topNotif

همه چیز در مورد کاکائو و معرفی خواص آن برای سلامتی

5725 بازدید
19 آبان 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

همه چیز در مورد کاکائو و خواص و مضرات کاکائو را بشناسیم

کاکائو یکی از گیاهان مورد علاقه جوانان و کودکان هست و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد که هر روز از آن استفاده می کنند همینطور از کاکائو در صنعت شیرینی پزی و تهیه دسر نیز استفاده می شود. یکی از طعم های پر طرفدار در سراسر جهان می باشد. در این مطلب به بررسی فوائد و مضرات کاکائو می پردازیم.

اعراب به کاکائو لوز هندی گویند همینطور به نام های کاکائو و کوکو و دانه کاکائو هم شناخته می شود و زادگاه اصلی کاکائو آمریکای مرکزی و مکزیک است ولی امروزه در اغلب مناطق دنیا آن را پرورش می دهند در بلوچستان و جزایر جنوب ایران نیز آن را پرورش می دهند.

همه چیز در مورد کاکائو

همه چیز در مورد کاکائو

ارتفاع درخت کاکائو به ده متر می رسد و میوه درخت کاکائو به اندازه یک خیار است که در آن 30 تا 40 دانه وجود دارد برای استفاده کردن از دانه ها گیاه را می چینند می گذارند گیاه بپوسد تا در نهایت دانه ها از آن جدا شوند. سپس دانه ها را جمع آوری کرده و از آن ها کاکائو خوش عطر و خوش طعم تهیه می کنند در واقع دانه ها همان کاکائوی خوشمزه و پر طرفدار هستند.

کاکائو سرشار از نشاسته و مواد معدنی است و از آن روغن های طبی زیادی می گیرند که از این روغن ها برای از بین بردن ترک های پوستی و ترک پاشنه پا استفاده می کنند از پوست دانه کاکائو نوشابه ای بسیار مقوی تهیه می کنند و گرد میوه کاکائو بهترین فرآورده غذایی برای تقویت قوای جسمانی است.

ترکیبات شیمیایی کاکائو :

دانه های کاکائو دارای 50 درصد روغن است که به آن کره کاکائو گویند، میوه کاکائو دارای هشت تا ده درصد نشاسته و یازده تا هیجده درصد ماده سفید رنگ و دو تا سه درصد کافئین یک تا سه درصد تئو برومین و چهار درصد مواد معدنی است به این جهت است که گرد میوه کاکائو یکی از مواد مقوی به حساب می آید. با گرد میوه کاکائو شکلات و فرآورده های غذایی و داروئی درست می کنند.

 

همچنین بخوانید:  فوائد پودر کاکائو برای لاغری

 

کره دانه های کاکائو در صنعت داروسازی جهت تهیه شیاف اوول و روغن های طبی به کار می رود و برای معالجه ترک پوست مخصوصا ترک پاشنه پا روغنی مناسب تر از روغن کاکائو نیست، از پوست دانه های کاکائو در صنعت دارو سازی تئو برومین استخراج می کنند که یکی از دارو های ادرار آور است و از پوست دانه های کاکائو نوشابه های تقویت کننده و انرژی زا نیز تولید می کنند.

از کاکائو نوشیدنی های مختلفی همچون هات چاکلت یا همان شکلات گرم تهیه می کنند که مخلوطی از دانه های کاکائو و کره کاکائو می باشد.

کاکائو دارای انواع  مختلفی هست که تفاوت آن ها در اختلاف مقدار موجود کاکائو در هر کدام می باشد برخی از درخت های کاکائو داری 80 درصد کاکائو بوده و برخی کمتر که به طبع هر چه مقدار کاکائوی موجود دانه بیشتر باشد تلخی و خواص آن بیشتر و گران تر خواهد بود یکی از بزرگترین کشور هایی که در کار تولید کاکائو می باشد کشور ونزوئلا هست.

فراموش نکنیم :

کاکائو دارای خواص زیادی هست اما سعی کنید از آن بیش از اندازه استفاده نکنید تا فواید آن تبدیل به ضرر نشود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر کاکائو را با خواص پیشگیری از دیابت و تنظیم قند خون، بهبود تنگی نفس و آسم، تقویت حافظه، ضد افسردگی، درمان سرطان روده و پروستات، پیشگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0