topNotif

همه چیز درباره بیماری های ناخن

3154 بازدید
05 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

همه چیز درباره بیماری های ناخن !

ناخن های دست و پا ممکن است شکسته، ریش، از جا کنده و یا توسط خود شخص جویده شود همچنین ممکن است در اثر ابتلا به قارچ تغییر رنگ داده و بوی نامطبوع پیدا کنند.

علت های احتمالی در بروز بیماری های ناخن

از نظر فیزیولوژیکی عوامل متعددی مطرح می شوند عواملی مانند سو تغذیه که موجب شکنندگی ناخن می شود یا ابتلا به قارچ که موجب تغییر حالت ناخن می گردد. مصرف سم های لذیذ مانند قهوه و نیکوتین هم موجب تقویت کمبودهای غذایی می شود زیرا برای دفع این سم ها مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین های بدن مصرف می شود. تاثیرات شیمیایی، اشعه ها، حرارت و اختلالات هورمونی هم می توانند موجب تغییر حالت ناخن ها شوند.

از نظر روانی می توان به خودداری از خشم بروز خشونت اشاره کرد، بیماری های ناخن می توانند منشا ارثی نیز داشته باشند. نتیجه بررسی عوامل بیرونی و درونی بیماری های ناخن نشان می دهد که بیشتر، افرادی به این بیماری مبتلا می شوند که از بروز احساسات درونی خود جلوگیری می کنند. کسی که از بروز خشونت و عصبانیت خود جلوگیری می کند برای انجام این کار نیروی زیادی را صرف می کند نیرویی که بدن را ضعیف و مستعد حمله عوامل خارجی مانند قارچ می کند.

همه چیز درباره بیماری های ناخن

همه چیز درباره بیماری های ناخن

زمینه های نهفته روانی !

ناخن ها یادگار ایامی هستند که انسان برای دفاع از خود هنوز به سلاح های طبیعی خود متکی بود به همین دلیل ناخن ها مظهر آمادگی دفاعی انسان هستند. در دوران های پیش ناخن های بلند و قوی نشانه طبیعت تهاجمی شخص بود و هر گونه ضعف و بیماری ناخن ها نشانه کاهش قدرت دفاعی فرد به حساب می آمد. این موضوع در جویدن ناخن ها به خوبی روشن می شود. کسی که ناخن خود را می جود نشان می دهد که نمی تواند از خود دفاع کند. خشم و به بیرون هدایت نشده بلکه به داخل و علیه خود شخص به کار گرفته می شود و به این دلیل حالت این افراد را با اصطلاح خود خوری بیان می کنند. پیام ناخن های این افراد این است که از خودت دفاع کن نگذار بر تو چیره شوند، خودت را نشان بده .

 

همچنین بخوانید: روش های درمان فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا

 

خودیاری و درمان های جایگزین !

در اولین قدم باید ناخن ها را معالجه نمود. قارچ های مهاجم را می توان با محلول ها و کرم های مختلف درمان کرد ولی اگر روحیه شخص همچنان متزلزل باقی بماند و انرژی شخص صرف سرکوب کردن خشم خود شود مهاجمین نیز به راحتی باز خواهند گشت. یک روغن درمانی ظاهری اگر با روان درمانی و تقویت روحیه همراه نباشد تاثیر چندانی نخواهد داشت. قبل از هر چیز باید این نکته را درک کرد که ترس یک عامل آسیب رسان است فهمیدن این موضوع آن چنان هم ساده نیست. زیرا ترس ها به طور معمول یا سرکوب می شوند و یا اینکه شخص متوجهه ترس خود نیست. بیماری های ناخن انعکاس یک نیاز روانی برای برقراری رابطه  فرد با وجود خودش است.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم ؟!

اگر آسیب وارده به ناخن ها در حدی است که با روش های خود درمانی و استفاده از کرم قابل درمان نیست پس بهتر است که هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا اقبال بیشتری برای بهبود ناخن های خود داشته باشید.

روش های روان درمانی !

شاید روان درمانی برای ناخن ها در ابتدا کمی مسخره به نظر برسد ولی از طریق روان درمانی می توان اطلاعات ارزشمندی را کسب نمود. اطلاعاتی که در تقویت روحیه دفاعی و بالا بردن اعتماد به نفس شما بسیار موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کرم تقویت ناخن را با خواص استحکام بخشیدن و محکم‌تر کردن ناخن و سالم نگه داشتن آن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0