شکل موضعی استفاده شود. برای جلوگیری از تحریک چشم، برش های خیار را در بالای پلک نگه دارید. این باعث خنکی چشم می شود. خیار به منظور کاهش تحریک پذیری است. لازم نیست که تنها پس از عمل جراحی این کار را انجام دهید. هر زمان که حس می کنید حساسیت در چشم دارید، می توانید از خیار استفاده کنید.

7- کمک به سلامت لثه و دهان

خوردن خیار بیماری های مرتبط با لثه را کاهش می دهد. یک تکه از خیار را یک دقیقه در قسمت بالای دهان بگذارید. به این ترتیب خیار، بوی دهان را هم از بین می برد.

8- بهبود مفاصل

فراوانی سیلیس در خیار باعث تقویت مفاصل می شود و بافت ها را نیز قوی می کند. مخلوط آب خیار و هویج به بهبود بیماری آرتریتی و نقرس کمک می کند. همچنین سطح اسید اوریک را کاهش می دهد. خیار پر از خواص است. بنابراین، بدون تاخیر به رژیم غذایی و سالاد خود اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست اسفرزه را با خواص کاهش وزن، درمان یبوست، کاهش نفخ شکم، کاهش کلسترول بد، سلامت قلب، کنترل قندخون یا دیابت، کاهش فشارخون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0