topNotif

همه چیز در مورد شیشه و عوارض مصرف آن

2883 بازدید
03 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

همه چیز در مورد شیشه و عوارض مصرف آن که بد نیست با آن آشنا شویم

اثرات کوتاه مدت مت آمفتامین (شیشه) :

حتی مصرف مقادیر بسیار اندک مت آمفتامین نیز ممکن است اثرات جسمانی مثل بی خوابی، افزایش فعالیت جسمانی، کاهش اشتها، افزایش ضربان قلب، افزایش میل جنسی، افزایش تعداد تنفس، رعشه، فشار خون بالا، افزایش دمای بدن، گشاد شدن مردمک چشم ها، تشنج، تهوع، استفراغ، دردهای شکمی و اسهال را در پی داشته باشد. این اثرات به همراه دیگر اثرات روانی مانند سرخوشی، اضطراب، خشم و تهاجم، افسردگی و بدگمانی، بسته به روش مصرف می توانند شش تا چهارده ساعت یا بیشتر در فرد ادامه یابند.

با مصرف شیشه چه بلایی بر سر جوانان می آید :

نوجوانان بعد از مصرف مت آمفتامین احساس آزادی، توانایی، اعتماد به نفس و پر انرژی بودن را گزارش کرده اند ولی اوج مت آمفتامین یک حالت موقتی است. وقتی مصرف کننده ی مت آمفتامین از اوج خود پایین می آید، اثرات منفی آن به قدری شدید است که این تجربه را درهم شکستگی می خوانند. تناقص مت آمفتامین در این است که اثرات سرخوشانه ی اوج مت آمفتامین به سرعت جای خود را به اثراتی متضاد می دهد. مصرف کنندگان برای رسیدن و حفظ همان اوج بار اول، مرتبا نیاز به مصرف هر چه بیشتر مت آمفتامین دارند. تحقیقات نشان می دهند که رسیدن به این اوج فقط برای یک یا دو بار اول امکان پذیر است.

شیشه یک ماده مخدر به شدت اعتیاد آور :

برخی از مصرف کنندگان مت آمفتامین سعی دارند اثرات منفی در هم شکستگی را با استفاده از مخدرهای دیگری مانند کوکایین یا هرویین تسکین دهند. چرخه ی زیان بار تلاش به، رسیدن به احساس طبیعی بعد از اوج مت آمفتامین و گریز از اثرات درهم شکستگی بعد از آن، همان چیزی است که موجب می شود مت در مقایسه با دیگر محرک ها به یک مخدر به شدت اعتیاد آور تبدیل شود. بدن به سرعت در برابر اثرات مت مقاوم می شود.

همه چیز در مورد شیشه و عوارض مصرف آن

همه چیز در مورد شیشه و عوارض مصرف آن

اثرات مصرف مت آمفتامین :

بسیاری از مصرف کنندگان شیشه به مدت سه تا پنج روز مت آمفتامین زیادی مصرف می کنند و بعد از آن یک یا دو روز تمام در حالت در هم شکستگی رفته و می خوابند. در زمان مصرف، افراد اغلب هیجان زده و بی تاب هستند. رفتارشان غیر قابل پیش بینی می شود. ممکن است یک لحظه آرام و مهربان بوده و لحظه بعد حالتی عصبانی و وحشت زده پیدا کنند، به طوری که دچار خشم کنترل نشده، توهم، بدگمانی، یا خشونت شوند.

این مرحله از حالت های مصرف مت را پیچش می نامند. مصرف کنندگان در این حالت دچار بیش فعالی شده و بیش از حد در جزییات وسواس نشان می دهند، تمرکزشان زیاد می شود، و رفتارهای بی معنی تکراری انجام می دهند، مثلا مرتبا ساعت، ضبط، یا وسایل دیگر را از هم باز می کنند و دوباره سر هم می کنند. گمان می رود علت این وضعیت، آزاد شدن مقادیر بالای مواد شیمیایی باشد.

مصرف کنندگان در این حالت ممکن است احساس حرکت حشره زیر پوستشان کنند. این اختلال در عالم پزشکی توهم حس حشره یا فورمیکاسیون نامیده می شود و اما اصطلاح عامیانه آن حشرات متی است. مصرف کنندگان مت مرتب سعی می کنند این حشرات نامرئی را از بدن خود بیرون بکشند و در نتیجه، پوست بدن یا صورتشان را مرتبا آزرده کرده و پوست شان با زخم های تازه یا دلمه بسته شده روی زخم، نمایی ناخوشایند پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید:  درمان اعتیاد به مت آمفتامین (شیشه)

 

دیگر اثرات مخرب مصرف شیشه :

از دیگر اثرات مصرف مت آمفتامین به طور طولانی مدت که ممکن است تا آخر عمر روی فرد باقی بماند این است که به شدت روی توانایی تصمیم گیری فرد تاثیر می گذارد و همچنین با افزایش میل جنسی پرخطر باعث ابتلای بیشتر افراد مصرف کننده به ایدز و هپاتیت ب و ث می شود. همچنین عملکرد دستگاه ایمنی بدن را نیز مختل می کند. همه این موارد باعث می شود که مصرف کننده ی مت بسیار پیر تر از سن واقعی خود به نظر بیاید.

مت آمفتامین در رگ های خونی نیز آسیب رسانده و جریان خون تمام بخش های بدن را کاهش می دهد. این وضعیت در مورد خون رسانی لازم، برای سلامت لثه ها و دهان نیز صدق می کند. مصرف مت موجب فساد بافت دهان و خشکی دهان می شود و بدون بزاق کافی، اسیدهای تند دهان خنثی نمی شوند و موجب پوسیدگی دهان و دندان می شود.

مصرف این ماده موجب انقباض سرخرگ ها و سیاهرگ ها می شود که جریان خون را کاهش داده و فشار خون را بالا می برد و منجر به افزایش دمای بدن، تند شدن ضربان قلب و احتمال انعقاد خون می شود، حتی می تواند دمای بدن را تا میزانی بالا ببرد که موجب تشنج و یا حتی مرگ شود.

عوامل پیش گیرانه :

هفت عامل در نوجوانان به مصرف مواد مخدر نقش دارد : عدم آگاهی، انگیزه مصرف، اطمینان از ایمنی، تمایل به زیر پا گذاشتن معیارهای اجتماعی و نقض قوانین، نوع شخصیت، تایید و عدم تایید همسالان، تایید و عدم تایید والدین. این عوامل در پیش بینی تمایل نوجوان به مصرف ماده ی مخدر مفید هستند.

پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر آسان تر، ارزان تر و بهتر از درمان آن است. هر چه سریع تر وابستگی به مواد مخدر یا احتمال مصرف آن معلوم شود، شانس اصلاح فرد بیشتر می شود. آشنا کردن خردسالان با خطرات و اثرات منفی مصرف مت (یا هر مخدر دیگری) و شناخت جایگزین های ممکن، ابزار کارآمدی برای پیشگیری خواهد بود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0