topNotif

همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا3

1493 بازدید
06 فروردین 97
سمانه

همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا3

اگر کمی عمیق تر به مسئله پرداخته شود و اهمیت امگا3 شکافته شود می بینیم که در تمام مقالات علمی مختلف بر اهمیت آن در جلوگیری از امراض مختلف و همچنین به عنوان یک درمان تکمیلی در بیماران مبتلا تاکید شده است. تحقیقات نشان می دهد که امگا3 در تنظیم متابولیسم بدن دو نقش اساسی را برعهده دارد : 1. در سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن نقش دارد. 2. در اعمال سلولی نقش دارد.

از اعمال دیگر امگا3 رقیق کردن خون و تسهیل حرکت مواد در جدار عروق است این معجزه الهی می تواند اختلالات تغلیظ خون که به دنبال بیماری های قلبی عروقی و یا تنفسی ایجاد می شود، را کاهش داده و کمک زیادی در بهبود این مسئله در بیماران مبتلا و مانع از ترومبوز شود. همچنین این خاصیت امگا3 مانع از ایجاد آمبولی ها و به دنبال آن سکته های قلبی در افراد می شود.

 

همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا3

همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا3

مصرف امگا3 و کاهش اختلالات متابولیسم

خاصیت دیگر این معجزه الهی که توسط دانشمندان به اثبات رسیده، کاهش اختلالات متابولیسم کلسترول در بدن می باشد و مقدار کلسترول خوب و بد را تنظیم می کند. همچنین این خاصیت مهم امگا3 می تواند التهاب و روند پیشرفت التهابات و دردهای حاصل از آن را نیز کاهش بدهد و حتی با مصرف این اسید چرب امگا3 می توان التهابات حاصل از بیماری های التهابی مزمن مثل آرتریت، روماتئید، آرتروز و… را کم کرده و درد حاصل از آن را نیز تخفیف داده و حتی از بین برد.

همچنین به یاد داشته باشید که می توانید قلب و عروق خود را با مصرف ماهی و اسیدهای چرب امگا3 محافظت کنید. به اثبات رسیده است که هر چه بیشتر در برنامه غذایی هفتگی ماهی گنجانده شود اثرات مثبت آن در جهت جلوگیری از امراض بیشتر خواهد بود.

سرطان ها بعد از بیماری های قلبی، عروقی دومین علت مرگ و میر در کشورهای اروپایی می باشد و تعداد زیادی به دنبال ابتلا به این مرض هولناک جان خود را از دست می دهند، نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف سه ماده غذایی مانع از خطر ابتلا به سرطان و کاهش ریسک ابتلا به آن می گردد. این سه ماده غذایی مهم که کلیدی طلایی سلامتی همه انسان ها بوده و راز سلامتی را با خود حمل می کنند عبارتند از : سبزیجات تازه، میوه ها و ماهی.

 

همچنین بخوانید: منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا ۳

 

مصرف امگا3 و پیشگیری از سرطان

مصرف امگا3 نیز به عنوان یک عامل کمک کننده جهت کاهش ضعف در بیماران سرطانی، برای بیماران لازم است و در آزمایشات بالینی نیز نقش مهم امگا3 در جلوگیری از ضعف و ناتوانی نشان داده شده و به اثبات رسیده است. به کلیه این بیماران مصرف ماهی، هفته ای دو بار توصیه می شود. در صورت عدم پذیرش ذائقه می توان از قرص های حاوی روغن ماهی نیز استفاده کرد یا در صورت عدم توانایی مصرف، تزریق اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه توصیه می گردد. پژوهشگران دریافته اند که اسیدهای چرب امگا3 دارای نقش ضد توموری و انرژی دهنده هستند.

اسیدهای چرب امگا3 در پیشگیری از ابتلا به سرطان های مختلف بسیار کمک کننده می باشد و همراهی علوم پزشکی و تغذیه، در بهبود این بیماران و یا جلوگیری از پیشرفت بیماری، حائز اهمیت است. طبق نظر یک محقق، حتما از اسیدهای چرب امگا3 که باعث کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی می شوند، استفاده کنید.

مشکلات مفصلی از بیماری های شایعی است که اغلب انسان ها را درگیر کرده، اسید چرب امگا3 در پایین آوردن التهابات روماتیسمی سهم بزرگی را داشته است. همچنین در جلوگیری از ایجاد واکنش های التهابی و درد مفاصل موثر بوده. علاوه بر آن محققان بر این باورند که ویتامین ای و ویتامین د در کنار روغن ماهی بایستی اضافه شود.

مصرف امگا3 و پیشگیری از پوکی استخوان

محققین پی برده اند که اسیدهای چرب امگا3 در پیشگیری از پوکی استخوان، نقش بسیار مهمی به عهده دارند. اگر مصرف دائمی و منظم اسید چرب امگا3 ادامه یابد، جذب کلسیم از روده ها بیشتر می شود. با مصرف ماهی یا مکمل اسید چرب علاوه بر افزایش جذب کلسیم، سلول های استخوانی تحریک شده و کلسیم را در خود بهتر رسوب می دهند. اسید چرب علاوه بر پیشگیری، به عنوان درمان کمکی در کنار داروهای شیمیایی در مبتلایان به پوکی استخوان هم بسیار ارزشمند بوده و کمک فراوانی به موفقیت درمان می کند.

با داشتن تغذیه ای صحیح و مصرف روغن ماهی امگا3 فراوان، عمل لقاح بهتر شده و همچنین مصرف کافی امگا3 بر روی رحم در خانم ها و اسپرم در آقایان اثر مثبت داشته است که همه عوامل بالا در جهت تشکیل سلول تخم و همچنین در رشد بهتر جنین موثر و مفید است. محققین به خانم های باردار جهت پیشگیری از تولد زودرس جنین مصرف اسیدهای چرب موجود در امگا3 را در طی بارداری توصیه می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چیا را با خواص کاهش اشتها و کاهش وزن، درمان کم خونی در دوران بارداری، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، درمان سرطان سینه، درمان افسردگی، درمان و پیشگیری از آلزایمر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0